صادق ورمزیار

پیشکسوت باشگاه استقلال گفت: تیمی در دربی پیروز میدان می شود که آرامش بیشتری داشته و سرمربی آن تیم از نظر روحی و روانی بازیکنان را آماده بازی کرده باشد.

    

به گزارش استقلال نیوز، صادق ورمزیار پیشکسوت باشگاه استقلالدر گفت وگو با خبرنگار مهر، در مورد عملکرد استقلال برابر نفت مسجد سلیمان که با تساوی و تقسیم امتیازات به پایان رسید و شرایط استقلال پیش از دربی پایتخت، صحبت هایی کرد که در ادامه می خوانید:

 

* کسب 2 امتیاز از 9 امتیاز نتیجه خوبی نیست

انتظار می‌رفت آبی‌پوشان این بازی را با پیروزی به پایان برسانند. استقلال از سه بازی که باید ۹ امتیاز را از آنِ خود می‌کرد، تنها ۲ امتیاز کسب کرده و این آمار خوبی برای استقلال نیست.بیشتر از هر کسی، استراماچونی می‌داند در استقلال چه خبر است که این تیم به راحتی ۷ امتیاز را از دست داده، ولی امیدوارم شروع پیروزی‌های آبی‌پوشان از دربی باشد تا این تیم طلسم نبردن در سه هفته اول لیگ را بشکند.

* شرایط دربی با تمام بازی ها متفاوت است

شرایط این بازی با تمام دیدارها متفاوت است، هرگز امکان نداشته تیمی که قوی‌تر بوده، بازی را ببرد یا تیمی که ضعیف بوده، شکست بدی را پذیرا شود اما در مجموع این دیدار همیشه جذابیت بالایی نداشته و به دلیل حساسیت‌های زیادی که برای کادر فنی، بازیکنان و هواداران به وجود می‌آید، کیفیت لازم را ندارد.راز موفقیت این دیدار، شرایط روحی و روانی خوب و کنترل کردن اعصاب است. هر تیمی که بتواند از لحاظ روحی، وضعیت خوبی داشته باشد، در این بازی موفق خواهد شد

* نکته مهم در دربی مسائل روحی و روانی است

بیش از ۵۰ درصد این دیدار به مسائل روحی و روانی برمی‌گردد؛ هرچه بازیکنان تجربه بیشتری داشته باشند، عملکرد بهتری هم خواهند داشت. البته عوامل بیرونی هم در تعیین نتیجه تأثیرگذار هستند ولی اگر بازیکنان بدون استرس بازی کنند، مطمئناً موفق خواهند بود.

* احتمالا اشتباهات داوری در دربی زیاد است

داور هم مثل بقیه حاضران در زمین، دچار اشتباه خواهد شد، قضاوت مقابل ۵ هزار نفر به مراتب آسانتر از ۱۰۰ هزار نفر است، تیم داوری هم دچار استرس می‌شود و احتمال اینکه سوت‌های اشتباه بزند، وجود دارد.

* آرامش سرمربی باعث پیروزی در دربی می شود  

استقلال تیمی است که بیش از ۱۵ بازیکنش از این تیم جدا شده ولی پرسپولیس همان شاکله قبلی را حفظ کرده است. البته دو مربی که تجربیات زیادی دارند، هنوز تجربه دربی در ایران را ندارند و شاید این موضوع، آنها را هم دچار استرس کند. بنابراین یکی از فاکتورهای موفقیت این دو تیم، آرامش سرمربی‌ها و انتقال آن به بازیکنان است. اگر این اتفاق رخ دهد، تیمی برنده خواهد شد که سرمربی‌اش آرامش بیشتری داشته و بازیکنانش از او حرف‌شنوی دارند.

* هواداران به بازی وسط هفته توجه نمی کنند

صحبت‌های مدیرعامل باشگاه استقلال زمانی تأثیرگذار است که حضور تماشاگران ۹۰ به ۱۰ باشد، برای هواداران استقلال و پرسپولیس شنبه، یکشنبه یا جمعه فرقی ندارد؛ آنها هر طور که شده به ورزشگاه می‌آیند تا تیمشان را حمایت کنند بنابراین روز بازی برای آنها مهم نیست.

* وجود هواداران شمشیر دو لبه است

تماشاگران هم می‌توانند تیم را از شکست نجات داده و هم وارد بحران کنند؛ از هواداران می‌خواهم ناخودآگاه استرس را به بازیکنان تیم محبوبشان منتقل نکنند، از آنها حمایت کرده تا بازیکنان با آرامش کامل بازی کنند.

* گل زدن به عابدازه لذت بخش تر از دروازه بان های دیگر بود

در ۱۷ دربی بازی کرده‌ام و خوشبختانه تنها در این ۱۷ دربی، دوبار شکست را تجربه کردم و دیگر باختی مقابل پرسپولیس نداشتم.من تجربه بالایی در دربی دارم و به سه دروازه‌بان بزرگ این تیم یعنی قلیچ، عابدزاده و نکیسا گل زده‌ام اما گلی که به عابدزاده زدم، برایم لذت‌بخش‌تر بود چون آن بازی شرایط خیلی بدی داشت؛ حساسیت بسیار بالا بود و من به دلیل اینکه تجربه زیادی داشتم، توانستم به راحتی دروازه عابدزاده را باز کنم.

* گل زدن به عابدازه لذت بخش تر از دروازه بان های دیگر بود

در اولین بازی که برای استقلال در دربی انجام دادم استرس زیادی داشتم اما توانستم آن را کنترل کنم. زمانی که اولین دربی را تجربه کردم، ۱۷ سال بیشتر نداشتم اما توانستم بازی خوبی از خود ارائه داده و حتی چند لایی هم به بازیکنان پرسپولیس بزنم که این حرکت شرایط روحی مرا بهتر کرد و پس از آن در تمام دربی‌ها حضور داشتم.

* یک دربی تلخ ترین خاطره فوتبالی من است

دیداری که پرسپولیس با گل رضا عابدیان، ما را شکست داد، تلخ‌ترین خاطره من است. ما در دقایق پایانی گل خوردیم. البته باید در آن دیدار چند گل به ثمر می‌رساندیم که متأسفانه بدشانس بودیم اما باز هم خدا را شکر می‌کنم که تنها دو بار با پیراهن استقلال مقابل پرسپولیس شکست خوردیم ولی در سایر دیدارها عملکرد موفقی داشتیم.

اخبار باشگاه استقلال

 


مطالب مرتبط:

 صادق ورمزیار: یک هافبک باتجربه می تواند آرامش را به استقلال بازگرداند؛ اختلاف استراماچونی و فتحی باید هر چه زودتر برطرف شود

 

نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار