احمد مددی

مدیرعامل باشگاه استقلال گفت: هواداران نگران نباشند به امید خدا تا آخر اسفند ماه پنجره نقل انتقالات را باز خواهیم کرد!

 

به گزارش استقلال نیوز، احمد مددی مدیرعامل باشگاه استقلال(تاج) در گفتگو با سایت رسمی این باشگاه، در خصوص مسائل و حاشیه های این روزهای استقلال، صحبت کرد که در ادامه می خوانید:

  

* با ورود من به استقلال چالش های مالی شروع شد!

کمتر از 5 ماه است که به باشگاه بزرگ استقلال آمده‌ام. از شروع ورودم به این مجموعه بزرگ با چالش‌های بزرگی روبه‌رو بودیم. پنجره نقل و انتقالات بازیکن به واسطه برخی مربیان و بازیکنان سابق بسته شده بود، حرفه‌ای سازی به تعویق افتاده بود و چند روز بیشتر وقت نداشتیم که مستندات حرفه‌ای سازی را به AFC ارسال کنیم تا بتوانیم مجوز بگیریم و اطلاعات را در سامانه مربوطه بارگزاری کنیم.اگر این کار را نمی‌کردیم استقلال نمی‌توانست در لیگ قهرمانان آسیا حضور پیدا کند. علاوه بر این، دو بازیکن خارجی ما دیاباته و میلیچ به خاطر نگرفتن پول‌شان رفته بودند. از طرفی مقدمات ورود به بورس را داشتیم که با سرعت مسائل و فرایندهای مربوط به آن را هم بررسی می‌کردیم. میلیچ نیز از دی ماه 98 هیچ پولی نگرفته بود. در چنین شرایطی استقلال را تحویل گرفتم.

* از کارگزار جدید رضایت کامل داریم!

در ابتدا منابع مالی را بررسی کردیم و دیدیم که کارگزاری که با ما عقد قرارداد کرده است، نه تنها یک ریال برای ما درآمدزایی نکرده، بلکه برای ما بدهی دارد و حاضر نبود حتی یک ریال به ما قرض بدهد. در این شرایط به دنبال منابع مالی پایدار و با ثبات رفتیم. در اولین اقدام در یک فرآیند قانونی که در تاریخ دو باشگاه استقلال و پرسپولیس بی‌سابقه است اقدام به مزایده انتخاب کارگزار کردیم. یک کارگزار خوب کار را دست گرفت و منابع مالی خوبی را به باشگاه تزریق کرد و به تعهداتش پایبند بود و از آنها رضایت داریم. باید اول بدهی‌های گذشته را تسویه می‌کردیم تا استقلال به شرایط عادی برگردد. پنجره بسته باز شد و حدود یک میلیون و 300 هزار دلار بابت پنجره بسته و میلیاردها تومان بابت حرفه‌ای سازی هزینه شد. برای شیخ دیاباته و میلیچ هم اعداد قابل توجهی منابع ارزی پرداخت شد تا وارد ایران شوند.

* گردن ما از مو بازیک‌تر است و باید به تعهدات‌مان پایبند باشیم

از 12 تا 67 درصد قرارداد بازیکنان پرداخت شده است. گردن ما از مو بازیک‌تر است و باید به تعهدات‌مان پایبند باشیم. ان‌شاء‌الله به زودی پرداختی خوبی به بازیکنان خواهیم داشت تا روند رو به رشد استقلال متوقف نشود.

* تا آخر اسفند پنجره را باز خواهیم کرد!

متأسفانه همان اتفاقات قبلی دامان ما را گرفته است. به واسطه شکایت بازیکن بلغاری، نیکولای بودوروف که برای ما بازی چندانی هم نکرد و بازیکن با کیفیتی هم نبود، باید مبلغ 140 هزار یورو پرداخت کنیم تا پنجره باز شود. این قول را به هواداران می‌دهم تا قبل از 28 اسفند پنجره را باز کرده و اگر با بازیکنان مدنظرمان به توافق رسیدیم، آنها را جذب کنیم. در تیم استقلال چیزی کم نداریم و در هر پست حداقل دو بازیکن خوب و درجه یک داریم.

* تأمین منابع مالی برای بازگشت میلیچ سخت است!

میلیچ از دی 98 پولی نگرفته بود و با تزریق منابع ما به تیم برگشت. بیش از بقیه بازیکنان به او پرداختی داشتیم چون خیلی عقب بودیم  اما او بعد از بازی دربی ایران را ترک کرد و بدون اطلاع قبلی رفت. شایعه دوپینگ او هم کذب محض بود. حالا او اعلام آمادگی کرده که برمی‌گردد. در این شرایط کرونایی و تحریم، تأمین منابع مالی خیلی سخت است. باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال مظلوم‌ترین باشگاه‌های ایران هستند، چون بالاترین هواداران (بالغ بر 70 میلیون نفر) را دارند اما اجازه دریافت یک ریال منابع دولتی را ندارند.

* بیشترین پرداختی این دوره را به مهدی قائدی داشتیم 

مهدی پسر استقلال است و بیشترین پرداختی این دوره را به او داشتیم. 67 درصد پول قایدی پرداخت شده است. در دوره قبلی، رقم پرداختی بازیکنان به طرز عجیبی افزایش پیدا کرده بود. قاطعانه می‌گویم بازیکن مقصر نیست، چون مذاکره دوطرفه است و باید تلاش کنیم عقد قرارداد برد - برد باشد. متأسفانه رقم قرارداد برخی بازیکنان افزایش نامتعارف داشته است. به قایدی هم در آن دوره وعده و وعیدهایی داده شده اما به آن عمل نشد. او تا 1402 با ما قرارداد دارد. تلاش می‌کنیم در یک فرآیند قانونی و با مذاکره نهادهای ذی‌ربط بتوانیم قرارداد او را ترمیم کنیم.

* از فکری و کادرشان حمایت می‌کنیم

قصد کنار گذاشتن فکری وجود نداشت که بخواهد ابقا شود. از ایشان و کادرشان حمایت می‌کنیم. زمانی که آنها منصوب شدند، کارشناسان می‌گفتند استقلالی‌ترین کادر تاریخ استقلال مشغول به خدمت شده است. متأسفانه فضای رسانه‌ای اطراف باشگاه به شدت غبارآلود است. استقلال به غیر از چالش منابع مالی، مشکل دیگری ندارد. از نظر امکانات تمرینی، تغذیه‌ای و ... شرایط مطلوبی داریم. تلاش می‌کنیم منابع مالی جذب کنیم.

* بازیکنی در حد علی کریمی جذب خواهیم کرد

با مهدی کیانی صحبت کردیم که ظاهرا گفتند مسعود ریگی را تحویل بدهید تا کیانی را بدهیم که من مخالفت جدی کردم، چون ریگی جز بازیکنان خوب و آینده‌دار ما است. در بخش‌های دفاع، هافبک و خط حمله هم با چند بازیکن دیگر گفت‌وگو کرده‌ایم. همچنین تلاش می‌کنیم به جای علی کریمی بازیکن خوبی را در حد او جذب کنیم.

اخبار رسمی باشگاه استقلال

 

 


مطالب مرتبط:

تجمع هواداران استقلال مقابل مجلس شورای اسلامی؛ آیا نمایندگان به داد هواداران مظلوم می رسند؟

نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار