آرشام شکوری

تیم فوتبال نوجوانان استقلال بعد از حواشی بسیار بالاخره با اثبات تخلف آکادمی کیا، قهرمان لیگ نوجوانان تهران شد.

 

به گزارش استقلال نیوز، آرشام شکوری، کاپیتان 185 سانتی متری تیم نوجوانان استقلال یکی از بهترین بازیکنان لیگ نوجوانان و یکی از ارکان قهرمانی آبی پوشان در این فصل بود.

آرشام فرزند اول خانواده ای 4 نفره است و به زودی 17 ساله می شود. این مدافع خوش استیل که دارای جثه ای عضلانی و تنومند است می تواند در پست هافبک دفاعی هم بازی کند و به شماره پیراهن 4 و تیم رئال مادرید علاقه دارد.

این نوجوان کرجی اگر به همین شکل و بدون حاشیه به روند رو به رشد خود ادامه دهد،  بی شک یکی از ستاره های آینده فوتبال ایران خواهد بود.

در ادامه گفت و گو ما با آرشام شکوری را بخوانید:

 

* خودتان را برای مخاطبین استقلال نیوز معرفی کنید..

آرشام شکوری هستم، متولد ۱۵ اردیبهشت ۱۳۸۳. کاپیتان تیم نوجوانان‌ استقلال و مدافع تیم ملی نوجوانان ایران.

* در حال حاضر مشغول به تحصیل هستید؟

بله؛ من به دلیل شرایط فوتبالم و علاقه به ورزش و در حالیکه می توانستم در رشته ریاضی و یا تجربی ادامه تحصیب بدهم، رشته تربیت بدنی را انتخاب کردم و در حال حاضر هم در کلاس یازدهم مشغول به تحصیل هستم.

* چطور شد که هوادار استقلال شدید؟

اوایل علاقه ای به تیم های ایرانی نداشتم اما از وقتی که به یاد دارم عاشق رنگ آبی بودم و کم کم که وارد فوتبال حرفه ای شدم به استقلال و اسطوره های این باشگاه بزرگ علاقه مند و هوادار این تیم پرافتخار شدم.

* از سابقه خود برایمان بگویید و از نحوه پیوستنتان به استقلال..

من از ۷ سالگی فوتبال را در زادگاهم کرج آغاز کردم و از ابتدا هم علاقه بسیاری به این ورزش داشتم.

البته به ورزش های رزمی هم علاقه دارم و در حال حاضر هم این ورزش را در کنار فوتبال ادامه می دهم.

در ۱۲ سالگی به خاطر جثه درشت و تکنیکم در رده های سنی های 13، 14، 15 و 16 ساله ها در لیگ برتر استان البرز هم زمان بازی می کردم و در همان سن جز تیم منتخب استان البرز به مربیگری محمد جبارپور بودم. مقام قهرمانی در رده های سنی نونهالان، نوجوانان و جوانان لیگ برتر استان البرز را هم در کارنامه دارم.

یک روز در یک بازی دوستانه در سن ۱۴ سالگی، با اینکه دفاع وسط بازی می کردم، ۲ گل به ثمر رساندم و خوشبختانه کادرفنی وقت نونهالان استقلال بازی من را دیدند و از من خوششان آمد و همین شد که من به استقلال پیوستم و خیلی زود بازیکن اصلی تیم شدم.

در همان اولین بازی رسمی لیگ برتر تهران در رده نونهالان هم مقابل سایپا برای استقلال موفق به گلزنی شدم.

* گویا در رده های سنی جوانان و امید استقلال هم سابقه بازی دارید؟

بله، من به جز تیم نوجوانان استقلال، عضو تیم جوانان و امید استقلال هم هستم و به دلیل فشرگی بازی ها و مصدومیت خیلی امکان بازی در چند رده به صورت همزمان نبود با این حال 4-5 بازی به صورت ثابت برای تیم جوانان استقلال به میدان رفتم. 

آرشام شکوری

* مقطعی در تمرین بزرگسالان استقلال هم حضور داشتید..

بله، به درخواست آقای محمود فکری و حنیف عمران زاده به عنوان جوان ترین بازیکن تاریخ باشگاه استقلال حدود 5-6 جلسه تمرینی و یک بازی دوستانه تیم بزرگسالان استقلال را همراهی کردم که این خبر در رسانه ها هم انعکاس داشت.

* در تیم های ملی رده های سنی هم سابقه عضویت دارید؟

بله، سابقه دعوت و بازی برای تیم ملی نونهالان و تیم ملی نوجوان ایران را هم در کارنامه دارم.

همچنین در رده سنی نونهالان عضو تیم منتخب ناحیه یک ایران(کرج، تهران، سمنان، قم، قزوین) بودم که به مقام سومی دست پیدا کردیم.

* از رقابت های جذاب لیگ امسال و در نهایت قهرمانی نوجوانان استقلال برایمان بگویید..

فصل قبل ما در لیگ نایب قهرمان شده بودیم برای همین امسال از ابتدا به دنبال قهرمانی بودیم.

امسال یکی از سخت ترین سال های فوتبالی برای من و سایر هم بازی هایم بود. با توجه به شرایط کرونایی فشردگی بازی ها بسیار زیاد بود. همچنین خستگی و مصدومیت همیشه گریبان گیر تیم ها می شد.

حدود 3 ماه قبل از آغاز مسابقات تمریناتمان را زیر نظر کادرفنی شروع کردیم. سرمربی ما آقای علیرضا اکبرپور بودند و مجتبی انصافی، کامران صنعتی، سعید سروری هم دیگر اعضای کادرفنی بودند. سرپرست تیم آقای شیرزاد و اکبر اکرمیِ زحمت کش هم تدارکات تیم ما بود.

سخت تمرین کردیم و خوشبختانه با ۱۲ پیروزی و ۶ کلین شیت و با داشتن سومین خط حمله و دومین خط دفاع لیگ، بهترین نتایج باشگاه استقلال در رده نوجوانان تا کنون را بدست آوردیم.

رقیبان ما بسیار قدرتمند و از لحاظ امکانات بسیار قوی تر از ما بودند بطوریکه برای حضور در لیگ چندین برابر ما هزینه کردند.

خدا را شکر با غیرت و تلاش بچه ها که جا دارد به عنوان کاپیتان تیم از آنها تشکر کنم، توانستیم بهترین تیم ها را با نتایج خوب شکست داده و اولین قهرمانی تاریخ باشگاه استقلال در رده نوجوانان را رقم بزنیم.

من بسیار خوشحالم که این اولین قهرمانی استقلال در رده نوجوانان در زمان کاپیتانی من اتفاق افتاد چون این برای من افتخاری است که تلاش هایم برای روحیه دادن به بچه ها نتیجه داد و کاپ قهرمانی در دستان من بالا خواهد رفت.

آرشام شکوری

* در خصوص تخلف آکادمی کیا چه صحبتی دارید؟

تیم کیا همیشه از تیم های قدرتمند لیگ بوده و جزو تیم های خوب لیگ است. پیگیری های آقایان فریاد شیران رئيس آکادمی باشگاه که جا دارد از زحمات ایشان تشکر کنم به همراه آقایان صفری و صنعتی در خصوص تخلف این تیم به ثمر نشست و کمیته انضباطی با صدور رای حکم به قهرمانی ما داد.

* با اینکه دفاع آخر هستید گویا در گلزنی هم تبحر خاصی دارید؟

من همیشه دفاع گل زنی بودم و طی این 4-5 سال حضورم در آکادمی استقلال با اینکه دفاع وسط بودم ۱۵ گل زدم و ۲۵ پاس گل دادم.

این فصل هم با اینکه امسال مصدومیت های زیادی گریبان گیر من شد و حتی به این دلیل در 4 بازی غایب بودم توانستم یک بار گلزنی کرده و ۸ پاس گل بدهم.

همیشه سعی می کنم در فاز هجومی هم مثل دفاع تاثیر گذار باشم. همیشه در کار دفاعی سفت و محکم عمل می کنم و خوشبختانه چون  توانایی بازی با هر دو پای چپ و راست را دارم و به تعبیری بازی با پای خوبی دارم، می توانم بازیسازی از عقب زمین را هم انجام بدهم.

پرش بلندی هم دارم به خاطر همین ضربات سر خوبی که می زنم گاهی هم مربی از من به عنوان مهاجم استفاده می کند.

* کاپیتان تیم بودن باری سنگین بر دوش بازیکن است، چطور با این قضیه کنار آمدید؟

کاپیتانی وظیفه سنگینی است. گاهی ساعت ها با مربیان تیم و خصوصا آقای علیرضا اکبرپور و دیگر مربیان در خصوص شرایط تیم، بازیکنان، حواشی و.. صحبت می کردیم. گاهی مجبور می شدم با درد و مصدومیت بازی کنم، چون می دانستم چشم بچه ها به من است و اگر من بهانه بیاورم آن ها ممکن است کم بیاورند!

حتی مدتی هم با عضله پاره بازی کردم. باید تیم را متحد و تشنه پیروزی نگه می داشتیم و حس جنگندگی را به کل بازیکنان منتقل می کردیم که خوشبختانه نتيجه داد و توانستیم به عنوان قهرمانی برسیم.

در کل افتخار می کنم که کاپیتان تیم نوجوانان باشگاه بزرگ استقلال هستم.

آرشام شکوری

* در دربی نوجوانان چه نتیجه ای به دست آوردید؟

امسال به خاطر شرایط کرونایی دربی رفت و برگشت نداشتیم و در تنها بازی ای که با پرسپوليس انجام دادیم با یک بازی کاملا مالکانه آنها را در زمین خودشان شکست دادیم تا ما هم همانند نونهالان، جوانان و امیدها در این فصل برنده دربی باشیم.

* چه صحبتی در خصوص کادرفنی نوجوانان دارید؟

امسال یکی از بهترین کادرهای پایه و بهترین کادر لیگ را داشتیم. مربیان عزیز، باتجربه و زحمتکشی که تک تکشان می توانند در تیم های بزرگ و لیگ برتری مربیگری کنند.

آقای علیرضا اکبرپور که فردی با اخلاق، بسیار بسیار پاک، با دانش و جدی در کارشان هستند، تغییر بزرگی در فوتبال من ایجاد کرد و من مدیون ایشان هستم و همانند پدر فوتبالی ام ایشان را دوس دارم.

آقای اکبرپور 3 سالی می شد که به عنوان سرمربی با ما کار می کردند و در این مدت با تمرینات فوق‌العاده‌ به همراه صحبت ها و تجربیات ارزشمندشان سطح تیم ما را بسیار بالا بردند.

در این سال ها ایشان اولین نفر در جلسه تمرین حاضر می شدند و آخرین نفر زمین تمرین را ترک می کردند و عاشقانه بچه ها و تیم را دوست داشتند.

زیر نظر ایشان ما در حفظ توپ و بازی مالکانه بسیار پیشرفت کردیم و حتی نیمی از گل هایمان را با بازیسازی از مقابل دروازه خودمان به ثمر رساندیم و معروف به حفظ توپ و بازی مالکانه در لیگ هستیم.

امیدوارم باز در کنار ايشان کار کنم، از تجربیاتشان دوباره استفاده کنم و از فوتبال لذت ببرم.

* وضعیت امکانات آکادمی استقلال را چگونه می بینید؟

امکانات آکادمی هر سال بهتر می شود. کمی و کاستی هایی هست ولی انشالله با کمک آقای فریاد شیران به مرور زمان آن ها هم درست می شود. ورزشگاه امام رضا بهترین ورزشگاه تهران در رده پایه است و امیدواریم با حفظ و ترمیم و اضافه شدن امکانات جدید، این ورزشگاه بهتر از این هم بشود. البته جا دارد از زحماتی که آقای مراغه چیان در مدت زمان حضورشان در آکادمی برای ما کشیدند هم تشکر کنم.

در ضمن این را هم اضافه کنم که ما در رده پایه هنوز دستمزد و حقوق خود را دریافت نکردیم و امیدوارم مدیران باشگاه به فکر ما هم باشند.

آرشام یوسفی

* به طبع باید پیشنهاداتی از تیم های دیگر هم داشته باشید؟

من از همان ابتدا که در تهران شروع به بازی کردم از تیم های بزرگ و خوب لیگ های پایه پیشنهاد داشتم و هنوز هم دارم.

الان که از نظر سنی بزرگتر شده ام، هم از تیم های بزرگسالان و هم تیم های لیگ های پایه با شرایط مالی خوب پیشنهاد دارم ولی به شخصه دوست دارم در باشگاه محبوبم به فوتبال ادامه بدهم و سرباز این باشگاه باشم هدف و آرزویم بازی در تیم بزرگسالان استقلال است.

* چه آینده ای برای خود ترسیم کرده اید؟

می خواهم در بهترین تیم های دنیا و اروپا فوتبال بازی کنم.

* الگوی فوتبالی شما چه کسی است و تیم خارجی مورد علاقه خود را بگویید؟

بازی سرخیو راموس و اخلاق پویول(کاپیتان سابق بارسلونا) را می پسندم. عاشق بازی راموس هستم و می گویند طرز بازی من هم شبیه او است.

* صحبت های پایانی شما را می شنویم..

از شما تشکر می کنم که به فکر بچه های آکادمی هستید و با معرفی استعدادهای جوان به آنها قوت قلب می دهید.

تشکری ویژه دارم از خانواده عزیزم که در سخت ترین شرایط کنارم هستند و در انتها برای همه در سال جدید آرزوی سلامتی دارم.

خبرگزاری استقلال نیوز، برای آرشام شکوری در ادامه راه فوتبالی اش آرزوی موفقیت دارد.

 

اخبار پایه های استقلال

 

 


مطالب مرتبط:

اختصاصی استقلال نیوز/ گفت و گو با محمد حسین علیپور بازیکن جوانان استقلال: شهریار فوتبال ایران الگوی من است

اختصاصی استقلال نیوز/ گفت و گو با حسین حداد بازیکن جوانان استقلال: مصدومیت من را از تیم امید استقلال دور کرد!

دیدگاه‌ها  
AZADEH
+3 #1 AZADEH 1400-02-05 16:21
موفق باشی :-* امیدوارم یه روز تو لباس تاج ببینمت
نقل قول کردن
نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار