والیبال انتخابی المپیک 2024

تیم ملی والیبال ایران در سومین دیدار خود در مسابقات انتخابی المپیک پاریس با شکست تیم چند ملیتی قطر به نخستین پیروزی خود دست یافت.

 

به گزارش استقلال نیوز، به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال،  رقابت‌های والیبال انتخابی المپیک 2024 پاریس  در گروه مردان از 8 تا 16 مهرماه 1402 به میزبانی سه کشور برزیل، چین و ژاپن برگزار می‌شود.

    

تیم ملی والیبال ایران در گروه اول این مسابقات با تیم‌های برزیل (میزبان)، ایتالیا، کوبا، اوکراین، جمهوری چک، آلمان و قطر همگروه است و در سومین دیدار خود در این رقابت‌ها از ساعت 16:30 دقیقه امروز (سه‌شنبه یازدهم مهر) به مصاف قطر رفت.

شاگردان بهروز عطایی در این مسابقه سه بر یک و با امتیازهای 25 بر 23، 23 بر 25، 25 بر 17 و 25 بر 23 حریف خود را شکست دادند تا به نخستین برد در این رقابت‌ها دست یابند.

تیم ملی والیبال ایران در سومین دیدار خود در انتخابی المپیک با ترکیب محمدطاهر وادی، امیرحسین اسفندیار، محمد ولی‌زاده، صابر کاظمی، میثم صالحی، سیدمحمد موسوی و آرمان صالحی به عنوان لیبرو برابر قطر به میدان رفت تا نسبت به دو بازی قبلی، تیم ایران شروع متفاوتی داشته باشد.

امتیازهای اول و دوم ست نخست به ایران رسید، اما در امتیاز چهارم دو تیم برابر شدند. در امتیاز هشتم که دو تیم برابر بودند، موسوی به دلیل گرفتگی عضلات کمر از زمین خارج و مهدی جلوه به‌جای وارد میدان شد و امتیاز سرویس گرفت. رقابت دو تیم در ادامه این ست برابر و امتیاز به امتیاز پیش رفت تا در نهایت تیم چند ملیتی قطر در ست نخست 25 بر 23 مغلوب ایران شد.

در ابتدای ست دوم نیز ایران دو امتیاز متوالی به دست آورد. رقابت دو تیم در این ست نیز پایاپای پیش رفت، هر چند که در اکثر مواقع تیم ایران از قطر پیش بود. در نهایت شاگردان عطایی در این ست نیز 25 بر 23 مغلوب حریف شد تا دو تیم از نظر ست شماری یک بر یک برابر شوند. شهروز همایونفرمنش نیز در این ست برای ایران به میدان آمد.

تیم ملی والیبال ایران در ست سوم از ابتدا برتری خود را به تیم قطر تحمیل و حفظ کرد تا در نهایت 25 بر 17 فاتح این ست شود و نخستین امتیاز خود را در رقابت‌های انتخابی المپیک در برزیل به دست آورد. صابر کاظمی در میانه این ست سه امتیاز متوالی از سرویس به دست آورد.

نمایش خوب والیبال ایران در ست چهارم نیز ادامه داشت و ملی‌پوشان کشورمان با امتیاز 25 بر 23 نتیجه این ست را از آن خود کردند تا در نهایت سه بر یک فاتح این مسابقه باشند و به نخستین برد این رقابت‌ها دست یابند و با سه امتیاز در رتبه ششم جدول مسابقات قرار گیرند. مبین نصری نیز در اواخر ست چهارم برای ایران به زمین آمد.

تیم ملی والیبال قطر از بازیکنانی از ملیت‌های مختلف از جمله صربستان، بلغارستان، برزیل، مراکش، اردن، سوریه، قطر و سنگال در رقابت‌های انتخابی المپیک در کشور برزیل بهره‌ می‌برد.

مائوراناکا شین و کاندیل وائل داوران ژاپن و مصر قضاوت دیدار ایران و قطر را برعهده داشتند.

این مسابقه سیزدهمین دیدار تیم ملی والیبال ایران و قطر در طول تاریخ بود که منجر به سیزدهمین برد بزرگسالان والیبال ایران برابر این تیم شد. در سال 2023 نیز ایران در فاصله هشت روز دو برد متوالی مقابل این تیم به دست آورد، برد نخست در مرحله نیمه‌هایی بازی‌های آسیایی هانگژو بود.

  

به گزارش استقلال نیوز، تیم ملی والیبال ایران ساعت 16:30 دقیقه روز چهار‌شنبه دوازدهم مهرماه در چهارمین مسابقه خود به مصاف جمهوری چک می‌رود.

 

اخبار سایر رشته ها

   

         


 مطالب مرتبط:

والیبال انتخابی المپیک 2024/ دومین شکست شاگردان عطایی؛ اوکراین فاتح نخستین جدال رسمی با ایران!

والیبال انتخابی المپیک 2024/ شاگردان عطایی در نخستین دیدار مغلوب آلمان شدند؛ خستگی ایرانی‌ها عاملی برای برتری ژرمن‌ها!

قرعه‌کشی انتخابی المپیک 2024؛ مردان والیبال ایران در راه صعود به پاریس در گروه مرگ قرار گرفتند

نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار