روزبه چشمی

بعد از شکست استقلال در فینال جام حذفی کاروان این تیم که به تهران بازگشته بود در فرودگاه مهرآباد مورد تعرض چند هوادارنما قرار گرفت.

 

به گزارش استقلال نیوز، کاروان تیم فوتبال استقلال بعد از شکست در فینال جام حذفی مشهد مقدس را به مقصد تهران ترک کرد و بامداد جمعه به فرودگاه مهرآباد تهران رسید اما در ادامه اتفاق تلخی باعث ایجاد درگیری بین بازیکنان و چند هوادار(نما) شد.

روایت ماجرا از زبان حاضرین به این شرح است:

زمانی که بازیکنان استقلال وارد سالن فرودگاه مهرآباد شدند اتفاق عجیبی رخ داد، در حالی که بازیکنان قصد دریافت چمدان های خود را داشتند تعدادی هوادار خشمگین به سمت فرهاد مجیدی حمله ور شدند.

در اتفاقی عجیب و در شرایطی که چهره هیچکدام از هواداران استقلال برای بازیکنان و اعضای کادر فنی آشنا نبود آنها با لحنی تند از مجیدی درخواست کردند که فنی دلیل باخت استقلال را عنوان کند که در این بین با دخالت بهزاد غلامپور و بعد از یک بحث طولانی، آنها از محوطه ترمینال فرودگاه خارج شدند و مجیدی و مربیان هم که باورشان نمی شد افراد ناشناس ساعت دو بامداد از آنها توضیح فنی بخواهد، خیلی زود محل را ترک کردند.

اما در این بین زمانی که بازیکنان وارد محوطه بیرونی فرودگاه شدند هواداران این بار به سمت سید حسین حسینی حمله ور شدند و در شرایطی که قصد کتک زدن دروازه بان استقلال را داشتند روزبه چشمی و چند بازیکن دیگر وارد ماجرا شدند تا او را نجات بدهند.

این موضوعی بود که باعث شد چند بازیکن استقلال با هواداران درگیری فیزیکی پیدا کنند و به این شکل صحنه های بی سابقه ای  در فرودگاه مهرآباد رقم خورد.
وقتی یکی از هواداران شاکی و عصبانی کلمه رکیک به کار برد، روزبه چشمی که تا آن لحظه با گفتن ببخشید حق با شماست، در حال آرام کردن جمعیت بود، از کوره در رفت و چند بازیکن استقلال این هوادار استقلال را به خاطر فحاشی کتک زدند.

اینکه چه کسانی پشت این ماجرا(درگیری چند نفر با تعدادی از بازیکنان در فرودگاه مهرآباد و فیلمبرداری از آن) بوده اند و آیا در این بامداد برنامه ریزی درگیری از پیش صورت گرفته بود و یا خیر؟ مورد نظر این مطلب نیست، سوای همه اتفاقات چه برنامه ریزی عامدانه و چه غیرعامدانه و طبیعی، مقصر اول داستان بسیار مشخص است و آن سو مدیریت مدیران در روند مدیریت تیم در فضای پس از شکست(خصوصا سفر بازگشت به تهران) در یک بازی مهم است.

در مواقع شکست هم بازیکن و هم هواداران طبیعتا ناراحتی های بیشتری دارند و درک این برای هیچ فردی خصوصا در جایگاه مدیریتی سخت نیست.

در همه تیم های مطرح جهان و حتی رده های پایین تر، مسئولی برای امنیت تیم انتخاب می شود و این مدیر یا گروه امنیتی در این مواقع با ایجاد راهکارهای لازم سبب فاصله گذاری مطمئن میان اعضای تیم و سایرین شده و آن ها را به بهترین شکل ممکن اسکورت می کنند.

تا آنجا که همگی اطلاع داریم باشگاه استقلال، مسئولین حراستی و امنیتی دارد، اگر وظیفه آن ها این موارد مهم نیست پس در این باشگاه به چه کاری مشغولند؟

آقایان مدیران باشگاه استقلال، این باشگاه مدیریت بزرگ می خواهد، وقتی با عدم مدیریت این اتفاقات بسیار معمولی و قابل پیش بینی، باز هم در حاشیه تیم بحران تولید می شود، نباید بی تفاوت بود و توصیه اکید این است، آقایان مانند رفتار مدیران سال های اخیر نباید سیاست مدیریت جلوی دوربین را انتخاب کنند! و تنها در صفحات مجازی فعال باشند، به این شکل قادر نخواهند بود تا اتفاقات میدان عمل را ببینند و در میان مدت تضعیف شده و در بلند مدت شکست قطعی خواهند خورد و البته باز هم بر مشکلات استقلال افزوده خواهد شد.

اینکه مدیران ترجیح می دهند، بعد از پایان بازی با تیم به تهران برنگردند و تیم را به حال خود رها کنند و خود در مشهد بمانند از آن اتفاقات بی پاسخ و عجیب است.

اگر به خاطر سو مدیریت ها و اشتباهات افراد گوناگون و اتفاقات هفته های پیش، فرضا این توجیه را بپذیریم که در سفر رفت تیم، مدیریت جداگانه بروند تا مثلا تنش ها کمتر شود، بعد از بازی فینال که دیگر همه چیز از دست رفته و تیم حتما نیاز به پشتیبانی مدیریتی در مسیر برگشت دارد، هیچ توجیهی قابل قبول نیست و خصوصا دوباره این سوال تکرار می شود که نقش افراد حراستی و امنیتی اطراف تیم چیست و مدیران چه پاسخ منطقی به این حوادث تلخ دارند؟

 

به گزارش استقلال نیوز، سایت رسمی باشگاه در خصوص اتفاق رخ داده در فرودگاه مهرآباد تهران این گونه واکنش نشان داد:

بامداد روز جمعه و پس از بازگشت تیم فوتبال استقلال به تهران، برخی افراد مجهول الهویه با حضور در مقابل خروجی فرودگاه مهرآباد اقدام به هتاکی، فحاشی و حمله به بازیکنان و اعضای کادرفنی استقلال کردند که در نهایت واکنش مجموعه تیم استقلال را به همراه داشت.
باشگاه استقلال به این وسیله ضمن ابراز تاسف بابت اتفاق رخ داده و محکوم کردن رفتار آن عده قلیل، اعلام می‌کند در این ماجرا از منافع و حقوق مجموعه این تیم حمایت می‌کند.

به قلم مهدی پریزاد

اخبار اختصاصی استقلال

 

 


مطالب مرتبط:

کارشناسان داوری: گل دوم تراکتور خطای هند بود؛ پنالتی استقلال سوخت!

فینال جام حذفی/ استقلال قربانی حماقت سعادتمند و مجیدی؛ بنیادی‌فر، فوتبال بحرینی و جامی کثیف..

نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار