مرادی

روز ششم مسابقات وزنه برداری قرمانی جهان در آناهیم آمریکا با رکوردشکنی سهراب مرادی، وزنه بردار دسته 94 کیلوگرم کشورمان به پایان رسید.

 

به گزارش استقلال نیوز، در روز ششم مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی جهان که در شهر آناهیم آمریکا برگزار می‌شود، کیانوش رستمی تنها در حرکت یکضرب موفق به کسب مدال نقره شد و در دوضرب هر 3 وزنه را به زمین انداخت تا دستش از مدال دوضرب و مجموع جهان کوتاه باشد. و همچنین در پایان این روز وزنه‌بردار کشورمان موفق شد با کسب 3 نشان طلای یک ضرب، دو ضرب و مجموع قهرمان دنیا در دسته 94 کیلوگرم شود. مرادی بعد از 17 سال رکورد دنیا را جابه‌جا کرد. موسوی دیگر وزنه‌بردار کشورمان نیز به 2 نشان برنز دوضرب و مجموع دست پیدا کرد.

کیانوش رستمی

کیانوش رستمی در حرکت یکضرب خود موفق شد در نهایت با 174 کیلوگرم و یک کیلو کمتر از وزنه‌بردار شیلیایی به عنوان دومی برسد. وی در حرکت دوضرب نیز هر 3 وزنه را به زمین انداخت.

در این وزن علی میری پس از 2 بار انداختن وزنه 155 کیلویی در حرکت سوم توانست وزنه 155 کیلویی را در حرکت یکضرب مهار کند و هفتم شود. وی در حرکت دوضرب نیز با مهار وزنه 193 کیلوگرم هفتم شد.

* حرکت یک ضرب

رستمی در شرایطی در حرکت یکضرب روی تخته آمد که تمامی وزنه‌برداران روی تخته رفته بودند. وی ابتدا وزنه 170 کیلویی را بالای سر برد. قهرمان جهان در حرکت دوم وزنه 174 کیلویی را نتوانست بالای سر ببرد. رستمی در سومین حرکت خود وزنه 174 کیلویی را بالای سر برد اما وزنه‌بردار شیلییایی با 175 کیلوگرم به مدال طلا رسید تا رستمی آسیب‌دیده به مقام دومی برسد.

علی میری دیگر وزنه‌بردار کشورمان نیز در حرکت یکضرب 2 بار وزنه 155 کیلویی را به زمین انداخت. میری در سومین حرکت خود موفق شد وزنه 155 کیلویی را بالای سر برده تا عنوان هفتمی را به خود اختصاص دهد.

* حرکت دو ضرب و مجموع:

با شروع حرکات دوضرب علی میری ابتدا وزنه 193 کیلویی را مهار کرد. وی در حرکت دوم خود وزنه 201 کیلویی را نتوانست مهار کند. وی در سومین حرکتش نیز موفق به مهار وزنه 201 کیلویی نشد تا در جایگاه هفتمی دوضرب قرار بگیرد. میری در مجموع با 348 کیلوگرم عنوان هفتمی دنیا را بدست آورد.

کیانوش رستمی با شروع حرکات دوضرب ابتدا وزنه 212 کیلویی را نتوانست مهار کند. وی در دومین حرکت خود نیز موفق به مهار وزنه 212 کیلویی نشد. رستمی در شرایطی که 2 بار موفق به مهار وزنه 212 کیلویی نشد در سومین حرکت خود وزنه 215 کیلویی را انتخاب کرد و موفق به مهار آن نشد تا در دوضرب و مجموع اوت شود و با یک نقره به کارش پایان دهد.

در حالی که کیانوش رستمی می توانست با انتخاب وزنه مناسب و سبک تر(به عنوان مثال وزنه 200 کیلویی) خود را روی سکو ببیند اما متاسفانه این اتفاق نیافتاد و او با انتخاب اشتباه، مدال دو ضرب و مجموع را به راحتی از دست داد. نتایج پایانی این دسته به ترتیب زیر است:

1- مندز از شیلی با رکورد 175 یک ضرب، 203 دوضرب و مجموع 378 کیلوگرم (3 مدال طلا)
2- زاریچ از لهستان با رکورد 162 یک ضرب، 197 دوضرب و مجموع 359 کیلوگرم( 2 مدال نقره دوضرب و مجموع)
3- پیزولاتو از ایتالیا با رکورد 162 یک ضرب، 196 دوضرب و مجموع 358 کیلوگرم (2 مدال برنز یک ضرب و مجموع)
.
.
6- رومین از فرانسه با رکورد 153 یک ضرب، 196 دوضرب و مجموع 349 کیلوگرم( برنز دوضرب)

سهراب مرادی

سهراب مرادی که در حرکت یکضرب توانست با 184 کیلوگرم صاحب طلا شود در حرکت دوضرب نیز در نهایت با 233 کیلوگرم طلایی شد تا در مجموع نیز با 417 کیلوگرم قهرمان این وزن شود. سید ایوب موسوی دیگر وزنه‌بردار کشورمان در این وزن عنوان پنجمی یکضرب و سومی دوضرب و مجموع را به‌دست آورد.

* حرکت یک ضرب:

سهراب مرادی در حرکت یکضرب ابتدا وزنه 176کیلویی را بالای سر برد. وی در حرکت دوم خود وزنه 182کیلویی را بالای سر کشید. قهرمان المپیک ریو 2016 در سومین حرکتش وزنه 184کیلویی را بالای سر برد تا طلای حرکت یکضرب را به‌دست آورد.

سید ایوب موسوی دیگر وزنه‌بردار کشورمان در حرکت اول خود وزنه 166کیلویی را نتوانست بالای سر ببرد. وی در حرکت دوم بار دیگر همین وزنه را انتخاب کرد و این‌بار به‌راحتی آن را بالا کشید تا برای حرکت سوم آماده شود. موسوی در سومین حرکتش وزنه 171کیلویی را انتخاب کرد و موفق شد آن را بالای سر ببرد. وی در حرکت یکضرب به عنوان پنجمی رسید.

در این وزن سوبیروف از ازبکستان با 183 کیلو به مدال نقره رسید. دیژبالیس از لیتوانی نیز در این وزن به مدال برنز دست پیدا کرد.

* حرکت دو ضرب و مجموع:

در حرکت دوضرب سید ایوب موسوی ابتدا وزنه 208کیلویی را مهار کرد. وی در حرکت دوم خود توانست وزنه 214کیلویی را بالای سر ببرد. موسوی در سومین حرکتش نیز وزنه 218 کیلوگرمی را انتخاب کرد که موفق به مهار آن نشد تا در حرکت دوضرب به مدال برنز دنیا دست پیدا کند. موسوی در مجموع با 385 کیلوگرم به مدال برنز جهان رسید.

سهراب مرادی در حرکت دوضرب به‌عنوان آخرین وزنه‌بردار روی تخته ایستاد. وی ابتدا وزنه 220کیلویی را بالای سر قرار داد تا طلای دوضرب و مجموع را به‌دست آورد. مرادی در حرکت دوم خود وزنه 233 کیلوگرم را بالای سر برد تا بعد از 17 سال رکورد وزنه‌بردار لهستانی را بزند.

مرادی در مجموع نیز با 417 کیلوگرم طلای مجموع را به‌دست آورد و رکورد مجموع دنیا را که در اختیار خودش بود 4 کیلو بهبود بخشید.

 

تسنیم

نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار