سید رضا افتخاری

مدیرعامل باشگاه استقلال گفت: ما از برگزاری دیدار سوپر جام انصراف نداده ایم، بلکه تنها خواهان تغییر زمان برگزاری آن هستیم.

 

به گزارش استقلال نیوز، تیم استقلال تهران در بازار نقل و انتقالات موفق شده با وریا غفوری و فرشید باقری برای تمدید قرارداد به توافق دست پیدا کند و وضعیت ستاره‌های دیگر این تیم مانند امید ابراهیمی، سرور جپارف و مامه بابا تیام هنوز مشخص نیست. در این باره سیدرضا افتخاری مدیرعامل باشگاه استقلال در گفت و گو با ایپنا توضیحاتی داده که در ادامه متن آن را می‌خوانید:

* توافق با وریا غفوری

خب ببینید وریا از بازیکنان خوب تیم ما بود و سال قبل خیلی تلاش کرد و زحمت کشید دیروز با ایشان صحبت کردیم و قرار شد برای یک سال دیگر در استقلال بماند. دیروز دو کار اساسی دیگر انجام دادیم. نامه تسویه مالیاتی آقای تیام و جبارف را گرفتیم و برای آنها ارسال کردیم و با مدیر برنامه این دو بازیکن صحبت کردیم که هماهنگ کنند تا ما با این دوبازیکن جلسه بگذاریم و قراردادشان را نهایی کنیم که اگر این اتفاق تا دو روز آینده رخ دهد این دو بازیکن می توانند در ترکیه به تیم ملحق شوند و در اردوی ترکیه حاضر شوند. با امید ابراهیمی هم به توافق خواهیم رسید و تمدید خواهیم کرد و در این زمینه هم مشکلی نیست.

* وضعیت امید ابراهیمی

امیدوارم امید ابراهیمی در استقلال بماند و فکر نمی کنم جایی بهتر از اینجا برای او پیدا شود.

این اخبار که امید از تیم الاهلی قطر پیشنهاد دارد و این پیشنهاد به دلار است معلوم نیست که درست باشد من هفته گذشته با او صحبت کردم و قرار شد پس از اتمام مسافرت و استراحتش بیاید و با من جلسه بگذارد و ما مذاکراتمان را با امید ابراهیمی انجام می دهیم و او را همانند هواداران دوست داریم و او از بازیکنان خوب ما است و امیدورام مشکلی پیش نیاید و تیم ما کامل برای لیگ قهرمانان آسیا حاضر شود.

* برنامه آماده سازی پیش فصل استقلال

استقلال عقب نیفتاده و زیر نظر شفر تمرین می‌کند و تمامی بازیکنان ما هستند و فقط ملی پوشان ما غایب هستند که با دستور فدراسیون در حال استراحت هستند. برنامه را سرمربی می دهد و ما بر اساس آن تمرینات و اردو را برنامه ریزی می کنیم. از روز دوشنبه به مدت ده روز عازم ترکیه هستیم و محل این اردو استانبول نیست اما در محلی نزدیکی این شهر قرار دارد و بعد از اردو ما دو بازی تدارکاتی را پیش بینی کرده ایم که با همان تیم های ترکیه ای است و پس از دو بازی برای شروع لیگ برتر حاضر می شویم.

* سختی های بستن قرارداد با بازیکنان بزرگ

طول کشیدن روند مذاکرات اصلا به دلیل نداشتن پول نبود. بازیکن های بزرگ نیازمند مذاکرات بزرگ هستند قاعدتا کار ساده ای نیست و طول می‌کشد. تیام و جبارف بازیکنان حرفه ای هستند و مدیربرنامه شان با ما مذاکره می‌کند و ما باعث نشدیم این روند طولانی شود و هر وقت این بازیکنان به ما مراجعه کنند ما سریع کار را تمام می کنیم و با آمدن وریا در سریع ترین شکل ممکن مذاکرات به نتیجه رسید و ساعت ها جلسه گذاشتیم. ما امسال تصمیم گرفتیم بخش قابل توجهی از مطالبات بازیکنان مان را پرداخت کنیم و ظرف دو روز آینده کلیه مطالبات بازیکنانی که قرارداد بسته ایم و بدهی های مربوط به پرونده‌های مفتوح در کنفدراسیون فوتبال آسیا را پرداخت خواهیم کرد و پرونده ها را می بندیم.

* بدهی 6 میلیاردی به طلبکاران

ما برای پرداخت بدهی هایمان تا پایان مرداد ماه صبر نمی کنیم. حالا که باید پرداخت کنیم سریع تر این کار را می کنیم تا بازیکنانی که سال ها از باشگاه طلبکار بودند و تعدادشان به ۵۶ نفر می رسد از لیست طلبکاران باشگاه خارج شوند.

مبلغ بدهی ما حدود شش میلیارد تومان است و برای بستن قرارداد باید این بدهی را پرداخت کنیم.

* سید مجید حسینی و پیشنهاد از شارلوا

ما دوست داریم بازیکنانمان به تیم های بزرگ بروند و مثل سابق در تیم های آلمانی مثل بایرن مونیخ و کلن و آرمنیا بیلفلد بازی کردند، بروند ما هم از پیشرفت بازیکنانمان خوشحال می شویم؛ نه اینکه سید مجید حسینی به تیمی مثل شارلوا برود.

شرایط کاوه رضایی و امید نورافکن در استقلال خیلی خوب بود بالاخره هم هوادار از آنها راضی بودند وهم خودشان خوب بازی می کردند ولی ممکن است در شارلوا فراموش شوند مگر اینکه به تیمی بزرگ بروند و سطح فوتبال شان بالا برود.

استقلال برای مجید حسینی خیلی زحمت کشیده است و قرار است فردا با مدیر برنامه اش صحبت کنم و تمام تلاشمان حفظ مجید است ما به او برای لیگ قهرمانان آسیا نیاز داریم و با گرفتن دانشگر و حضور منتظری فکر کنم امسال دفاع مستحکمی خواهیم داشت.

* شایعه رفتن بازیکنان استقلال به قطر

من قویا اخبار و شایعاتی که تیم های قطری سه بازیکنان استقلال را می خواهند و حتی یک بازیکن در تست پزشکی آنها شرکت کرده است رد می کنم.

* تایید ایفمارک برای امضا قرارداد

من قرارداد هیچ کدام از این ها را امضا نکرده ام ما توافق کردیم این بازیکنان تست پزشکی می دهند و اگر قبول شدند قراردادشان امضا می شود و اگر مرتضی آقاخان و میثم تیموری مصدوم باشند قراردادشان امضا نمی شود و اگر ایفمارک تاییدشان کرد قرادادشان امضا می شود.

* جذب بازیکن با هماهنگی شفر

ما چنین چیزی نداریم که بعضی بازیکنان با وجود امضای قرارداد توسط شفر رد شده باشند. ما یک سری بازیکن جوان را به شفر معرفی می کنیم و اگر منظورتان بازیکنان آکادمی باشد آنها هنوز در کلاس های آموزشی ما هستند همه بازیکنانی که گرفتیم خود شفر تایید کرده است.

ما چندین بازیکن به شفر معرفی کردیم و او از میان آن ها ۵ تا بازیکن را انتخاب کرده است بقیه هم به تیم های جوانان و امیدمان بر می گردند و اینطور نیست که سر تمرین شفر به بازیکنی گفته که اسمت چیست و از کجا آمدی؟

* ارز دولتی و پرداختی به کادر فنی و بدهی های مالیاتی

ارز دولتی را که همان اول پیش خور کردیم و حقوق شفر و دار و دسته اش را دادیم. ما حقوق و مالیات بازیکنان خارجی مان را پرداخت کردیم و و بخشی از مطالبات گذشته را پرداخت خواهیم کرد. باشگاه از لحاظ بدهی ها سبک شدیم. سال های پیش رو سال های خوبی برای استقلال خواهد بود و ما داریم کاری می کنیم که افراد پس از ما گرفتاری های مثل ما نداشته باشند و این طور نباشد که من درآمد کسب کنم که بدهی افراد قبلی را بدهم و این در صورتی است که من باید پول ها را خرج امروز تیمم کنم.

* خرد جمعی در تصمیمات استقلال

آقای توفیقی، همه کارها را با من هماهنگ می کند و انجام می دهد و من هم با هیات مدیره در تماس هستم و تصمیمات اخذ شده خرد جمعی است و بنابراین حتی بعضی وقت ها با وزارت خانه هم هماهنگی هایی صورت می گیرد چون شرکت دولتی است در چارچوب قانون کارها پیش برود.

* توافق نهایی با تیام و جپاروف

به احتمال فراوان توافق نهایی با مامه تیام و جپاروف در ترکیه صورت خواهد گرفت تا همان جا هم به تمرینات پیش از فصل اضافه شوند.

* مشکل استقلال با تاریخ برگزاری سوپر جام

ما نامه زدیم که برگزاری این بازی به صلاح دو تیم نیست زیرا ما باید در لیگ قهرمانان آسیا بازی کنیم و نمی خواهیم بازیکنان مان مصدوم شوند این بازی چون اولین بازی دو تیم پس از اردوی پیش فصل است امکان دارد به مصدومیت بازیکنان منجر شود. پرسپولیس که از گرفتن بازیکن محروم است و اگر بازیکنی از آنها مصدوم شود خسارتشان بیشتر از ما خواهد بود. ما محسن کریمی و روزبه چشمی و داریوش شجاعیان را به عنوان مصدوم داریم اگر این بازی مصدوم دهیم که دیگر نمی شود.

ما انصراف ندادیم تا بخواهند ما را 2 میلیارد جریمه کنند. ما فقط خواستیم تاریخ بازی تغییر کند چون الان اصلا زمان مناسبی برای بازی نیست و از سوی دیگر پیشنهاد دادیم این بازی در خارج از کشور و ترجیحا در آلمان برگزار شود تا ایرانیان خارج از کشور هم از این بازی و دربی لذت ببرند!

اخبار استقلال

دیدگاه‌ها  
کاظم
+1 #1 کاظم 1397-04-17 23:09
سلام جووووووون مادرتون هرچ زودترباتیام.جباروف.وامیدابراهیمی عزیزتمدیدکنید.ممنون طوسی ازگلستان.مینودشت.روستای پرسه سو
نقل قول کردن
amin
0 #2 amin 1397-04-18 01:12
تیم سوگلی درستش میکنن مثل عرض دولتی که دادن بهت قبل تاج بود حالا شد امامه لغو شد وزارت توسر همشون خراب میکنیممردی منتشر کن
نقل قول کردن
نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار