250215 729

سارا خادم الشریعه شطرنج باز بانوی کشورمان که در مسابقات جهانی حضور دارد پس از آگاهی از شرایط نامساعد روحی حریفش به تساوی توافقی بسنده کرد.

 

به گزارش استقلال نیوز، از دور هشتم این مسابقات گرند پریکس روسیه سارا خادم الشریعه به مصاف قهرمان اوکراینی رفت. شطرنج بازی که سارا از چهار مسابقه قبلی خود تنها یک تساوی برابر وی کسب کرده بود و به نظر کار سختی برای کسب امتیاز داشت، اما تنها پس از چند دقیقه و تنها در 11 حرکت بازی با نتیجه مساوی به پایان رسید. این تساوی زودهنگام تعجب بسیاری از علاقمندان به شطرنج را در پی داشت و برای همه سوال پیش آمد چگونه این دو قهرمان به این سرعت به تساوی رضایت دادند.

اما ماجرایی جالب پشت این تساوی بود. چند ساعت پیش از شروع دور هشتم، شطرنج باز فرانسوی دچار ناراحتی قلبی شده و همراه شطرنج باز اوکراینی راهی بیمارستان می شوند. مسئولین برگزاری تاکید داشتند که مسابقه باید سر ساعت برگزار شود و به همین دلیل شطرنج باز اوکراینی با حالی خراب و بدون تمرکز روبروی سارا می نشیند.

وی که پیش از مسابقه به شدت گریه کرده و حال خوبی نداشت، با پیشنهادی از طرف سارا مواجه می شود. اینکه در کمترین زمان ممکن بازی را با تساوی به اتمام برسانند تا شطرنج باز اوکراینی به بیمارستان بازگردد و ادامه درمانش را پیگیری کند. به همین دلیل مسابقه در 11 حرکت به پایان رسید و سارا خادم الشریعه فعلا با کسب پنج امتیاز در صدر جدول قرار گرفته است.

شاید اگر فرد دیگری جای این شطرنج باز خوش اخلاق کشورمان روبروی حریف اوکراینی می نشست، از عدم تمرکز او استفاده کرده و بازی را به نفع خود به پایان می برد اما این حرکت سارا خادم الشریعه بسیار جای تقدیر دارد و او نشان داد انسانیت بالاتر از هر عنوان و جایزه و قهرمانی است.

 

فارس

نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار