خریدهای پیش فصل استقلال

با روی کار آمدن علیرضا منصوریان به عنوان سرمربی استقلال، بازیکنان زیادی نیز به این تیم پیوستند که نقدهای زیادی بر این خریدها وارد است.

 

به گزارش استقلال نیوز، با اعلام خبر رسمی سرمربیگری علیرضا منصوریان در استقلال همه ی چشم ها به دنبال خریدهای جدید استقلال و بازیکنانی که به این تیم بزرگ می پیوندند بود. از پیوستن بختیار رحمانی که شاه ماهی نقل و انتقالات بود تا خرید کاوه رضایی که تا پای عقد قرارداد با تیم دوم پایتخت پیش رفت، گرفته تا خرید میعاد یزدانی جوان و پدیده لیگ 2 که هیچگاه فرصت خودنمایی پیدا نکرد و خرید قرضی مجتبی حقدوست از نفت تهران. در ادامه به نقد نفر به نفر خریدهای این فصل استقلال می پردازیم تا ببینیم منصوریان در خریدهای پیش فصل تا چه مقدار موفق بوده است.

بختیار رحمانی

1- بختیار رحمانی
شاه‌ماهی نقل و انتقالات، بختیاررحمانی درحالیکه هنوز فصل نقل و انتقالات شروع نشده بود برای حضور در استقلال با مسئولین این تیم به توافق رسید. رحمانی که بسیاری نقش رحمتی را درآبی پوش شدنش بسیار مؤثر میدانند با امیدهای بسیار راهی استقلال شد تا پس از چند سال مشکل عدم خلاقیت خط میانی استقلال را برطرف سازد. اما بختیار در استقلال آن بازیکن آماده‌ی فولاد که در 22سالگی جام قهرمانی لیگ برتر را بالای سر برد و حتی بازیکن نیمه آماده‌ تراکتورسازی تبریز که به سبب قوانین عجیب فوتبال ایران راهی این تیم شده بود نبود. بسیاری از هواداران استقلال با وجود اینکه می دیدند بختیار در تراکتور آن بازیکن فولاد نیست عواملی از جمله بی انگیزگی این بازیکن در تبریز را مؤثر در این موضوع می دانستند و اعتقاد داشتند بختیار با پیوستن به استقلال تبدیل به همان بازیکن فولاد می شود اما شرایط رحمانی بدتر از تراکتورسازی شد و حتی کار به سکونشینی او دربازی با سپاهان کشید. شایعاتی پیرامون پیوستن رحمانی به فولاد شنیده می شد ولی رحمانی باحضور در تمرینات استقلال این شایعات را کم رنگ کرد و در مصاحبه ای رسمی(برای دیدن مصاحبه کلیک کنید) آن را تکذیب کرد.

محمدحسین کنعانی زادگان

2- محمدحسین کنعانی زادگان
بازیکنی که با وجود اینکه از ملوان به استقلال پیوست ولی می توان انتقال او را در زمره انتقالات پرسر و صدای لیگ قرار داد. بازیکنی که قرار بود پس از گذراندن خدمت سربازی در ملوان به تیم دوم پایتخت برگردد ولی با چرخشی 180 درجه‌ای سر از استقلال درآورد و شماره 5 این تیم را پوشید. کنعانی زادگان پس از دو بازی گرفتار مصدومیت شدیدی شد و گفته می شود تا اواخر فصل نمی تواند استقلال را همراهی کند تا پرونده این خرید جنجالی استقلال در هفته دوم بسته شود.

وریا غفوری

3- وریا غفوری
پس از بازی های نه چندان خوب میلاد فخرالدینی استقلال به فکر خرید یک دفاع راست باتجربه و کم اشتباه افتاد و بهترین گزینه کسی نبود جز وریاغفوری. بازیکن کورد سپاهان که با وجود سن مناسب سابقه پوشیدن پیراهن تیم ملی را هم داشت. غفوری هم پس از انجام چند بازی متوسط در اوایل فصل در حالی که کم کم در حال جا افتادن در ترکیب استقلال بود و می رفت تا همان بازیکن همیشگی شود، مصدوم شد تا هرایرمگویان ارمنی جایگزین او شود و اتفاقا خوب هم کار کند. باید دید پس از بازگشت غفوری از مصدویت آیا منصوریان او را به ترکیب اصلی برمی گرداند یا کماکان از مگویان استفاده می کند.

کاوه رضایی

4- کاوه رضایی
شاید بتوان در کنار لقب بهترین خرید، لقب بهترین بازیکن نیم فصل استقلال را هم به کاوه رضایی داد. مهاجم 24ساله استقلال که از ذوب آهن اصفهان پس از مذاکره با تیم دوم و اول پایتخت تیم اول را ترجیح داد از همان ابتدا سطح بالایی از خود نشان داد ولی همچنان کی روش ترجیح می دهد بازی های درخشان اورا نبیند و از طارمی ناآماده و سردار آزمون در ترکیب تیم ملی استفاده کند. کاوه تا به اینجا مؤثرترین بازیکن استقلال است و آبی‌های پایتخت اگر می خواهند امیدی به قهرمانی داشته باشند باید به هرقیمتی شده او را حفظ کنند.

رابسون جانواریو

5- رابسون جانواریو
در شرایطی که منصوریان امین حاج محمدی را حفظ، کنعانی زادگان که با وجود سن کم عضو تیم ملی بود را جذب کرده بود، مجید حسینی را پس از نیم فصل موفق در راه‌آهن به تیم بازگردانده بود، مگویان با تجربه را در اختیار داشت و عظیم گوگ جوان را هم که از تیم امید به بزرگسالان استقلال اضافه شده بود را در اختیار داشت؛ اصرار به جذب رابسون جانواریو برزیلی ورزید. هواداران استقلال که اصرار منصوریان را دیدند پیش بینی حضور یک دفاع آخر فوق العاده را در تیم خود می کردند اما کیفیتی که رابسون ارائه داد با انتظارات تفاوت زیادی داشت. یک مدافع معمولی که نظیر آن را در فوتبالمان زیاد دیده بودیم و به گواه کارشناسان، دیگر مدافعان استقلال به مراتب بهتر از او هستند. به هرحال رابسون با قراردادی قرضی و یک ساله به استقلال پیوست و در اکثر بازی های استقلال فیکس بازی کرد.

فرشید باقری

6- فرشید باقری
به جرات می توان گفت باقری که مورد توجه تیم هایی زیادی بود و از صبا به استقلال پیوست نه تنها ضعیفترین خرید امسال آبی های پایتخت، بلکه یکی از بدترین خریدهای چند سال گذشته این تیم نیز به شمار می رود. بازیکنی که با وجود بازی در پست هافبک دفاعی آمار پاس های اشتباهش به طرز عجیبی بالاست. باقری که برای جانشینی روزبه چشمی مصدوم جذب شده بود حتی نتوانست درصد کمی از تاثیرگزاری چشمی را داشته باشد تا منصوریان خیلی زود اسماعیلی جوان را جایگزین او کند. جدایی باقری از استقلال بسیار محتمل به نظر می رسد و بسیاری از هواداران نیز خواهان جدایی او هستند. برای نیم فصل دوم او از پدیده و صبا و سایپا پیشنهادهایی دارد.

مجتبی حقدوست

7- مجتبی حقدوست
خریدی که اگر قطعی بود منطقی بود ولی قرضی بودن انتقال بازیکنی با 20 سال سن کمی عجیب به نظر می رسد! آن هم برای تیمی که ادعای قهرمانی دارد. معمولا تیم های قوی تر جوانان خود را به تیم های ضعیف‌تر قرض می دهند تا پس از کسب تجربه به تیم خود برگردند ولی در انتقال حقدوست نفت که تیم متوسطی محسوب می شود بازیکن جوان خود را به استقلال بزرگ داد تا پاس اشتباه بدهد، توپ لو بدهد و پس از کسب تجربه در تیمی با چندین میلیون هوادار در پایان فصل به نفت بازگردد!! قطعا استفاده از جوانانی مثل بهنام برزای و محسن کریمی و میعاد یزدانی که قرارداد قطعی داشتند عاقلانه تر بود.

میعاد یزدانی

8- میعاد یزدانی
پدیده لیگ 2! بازیکنی که یکی از ارکان صعود سپیدرود رشت به لیگ یک و بهترین بازیکن لیگ 2 بود. این جوان گیلانی با هزاران امید و آرزو راهی پایتخت و استقلال شد اما عدد صفر مقابل دقایق بازی یزدانی در لیگ برتر بسیار تعجب بر انگیز است. بازیکنی که اگر کمی به او اعتماد شود حرف های زیادی برای گفتن دارد اما شاید ترافیک بازیکنان کناری در استقلال مانند خسرو حیدری، محسن و یعقوب کریمی، بهنام برزای، جابرانصاری و مجتبی حقدوست باعث شده یزدانی در اکثر بازی ها حتی روی نیمکت استقلال هم جایی نداشته باشد و به جز دقایقی اندک در جام حذفی مقابل مقابل ملوان نوین برای استقلال به میدان نرود.

لئاندرو پادوانی

9- لئاندرو پادوانی
مدافع برزیلی و 32 ساله استقلال که سابقه بازی در فولاد، نفت تهران و سپاهان را در کارنامه دارد در ابتدای فصل هم مدنظر منصوریان بود ولی حضور مدافعان پرتعداد در استقلال باعث شد حضور پادوانی منتفی شود اما با مصدوم شدن کنعانی زادگان نظر منصوریان عوض شد و پادوانی به استقلال پیوست. حضور پادوانی کمی باعث ترمیم دفاع آسیب پذیر استقلال شد ولی سرعت کم و جایگیری های بعضا" اشتباه او باعث شده تا هواداران استقلال همچنان نگران دفاع تیمشان باشند و خواستار بازگشت پژمان منتظری به این تیم شوند.

آرش افشین

10- آرش افشین
دیگر ستاره فولاد خوزستان در لیگ سیزدهم که نقش بسزایی در قهرمانی این تیم داشت آرش افشین بود. بازیکنی که گویا لیگ سیزدهم پایان ماجراجویی او در فوتبال بود. افشین پس از فصلی فوق العاده با انتخاب سپاهان برای لیگ چهاردهم در مسیر نابودی قدم گذاشت. او که پس از تقریبا دو فصل دوری از فوتبال به استقلال پیوست تا در لیگ شانزدهم شماره 16 استقلال را برتن کرده و روزهای طلایی خود را زیر نظر منصوریان تکرار کند، هرگز موفق به اینکار نشد تا شایعاتی مبنی بر قرار گرفتن نامش در فهرست مازاد استقلال برسد. مهاجم خوزستانی آبی های پایتخت غریبانه و با قراردادی شش ماهه به استقلال خوزستان پیوست تا تنها یک نیم فصل در تهران دوام آورده باشد.

میلاد زکی پور

11- میلاد زکی پور

منصوریان در ابتدای حضورش در استقلال به هواداران این تیم وعده ظهور پدیده ای جوان برای دفاع چپ به نام میلاد زکی‌پور را داد و مدافع جوان اهل چالوس تیم نفت تهران را با خود به استقلال آورد. این بازیکن 20 ساله که به جز دقایق اندک ولی پر اشتباه اوایل فصل مقابل نفت آبادان در ورزشگاه آزادی دیگر در ترکیب استقلال به میدان نرفت و اکثرا از روی نیمکت ذخیره ها نظاره‌گر بازی هم‌ تیمی های خود بود، در دو بازی آخر استقلال پیش از پایان نیم فصل پس از چند بازی پر انتقاد از سوی یعقوب کریمی، به عنوان بازیکن ثابت استقلال به میدان رفت و عملکرد خوبی از خود نشان داد به طوری که در هفته آخر نیم فصل در دیدار مقابل سپاهان در ترکیب تیم منتخب هفته قرار گرفت. با توجه به سن کم زکی پور می توان امید داشت استقلال پس از سال ها در آینده ای نه‌ چندان دور صاحب دفاع چپ آماده‌ای خواهد شد اگر زکی پور در مسیر درست و حرفه ای قدم بگذارد.

علی قربانی

12- علی قربانی

استقلال درحالیکه شهباززاده، افشین و رضایی را دراختیار داشت سراغ علی قربانی رفت تا منصوریان نشان دهد به شاگرد خود در نفت اعتقاد زیادی دارد، بازیکنی که تنها 3گل برای تیمش به ثمر رسانده بود. قربانی که حاضر به رقابت با بازیکنان سطح بالا شده راهی استقلال شد و با رفتن شهباززاده و ناآمادگی افشین جا برای او بازتر شد ولی او آنچنان که باید نظر مثبت هواداران استقلال را جلب نکرد ولی منصوریان با اعتقاد زیادی که به قربانی داشت بارها او را به افشین ترجیح داد تا جایی که افشین نیم فصل استقلال را ترک کرد. با توجه به اعتقاد منصوریان به قربانی به احتمال زیاد او در نیم فصل دوم هم در استقلال حضور خواهد داشت و باید دید آیا می تواند سطح بالاتری از خود نشان دهد یا خیر.

**** ****


با نگاهی به خریدهای پیش فصل استقلال و همچنین با بررسی بازی های این تیم در نیم فصل اول متوجه می شویم بازیکنان از فصول قبل در این تیم بودند تاثیرگذاری بیشتری داشتند و بیشتر کمک حال استقلال بوده اند، به طوریکه با مصدومیت کنعانی زادگان، حسینی جوان کمک حال استقلال شد، با بازی های ضعیف باقری اسماعیلی دیگر بازیکن جوان تیم مورد استفاده قرار گرفت و در روزهایی که استقلال درحال ورود به بحرانی جدی بود بازیکنی مثل بهنام برزای عصای دست منصوریان شد و در شرایطی که غفوری مصدوم شد مگویان با بازی های خوب خود باعث شد غیبت او زیاد احساس نشود و جابر انصاری با گل های حساس خود جلوی به قهقرا رفتن تیم را گرفت. شاید منصوریان باید نگاهی تازه به بازیکنان سابق و جوان استقلال داشته باشد و کلید موفقیت تیم در اعتماد به این بازیکنان باشد.

 

دیدگاه‌ها  
Doci
-1 #1 Doci 1395-10-20 01:48
خیلی خوب بود.. کاش به میعاد هم بازی بده :cry: :cry: :cry: :cry:
نقل قول کردن
siroan
-3 #2 siroan 1395-10-20 02:12
دمت گرم داداش دست مریزاد
انشاءالله نیم فصل دوم به جوانای مث یزدانی و برزای و حسینی و کریمی بیشتر بازی بده
نقل قول کردن
farhad_majidi7
0 #3 farhad_majidi7 1395-10-20 02:48
منصوریان همین الان هم باز برگرده اول فصل قول میدم همین خریدها رو میکنه کلا سیستم خرید درستی نداره تو نفت هم همینجوری بود
نقل قول کردن
Hamid
-4 #4 Hamid 1395-10-20 07:52
بنظر من خریدامون خیلی خوب بودن فقط نتونستیم از ستاره ها تیم بسازیم ،البته این مساله نیاز به زمان هست که امیدوارم نیم فصل دوم هم به ترکیب ثابت برسیم و هم هماهنگی
نقل قول کردن
Totti10
-1 #5 Totti10 1395-10-22 10:27
بعضی خریدامون افتضاح بودن مثل باقری و افشین و رابسون و قربانی
بعضیا خوب ولی نتونستن ازشون بازی بگیرن مثل بختیار و میعاد یزدانی
کاوه هم عالی بود
ولی این خریدا در حد نام استقلال نیست
نقل قول کردن
Totti10
0 #6 Totti10 1395-10-22 20:28
به نقل از Hamid:
بنظر من خریدامون خیلی خوب بودن فقط نتونستیم از ستاره ها تیم بسازیم ،البته این مساله نیاز به زمان هست که امیدوارم نیم فصل دوم هم به ترکیب ثابت برسیم و هم هماهنگی


متاسفانه ستاره هامون توو خالی بودن
نقل قول کردن
saha
0 #7 saha 1395-10-23 12:31
بعضی خریدهای تیم افتضاح بود
بعضیاش هم خوب بود شاید دلیل اصلی خوب نبودنشون، کادر فنی بود که خوب اماده اشون نکرد و بهشون سخت نگرفت.
تیم بیش از تقویت از لحاظ بازیکن نیاز به تقویت کادر فنی داره
نقل قول کردن
نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار