رضا رجبی

پیشکسوت باشگاه استقلال گفت: مجموعه تیم استقلال باید فکرش را از مسائل حاشیه ای خارج کرده و روی امور فنی تمرکز کند تا زمینه موفقیت و قهرمانی فراهم شود.

 

به گزارش استقلال نیوز، رضا رجبی پیشکسوت باشگاه استقلال در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر، در خصوص شرایط استقلال، نیمکت شلوغ این تیم، تبعیض های وزارت ورزش و.. صحبت هایی کرد که در ادامه می خوانید:

  

* برخی از سرمربیان لیگ برتری مدرک مربیگری ندارند!

انسان در هر زمان به آموزش نیاز دارد و فوتبال و مربیگری هم از این قائده مستثنی نیست. من به همراه تعداد زیادی مربی ایرانی دیگر بر اساس قوانین کمیته آموزش در کلاس‌های حرفه‌ای مربیگری شرکت کردیم و مدرک آن را هم گرفتیم. گرچه الان تعدادی از ما بیکار هستند و در مقابل چند مربی که این مدرک را ندارند سرمربیگری می‌کنند، اما متاسفانه می‌بینیم آقای سرمربی که نتوانسته این دوره را بگذراند به طور کلی این مدرک را زیر سوال می‌برد.

* باید از کمیته آموزش در اجرای قانون قانون حمایت کرد

خیلی‌ها آمدند و خواستند این دوره را بگذرانند اما نتوانستند و رفتند. حالا همان‌ها به جای آنکه بگویند در آینده برنامه داریم که به این کلاس‌ها برویم می‌گویند ۱۰ سال است مربیگری کردیم وقت نکردیم سر کلاس برویم. در حالیکه در همه این سال‌ها غیر قانونی مربیگری کردند و راحت بگویم به جای طی کردن دوره‌های مربیگری دنبال پول در آوردن از مربیگری بودند.

حالا که کمیته آموزش فدراسیون فوتبال پای کار آمده و می‌خواهد یک بار برای همیشه قانونش را جا بیندازد، باید از آن حمایت کرد. اما بعضی از مربیان بی مدرک جلوی کمیته آموزش جبهه گرفته و حتی کلاس‌ها را هم زیر سوال می‌برند.

* نیمکت استقلال الکی شلوغ است!

قبل از هر چیز این توضیح را بدهم که اگر انتقادی می‌کنم در راستای حمایت و سازندگی است و به هیچ وجه قصد تخریب ندارم. درباره نیمکتی که راس آن محمود فکری قرار گرفته باید بگویم که این نیمکت الکی شلوغ است و این نیمکت شلوغ در جریان مسابقات خود به خود تولید حاشیه می‌کند.

* صمد مرفاوی کوهی از تجربه است

در کادر فنی که صمد و سیروس هستند فلسفه اضافه شدن فردی به اسم امید نمازی چیست؟ غیر از این است که حضور نمازی یک بار مالی هم روی دوش تیم می‌گذارد. اصلاً وقتی ما در کادر فنی یکی مثل صمد مرفاوی را داریم که خودش سرمربی همین تیم بوده و کوهی از تجربه است، اضافه کردن یک فرد دیگر چه معنایی دارد؟ فکری باید خودش را جای مرفاوی بگذارد و ببیند اگر در شرایط او بود و یک سرمربی فرد دیگری را اضافه می‌کرد چه حسی پیدا می‌کرد. واقعاً دلم برای صمد مرفاوی می‌سوزد.

* یکی مثل امید نمازی برای ما استوری تمسخر آمیز می گذارد!

استقلال را کوچک کردند و به جای آن نیمکت آن را گسترش دادند. کار به جایی رسیده که حالا یکی مثل امید نمازی برای ما استوری تمسخر آمیز می‌گذارد. این از سیاستگذاری اشتباه در این تیم نشات می‌گیرد.

* اشتباهات خودمان بیشتر از تبعیض وزارت ورزش لطمه می زند

وقتی من می‌گویم برای خودمان دشمن فرض درست می‌کنیم اشاره‌ام به این مسائل است. ما خودمان اشتباهاتی داریم که بیشتر از تبعیضی که وزارت ورزش قائل می‌شود به پیکر تیم مان لطمه می‌زند.

* پرسپولیسی بودن صدا سیما و وزارت ورزش چیز تازه ای نیست

من قبول دارم که در بدنه دولت، صدا و سیما، وزارت ورزش و اسپانسرینگ هواداران پرسپولیس بیشتر هستند و تمایل به سمت آنها نسبت به استقلال سنگینی می‌کند. اما این چیز تازه‌ای نیست. همیشه همینطور بوده و همیشه با همین وضعیت استقلال قهرمان می‌شده و برتری‌اش را نسبت به دیگر تیم‌ها حفظ می‌کرده. در دهه ۶۰ هم همین تبعیض‌ها وجود داشت اما ما بدون بهانه جویی کارمان را می‌کردیم و قهرمان هم می‌شدیم.

مجموعه استقلال هم باید فکرش را از این مسائل خارج کرده و روی امور فنی تمرکز کند تا زمینه موفقیت و قهرمانی آنها فراهم شود.

اخبار رسمی باشگاه استقلال

                                


 مطالب مرتبط:

چند خبر کوتاه از استقلال/ غیبت مشکوک سعادتمند در جلسه هیئت مدیره استقلال؛ استقلال با یک شرکت تجاری قرارداد امضاء کرد

نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار