استقلال نیوز تیمسار خسروانی

18 مرداد ماه سالروز درگذشت موسس باشگاه تاج و استقلال یکی از تلخ ترین روزهای تقویم فوتبال ایران خواهد بود.

 

به گزارش استقلال نیوز، بدون شک در تاریخ ورزش ایران زمین هیچکس را نمی توان در سازندگی و کارهای زیر بنایی در قد و قواره تیمسار پرویز خسروانی پیدا کرد.

مردی عاشق که ایران و ورزش را در کنار هم و همیشه سربلند می خواست و با اندیشه های تازه و همگام با زمان به دنبال آن بود تا با کوتاهترین راه بتواند ورزش کشور را در مسیر رشد و پیشرفت قرار دهد.

تیمسار پرویز خسروانی از هست و نیست خود برای ورزش ایران مایه گذاشت و بر خلاف بسیاری که از ورزش به نان و نوایی رسیدند، او ثروت و زمین های مادری خود را برای ورزش ایران وقف صد ساله کرد تا این امکانات کم نظیر برای نسل های بعد نیز مثمر ثمر باشد.

قبل از انقلاب «سازمان ورزشی و فرهنگی تاج» دارای ۵ باشگاه در تهران و ۶۶ باشگاه در شهرستان ها و ۲ باشگاه در خارج از کشور (ترکیه و قطر) و یک کلوب تنیس که در خاور میانه کم نظیر بود، حالا بعد از 40 سال که از انقلاب عزیزمان میگذرد، از این باشگاه فقط یک تیم فوتبال باقی نمانده است!

علاوه بر این امکانات قابل توجه در جنوب تهران، باید از نقش بزرگ خسروانی در بنای ورزشگاه بزرگ یکصد هزاری نفری آریامهر (آزادی) یاد کرد و وقتی فرمان را از محمد رضاشاه دریافت کرد، قول داد تا ظرف یکسال این ورزشگاه بی نظیر در خاورمیانه را تحویل دهد که به واقع تلاش و کوشش شبانه روزی خسروانی فراموش نشدنی و انکارناپذیر است. امروز می بینیم که ورزشگاههای مختلفی در کشور پس از سالها با صرف بودجه های میلیاردی، نیمه کاره رها شده است!

متاسفانه در سالهای گذشته عده ای از منتسبین به یک تیم بی ریشه و بی هویت با درج مستنداتی واهی و به دور از واقعیت سعی به تخریب این چهره تاریخی داشته که با درایت هواداران استقلال نقشه ی کثیف آنها به سرانجام نرسید.

گرچه در این میان صدا و سیما نیز نقش بزرگی در این لجن پراکنی ایفاء کرد اما هواداران استقلال سالها به رفتارهای تبعیضانه این نهاد عادت کرده و از مسئولین تیم خود  هیچ انتظار ندارند در برابر این نهاد قلدر توان ایستادگی را داشته باشند.       

اما باید یاد آوری کنیم مردمی که بزرگان خود را نشناسند، بی گمان محکوم به کوچکی خواهند بود و تیمسار پرویز خسروانی یکی از بزرگان ماندگار در تاریخ ورزش ما به خصوص باشگاه استقلال به شمار می آید.

روحش شاد و یادش گرامی 

نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار