علی فتح الله زاده

مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال گفت: ما دوست داریم استراماچونی به استقلال برگردد ولی اگر او تا چند روز دیگر این کار را نکند با چند گزینه‌ای که داریم مذاکره می‌کنیم البته مجیدی یکی از گزینه‌های استقلال برای مربیگری است.

 

به گزارش استقلال نیوز، علی فتح الله زاده مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال در گفت‌‌وگو با برنامه تلویزیونی فرمول یک، در خصوص صحبت‌هایی که این روزها پیرامون آ‌ندره‌‌آ  استراماچونی مطرح می شود و این که ‌آیا وی به استقلال برمی‌گردد یا خیر، صحبت هایی انجام داد که در زیر می‌خوانید:

  

* استراماچونی به استقلال بر می گردد یا خیر؟

واقعیت این است که هر چیزی که این مربی از ما خواسته تاکنون پذیرفته‌ایم. وی برای رفت و برگشت‌هایش به تهران بلیت‌های بیزینس کلاس خواسته که ما آن را پذیرفتیم در ادامه اعلام کرد که برای 4نفر باید چنین بلیت‌هایی بگیریم که ما قبول کردیم. سپس خواستار کاهش رقم قراردادش شد که ما این موضوع را پذیرفتیم و در ادامه مسائل دیگری را عنوان کرد که هر چه جلو می‌رویم می‌بینیم کار سخت‌تر می‌شود.  او در جدیدترین خواسته خود اعلام کرده که تمامی رقم قراردادش را به صورت یکجا می‌خواهد آن هم در حالی که ما بدهی به این مربی را پرداخت کرده‌‌ایم. من از هواداران استقلال عذرخواهی می‌کنم که اینقدر شفاف با آنها حرف می‌زنم ولی اینکه یک مربی همه قراردادش را یکجا بخواهد در توان ما نیست.

* آیا استراماچونی خواستار اضافه شدن قراردادش نیز شده یا خیر؟

البته نمی‌خواهم چیزی در این زمینه بگویم ولی فکر می‌کنم حدود 120 الی 130 هزار یورو در خواست افزایش کرده که باز هم به خاطر اینکه هوادار استقلال این مربی را دوست دارند ما این موضوع را پذیرفته‌ایم اما او هم باید مقداری با ما راه بیاید. شما دیدید وقتی هواداران تاریخ بازگشت وی را شنیدند به فرودگاه رفتند و این نشان می‌دهد او را چقدر دوست دارند. من خیلی دوست دارم استراماچونی به استقلال بیاید چون هوادار او را دوست دارد ولی ما نگران هستیم و به نظر شما تا کی باید صبر کنیم؟  هر چه او گفته ما پذیرفته‌ایم ولی او یک بار باید بگوید چه می‌خواهد. تا الان پولی که باید به این مربی پرداخت می‌کردیم را پرداخت کرده و اگر جلو نباشیم از پرداختی‌ها عقب نیستیم. انتظار داریم استراماچونی بیاید و بنشیند و با هم حرف بزنیم قطعا وقتی رابطه‌ها رو در رو باشد نگرانی‌ها هم برطرف خواهد شد.

آیا ممکن است مجیدی و قلعه‌نویی سرمربی استقلال شوند؟

شما می‌دانید من مجیدی را دوست دارم ولی اگر استراماچونی به ایران برنگردد زیاد وقت نداریم. قلعه نویی هم خودش به سپاهان تعهد دارد و ما خودمان الان در مورد وفای به عهد در مورد سرمربی تیم حرف زدیم. یکی از گزینه‌های ما ممکن است مجیدی باشد ولی ما اسمی نمی‌بریم چون چند گزینه داریم و تا وقتی استراماچونی خبر ندهد فکر کردن به یک مربی دیگر کار اشتباهی است. ما امروز با دوستان به این نتیجه رسیدیم که تا چند روز دیگر منتظر استراماچونی بمانیم. مطمئنا آن روز شما متوجه می‌شوید که تا چقدر منتظر وی مانده و عقب‌نشینی کردیم.

آیا قبلا ادعا کرده بودید مسی رابه استقلال می‌آورید؟

یک مجری از من سوال کرد که اگر مسی 37 ساله شد شما او را به استقلال می‌آورید که من گفتم اگر او 37 ساله شود و هوادار هم بخواهد این کار را می‌کنم. الان هم می‌گویم زمانی که مسی 37 ساله شود کسی او را نمی‌خواهد و اگر هوادار بخواهد او را به استقلال می‌آورم.

* آیا استقلال توان این کار را دارد یا خیر؟

ما در این سال‌ها یک جا ضربه خوردیم که خیلی عقب افتادیم. در این 3-2 سال 14-13 بازیکن خارجی آوردیم که باشگاه را بدهکار کرد. برخی از این بازیکنان مثل بویان برای استقلال زیاد بازی نکردند ولی صندوق باشگاه خالی شده است اما اعتقاد دارم با اسپانسرهای پرسپولیس و استقلال برای سال آینده مشکلی نداریم. این را هم باید بپذیریم که ثبات مدیریت نداریم و در این 5 سال چند مدیرعامل استقلال عوض شده و این وحشتناک است. الان هم معتقدم استقلال و پرسپولیس را نمی‌توانند خصوصی کنند مگر اینکه مدیریت پیمانی انجام شود. اگر همین امروز مدیرعامل استقلال شوم نمی‌توانم تا آخر فصل برنامه بریزم. به نظرم هواداران استقلال باید به ارکان باشگاه اعتماد کنند و توجه کنند که ما چه مشکلاتی داریم.

* آیا رابطه‌ شما با پیشکسوتان خوب است یا خیر؟

البته که نمی‌شود همه را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ راضی نگه داشت ولی در مجموع من ارتباط خوبی با پیشکسوتان دارم.

* ظاهرا جواد زرینچه گلایه‌هایی از شما داشت و مدعی شده بود فتح‌الله‌زاده با عکاسی و موتورگازی در زندگی به همه چیز رسید؟

من از جمله مدیرانی هستم که می‌گویم همه چیزم را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از استقلال دارم، ولی برعکس به لحاظ مالی چیزی از استقلال به دست نیاوردم. از نهادهای مالی می‌خواهم زندگی من را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بررسی کنند تا همه چیز مشخص شود. من نیمی از چیزهایی که قبل از استقلال داشتم الان ندارم و باورتان نمی‌شود همیشه آرزو داشتم یک موتورگازی داشته باشم. (باخنده) ضمن آنکه این را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ هم لحاظ کنید قرار نیست یک دانش‌آموز همیشه کلاس اول بماند و پیشرفت می‌کند. ما هم همین شرایط را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داریم و ممکن است ماشین‌های ما تغییر کند و پیشرفت داشته باشیم. اگر الان شما با زرینچه صحبت کنید، نظر او دیگر این نیست. من با او صحبت کردم و برای بعضی‌ها متاسف هستم که زرینچه را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تحریک کردند تا چنین صحبت‌هایی انجام دهد.

* روزی که در استقلال به عنوان مدیرعامل انتخاب شده بودید؟

روزی که باشگاه را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در اختیار گرفتم، 5 توپ پلاسیده در باشگاه بود و باید برای این موضوع افسوس خورد. اگر همین امروز در استقلال مسئولیت داشته باشم، کمپ حجازی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ جابجا می‌کنم و یک استادیوم می‌سازم. روزی که من آنجا را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تحویل گرفتم، قیمت زیادی نداشت اما الان 800 میلیارد تومان قیمت این زمین است.

* آیا شعارهای انتخاباتی می‌دهید؟

مگر می‌خواهم کاندید شوم؟ البته هفته قبل همراه اول یک نظرسنجی گذاشته بود که نزدیک به 2 میلیون رای آورده بودم. من هم گفتم حالا که 2 میلیون رای آوردم باید برای ریاست جمهوری و مجلس کاندیدا شوم.

* درخواست‌های جدید استراماچونی از مسئولان این باشگاه؟

به هر حال ما باید این فشار را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تحمل کنیم چون هواداران را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ دوست داریم، ولی نمی‌خواهیم پا پس بکشیم و دوست داریم این مربی به تهران برگردد.

* آیا احتمال جدایی دیاباته از استقلال وجود دارد یا خیر؟

ما روز گذشته جلسه هیات مدیره داشتیم و آقای فتحی گزارش داد که دیاباته و ملیچ باید تا دو سه روز دیگر پول‌هایشان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بگیرند. فکر می‌کنم باید رقمی حدود 150 الی 160 هزار دلار به آنها بدهیم. به آقای خلیل‌زاده هم گفتم نترس و پول قرض کن، چون من قبلا پول قرض کرده‌ام و حتی اموالم توقیف شده ولی کار را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ پیش بردم و نگران نباش. قرار شده خلیل‌زاده هم از دوستانش قرض کند تا مشکلات حل شود. من حتی جلوی چشمم دیدم که ماشینم را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ روی جرثقیل بردند، اما چاره‌ای نبود و باید برنامه استقلال را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ پیش می‌بردم.

چطور برانکو در پرسپولیس موفق شد؟

به خاطر اینکه پای برانکو ایستادند. وقتی می‌خواستند این مربی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برکنار کنند، من یک مصاحبه‌ای کردم و در همان سال اول گفتم وقتی هوادار پرسپولیس او را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ می‌خواهد، برانکو را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ حفظ کنید. بعد از آن بود که این مربی اوج گرفت. الان هم ما از یکسری مسائل غافل نشویم، چون غفوری، دیاباته، حسینی و بقیه بازیکنان هم در این موفقیت نقش دارند. یکبار می‌خواستم برانکو را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به استقلال بیاورم، ولی از این باشگاه جدا شدم. این را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ هم بگویم پتانسیلی که در ایران وجود دارد در کشورهای دیگر نیست و دیدید که برانکو در عربستان موفق نشد و پاتوسی هم در تیمی که بازی می‌کند به شرایط خوبی نرسید. الان از آن اخباری که در مورد تیام منتشر می‌شد دیگر خبری نیست.

* مدرک تحصیلی؟

من حتی کمک بنا هم بودم، بعضی شب‌ها با دست‌های پینه‌بسته به خانه می‌رفتم، اما با این وجود موتورگازی نخریدم. مدرک تحصیلی من از آکادمی ملی آذربایجان است که وزارت علوم نیز آن را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تایید کرده است. مدرکی که من گرفتم بسیار معتبر است، زیرا در 8 سال فقط دو نفر آن را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ گرفتند که یکی من بودم و دیگری معاون دانشگاه پیام نور وقت. مدرک‌سازی هم در آنجا وجود ندارد چون در اینجا یک نفر از شما سوال می‌کند، اما در جلسه دفاع از آذربایجان 20 پروفسور از شما سوال و جواب می‌پرسند. این را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ هم بگویم؛ اصلا من دکتری ندارم و دیپلمه هستم. فردا می‌گویند فتح‌الله‌زاده می‌گوید فلان دکتری را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ دارد.

* عکسی که از وی در حال تماشای مسابقات کشتی بانوان در آمریکا منتشر شده است؟

من با تیم ملی کشتی آقایان به این کشور رفته بودم و مسابقاتی که برگزار می‌شد در بیرون از سالن بود. وقتی ما مشغول تماشا بودیم، نمی‌دانستیم که خانم‌ها هم در آنجا حضور دارند. چند دقیقه‌ای به تماشا نشستیم و در حالی که معاون حراست سازمان تربیت بدنی هم آنجا حضور داشت به او گفتم بیا اینجا را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ترک کنیم. اما مسئولان گفتند کشتی الان تمام می‌شود و شما بنشینید، در همان لحظه بود که عکسی از من گرفته شد، وگرنه شاید باور نکنید، آنهایی که کشته می‌گرفتند لباس‌هایشان شرایط بهتری از لباس بانوانی که در خیابان‌ها حضور داشتند بود.


 

 

به گزارش استقلال نیوز، پس از مصاحبه امروز فتح الله زاده در شبکه یک و مطرح کردن درخواست های جدید استراماچونی، امیر سلطانی مشاور باشگاه استقلال و فرد مذاکره کننده با سرمربی ایتالیایی با انتشار متنی در اینستاگرام خود، این ادعای عضو جدید هیات مدیره باشگاه استقلال را تکذیب کرد.

استوری امیر سلطانی

اما از طرفی دیگر فاطمه صمدی خبرنگار نزدیک به فتح الله زاده در کانال تلگرام خود خبر داد که اسناد درخواست های جدید استراماچونی بزودی توسط باشگاه استقلال منتشر خواهد شد.

حال با توجه به اینکه گفته می شود استراماچونی برنامه غذایی و تمرینی 7 روز آینده بازیکنان را که در تعطیلات نیم فصل به سر می برند به آنها داده است، باید منتظر ماند و دید که ماجرای استقلال و استراماچونی به کجا خواهد رسید!

اخبار استقلال

 

 


 مطالب مرتبط:

علی فتح الله زاده: مازیار ناظمی نمی گذارد من مدیرعامل استقلال شوم؛ امیدوارم این بار انتخابی با وجدان داشته باشند

نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار