635699600251337890 600 340

کاظم اولیایی مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال در مورد امکانات باشگاه استقلال که فعلا در اختیار این باشگاه قرار ندارد اعلام کرد باید این امکانات به هواداران بازگردد.

 

به گزارش استقلال نیوز مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال گفت: هر باشگاه برای خودش اساسنامه تنظیم می کند اما در هیچ کجای دنیا به این صورت عمل نمی کنند؛ انشاالله در آینده شاهد تغییر در ابعاد مختلف ورزش کشورمان باشیم و به سمت حرفه ای شدن پیش برویم.

باشگاه تاج سابق (استقلال فعلی) جزو بزرگترین باشگاه های ایران و آسیا در گذشته از لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری به شمار می رفت. وقتی در سال 1351 پله، بزرگترین فوتبالیست آن دوران جهان و یکی از اساطیر تاریخ فوتبال به ایران آمد و بعد از بازدید از باشگاه تاج اذعان داشت که این باشگاه جزو مجهزترین باشگاه های جهان است و می تواند در آینده حرف های زیادی برای گفتن داشته باشد به این موضوع پی می بریم.(ویدیوی این صحبت پله را می توانید در اینجا ببینید)

اما حالا بعداز گذشت حدود 40 سال از دارایی های باشگاه تاج (استقلال) خبری نیست. به همین دلیل با سیدکاظم اولیایی اولین مدیرعامل باشگاه استقلال پس از انقلاب شکوهمند اسلامی در این باره  با کاپ صحبت کرد.

وی در ابتدا درباره امکانات باشگاه تاج پیش از انقلاب اظهار داشت: قبل از انقلاب باشگاه تاج یکی از مجهزترین باشگاه های جهان به شمار می رفت. این باشگاه حدود 60 شعبه در داخل و خارج از کشور داشت. در حالی که آن زمان پرسپولیس با علی عبده فقط در تهران یک شعبه مرکزی داشت. در شهرهای مختلف مانند مسجد سلیمان، همدان و ... نمونه هایی از شعب باشگاه تاج وجود داشت.

مدیرعامل اسبق استقلال درباره از دست رفتن اماکن و امکانات متعدد باشگاه تاج سابق و استقلال فعلی خاطرنشان کرد: متاسفانه این مشکل سالیان سال است که گریبانگیر ما شده است و نمی دانم چرا آقایان به آن دقت نمی کنند. ما بعد از انقلاب به تعریف واحدی از باشگاه و باشگاهداری نرسیدیم. ما هنوز متوجه نشده ایم که باشگاه فقط تیم فوتبال نیست. هنوز متوجه نشدیم که هسته اصلی ورزش باشگاه است. به خاطر همین است که می بینیم فدراسیون ها خودشان آکادمی می زنند و کار آموزشی می کنند در حالی که این اتفاق در وسعت بسیار بزرگتری می تواند در باشگاه ها صورت بگیرد. به دلیل نداشتن همین تعریف مناسب مدت هاست که خسارت می دهیم و خسارت خواهیم داد.

اولیایی در ادامه درباره وقف شدن اماکن تاج اذعان داشت: همانطور که قبلا هم عرض کرده بودم باشگاه استقلال وقف است و طبق فتوای حضرت امام ملک موقوفی باید به قوت خودش باقی بماند. به طور مثال استخر خانم های باشگاه تاج در خیابان حجاب در حال حاضر کاملا تخریب شده است و چند واحد تجاری و اقتصادی در جلوی آن ساخته شده است. باشگاه دیهیم دیگر مکانی است که متعلق به باشگاه استقلال است اما قریب به 10 سال است که این زمین تبدیل به یک زمین خاکی شده است. همه این ضعف ها به خاطر نبودن تخصص در افرادی است که ورزش را اداره می کنند. ورزش ساختار پیچیده و خاص خودش را دارد که باید افراد باتجربه و متبحر آن را اداره کنند.

وی در ادامه افزود: یک نمونه دیگر برای شما مثال می زنم. در نزدیکی بیمارستان طرفه یکی از شعب اصلی باشگاه تاج قرار داشت. اما الان این مکان تبدیل به اداره کل تربیت بدنی استان تهران و سازمان تبلیغات اسلامی شده است. دوستان می دانند که این مکان متعلق به باشگاه استقلال است اما به روی خودشان نمی آورند چون باشگاه تاج(استقلال) متولیانی ندارد که بتوانند از حقوقش دفاع کنند. ما در ترکیه یک شعبه داشتیم که هم اکنون با نام تاج اسپور به فعالیت خود ادامه می دهد اما در کشور خودمان این اتفاق نمی افتد و همه می دانند که استفاده از این اماکن به این صورت کاملا غصبی است.

مدیرعامل اسبق استقلال درباره اینکه آیا هنوز هم می توان این اماکن را به اموال باشگاه بازگرداند یا خیر، تصریح کرد: این وظیفه مدعی العموم است که باید این کار را انجام دهد. دادستان، وزارت ورزش و افرادی از این دست باید تلاش بیشتری در این رابطه انجام می دادند تا این اموال به حال و روز فعلی شان دچار نشود. انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی بود و متولی فرهنگ که خود حاکمیت است باید در این رابطه اقدام کند چون این منافع عامه هست.

اولیایی در پایان گفت: باز هم می گویم ما هنوز حرفه ای نشدیم و هنوز بین ورزش آماتور و حرفه ای گیر کرده ایم و تکلیف مان مشخص نیست. می بینیم که هر باشگاه برای خودش اساسنامه تنظیم می کند اما در هیچ کجای دنیا به این صورت عمل نمی کنند. انشاالله در آینده شاهد تغییر در ابعاد مختلف ورزش کشورمان باشیم و به سمت حرفه ای شدن پیش برویم.

کاپ

دیدگاه‌ها  
Mohammad
+2 #1 Mohammad 1394-11-16 18:44
نامردا همممه چیز رو از استقلال گرفتن تا نور چشمیشون رو بالا ببرن اما دریغ از یک فینال آسیا
نقل قول کردن
saeed-taji
+1 #2 saeed-taji 1394-11-17 23:10
کاش برگرده .. که از محالات است
نقل قول کردن
نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار