سلطانی فر لگی

در حالی که با بی عدالتی تمام حقوق اولیه تیم داماش گیلان در بازی فینال جام حذفی پایمال شده بود، وزارت ورزش بار دیگر با دخالت بیجای خود یک جام دیگر به تیم مورد حمایتش هدیه داد. 

 

به گزارش استقلال نیوز، اعتراضات هواداران تمامی تیم های فوتبال کشورمان به حمایت های بیجا و دخالت های مشکوک وزارت ورزش در نتایج بازی های چند فصل گذشته! قصه پُِر غصه ای است که بارها توسط ما عنوان شده است.

امروز طبق قانونی که آقای ساکت و فدراسیون فوتبال تدوین کرد، می بایستی بازی فینال جام حذفی در خرمشهر و ورزشگاه این شهر برگزار می شد! اما محل این بازی به یکباره تغییر کرد.

از آنجایی که تیم دردانه دولت در یک سوی بازی فینال قرار داشت و انتظار برگزاری یک جشن باشکوه برای تبلیغات سیاسی آقایان مهیا نبود این بازی به شهر اهواز و ورزشگاه مدرن شهدای این شهر انتقال یافت تا جرقه اولین قانون شکنی در بازی فینال جام حذفی اینگونه زده شود.

در ادامه این اتفاقات عجیب، در حالیکه طبق قانون  ظرفیت ورزشگاه در دیدار فینال باید 50-50 باشد، فتاحی مسئول برگزاری مسابقات سازمان لیگ و دیگر بازوهای اجرایی این مسابقه با قانون شکنی به راحتی حق هواداران داماش را خوردند و تمامی ظرفیت ورزشگاه را در اختیار تیم محبوب خود قرار دادند تا ظرفیت ورزشگاه به حالت مضحک 100-0 تبدیل و مرزهای وقاحت به راحتی آب خوردن جابجا شود.

خوشبختانه مدیران تیم خصوصی داماش گیلان بر خلاف مدیران لیگ برتری، ترسی بابت از دست دادن صندلی خود نداشته و در مقابل این رفتار فدراسیون فوتبال اعتراض کرده و حاضر به برگزاری چنین دیدار ناعادلانه ای نشدند.

درحالی که بیش از 150 دقیقه(2 ساعت و 20 دقیقه) از زمان اعلام شده برای برگزاری دیدار گذشته بود و دو تیم در حال رفتن به محل اسکان خود بودند به یکباره با یک خودنمایی و دخالت کاملا بیجا و خلاف اساسنامه و قوانین فیفا از سمت شخص وزیر ورزش این بازی برگزار شد و در پایان جام مضحک قهرمانی را در شرایط کاملا غیرقانونی به تیم دردانه وزارت و دولت تقدیم کردند.

اینکه وزارت ورزش چرا در تمامی مسائل ریز فوتبال دخالت می کند، مشخص و نمایان شده و دیگر نیاز نیست اعلام کنیم اما سوال ما این است آیا فیفا به این دخالت مستقیم سیاسیون در یک بازی رسمی واکنش نشان خواهد داد؟

تا کی قرار است وزارت ورزش و مسعود سلطانی فر نقش رابین هود را بازی کرده و برای مسابقات فوتبال و تمامی امور این رشته ورزشی تصمیم گیری های جهت دار و غش کرده به سمت تیمی خاص کند؟

در حالی که مشکلات جوانان در کشور عزیزمان به مرز خطر رسیده و بسیاری از مسائل حیاتی و اولیه زندگی آنها به گفته نمایندگان مجلس نادیده گرفته شده چرا وزیر ورزش در چنین مسائلی در فوتبال دخالت مستقیم دارد؟!

چرا هیچ مسئول و پیشکسوتی به اینگونه رفتارها اعتراض نمی کند و سوال بعدی این است آیا با برکناری سعید فتاحی عدالت به فوتبال کشورمان باز خواهد گشت؟

متاسفانه بایستی گفت خیر!

وقتی دولت بنفش به جای رسیدگی به مشکلات معیشتی مردم با چنین ترفندی به دنبال کسب محبوبیت در بین قشر جوان کشور است چه انتظاری می توان داشت که با برکناری یک شخص ساده از این پس شاهد اتفاقات مشابه نباشیم؟

آقایان بهتر است بدانند تاریخ هیچگاه فراموش نخواهد کرد که این جام ها و افتخارات فقط و فقط به خاطر مسائل سیاسی به یک تیم اهدا و حق اولیه بسیاری از تیم ها پایمال شد.

باشد که روزی عدالت به ورزش و فوتبال کشورمان بازگردد.

 

اخبار اختصاصی استقلال نیوز

دیدگاه‌ها  
ss
-6 #1 ss 1398-03-13 13:34
"امروز طبق قانونی که آقای ساکت و فدراسیون فوتبال تدوین کرد، می بایستی بازی فینال جام حذفی در خرمشهر و ورزشگاه این شهر برگزار می شد! اما محل این بازی به یکباره تغییر کرد."
دوست عزیزم جناب شکیبا ; حتما مطلب سایت ورزش سه رو مطالعه کردید ...مخصوصا این پارگرافش :
"دیداری که شاید از فینال جام حذفی فصل قبل نه، ابتدای فصل هم نه، لااقل از چند ماه پیش مشخص بود که قرار نیست دیگر در خرمشهر برگزار شود اما به طور رسمی هیچ چیزی اعلام نشد تا اینکه شهر مشهد و ورزشگاه امام رضا به طور غیر علنی به عنوان میزبان تعیین شد."
ما همگی شنیده بودیم که مکان فینال جام حذفی قطعا خرمشهر نخواهد بود...
حتما هم در جریانید که نمیشه اون همه ادم رو که حداقل هفت ساعت تو گرما نشستن رو یه دفعه ریخت بیرون بدون اینکه درگیری و خرابی پیش نیاد...اینکه فتاحی و مدیریت سازمان لیگ گند زدن شکی نیس...ولی اینجا ایرانه...به نظرت برگزار نشدن یه بازی با این حجم تماشاچی چه طبعاتی میتونس داشته باشه؟ما چیمون درست هس که فوتبالمون درست باشه؟
به دولت بنفش و سبز هم که کاری نداریم...کما اینکه هممون میدونیم حتی اگه کس دیگه ای هم سرکار بود وضع من و شما بهتر از چیزی که الان بود نیس...پس بهتره که چیزیایی که به هم ربط ندارن رو الکی مربوط نکنیم...خیلی از اتفاقات امسال لیگ از مطالب نادرست و تحریک کننده ای مثل این منتج میشه
نقل قول کردن
محمدباقر
+6 #2 محمدباقر 1398-03-13 14:30
این موضع ورویکرد سبب تعلیق فوتبال ایران خواهد شد.دلسوزان واقعی ورزش وفوتبال جوانمردانه به فیفا شکایت کنند وفوتبال را از چنگال سیاسیون ناجوانمرد نجات دهند. اگر نمی توانند یا به خاطر محافظه کاری نمی خواهند.از حضور در لیگ امتناع واستعفاء :-* :-* :-* دهند
نقل قول کردن
اس اس
+6 #3 اس اس 1398-03-14 05:38
مویرعامل داماش اگه واقعن مرده باید به فیفا اعتراض کنه که برخلاف قوانین خود فدراسیون این تیم رو مجبور به بازی کردن و اعلام کنه که بدستور وزیر بوده تا یا عدالت به فوتبال برگرده و وزیر استیضاح بشه یا این فوتبال کثیف تعلیق بشه
نقل قول کردن
نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار