فوتبال سیاسی

اجرای سلیقه ای قانون در فوتبال ایران، موجب شده است تا تیم ها و مخصوصا تیمی خاص ترس و واهمه ای از قانون شکنی نداشته باشند.

 

به گزارش استقلال نیوز، احتمالا در جریان قرار گرفته اید که تیم فوتبال پیکان در بازی با سایپا، 6 تعویض انجام داد که این تخلفی آشکار و خلاف قوانین است.

اما نکته مهم صحبت های مدیر تیم پیکان پس از آشکار شدن این تخلف بود. اصغر مدیر روستا در این خصوص گفت:

متاسفانه خیلی ها قصد دارند ماجرا را بزرگ جلوه دهند و همه چیز را بهم بریزند. بازیکن ششم ما در دقیقه 7+90 وارد زمین شده و فقط سی ثانیه در زمین حضور داشته است. در این مدت اصلا پایش به توپ نخورده است!

ما که بازیکن بدون کارت بازی یا محروم به زمین نفرستادیم؛ سوال من این است که اگر بازیکن تعویضی ششم به عنوان تعویض پنجم به زمین می رفت، اشکالی به وجود می آمد؟ و از همه مهم تر آیا بازیکن ششم تعویضی در جریان نتیجه بازی تاثیر خاصی گذاشته است؟ آیا گلی زده یا در جلوگیری از موقعیت آشکار گلزنی حریف نقشی ایفا کرده؟ پاسخ تمام این ها منفی است و ازقضا بازی هم چند ثانیه بعد بدون آنکه آن بازیکن لمس توپ داشته باشد به پایان رسیده است!

به هیچ عنوان قصد نداریم در این مطلب به تخلف تیم فوتبال پیکان و عواقب آن بپردازیم بلکه قصد ما تقبیح "اجرای سلیقه ای قانون" در فوتبال ایران به نفع تیمی خاص است که موجب شده باقی تیم ها بعد از انجام تخلف، حق به جانب از اشتباه خود دفاع و از پذیرش تبعات آن شانه خالی کنند.

احتمالا فدراسیون فوتبال و کمیته انضباطی هم همچون مدیر روستا توجیهات زیر را برای عدم محرومیت بازیکنان تیم پیروزی(پرسپولیس) قبل از داربی داشتند:

آیا در این درگیری کسی کشته و یا زخمی شد؟!

آیا این درگیری تاثیری در نتیجه بازی داشت؟!

آیا اگر عکاسان و فیلمبرداران صحنه های درگیری را ضبط نمی کردند کسی آن را می دید!

آیا سید جلال حسینی به غیر از داد و فریاد و جلوگیری از انجام تست دوپینگ کار دیگری مثل کتک زدن مامور وادا(تست دوپینگ) انجام داد؟!

آیا سید جلال حسینی حق نداشت به دلیل اینکه اتوبوس تیم ورزشگاه را ترک خواهد کرد، بدون انجام تست دوپینگ ورزشگاه را ترک کند؟!

و در پایان داربی پایتخت جز بازی های لیگ محسوب نمی شود و تیم پیروزی جمهوری اسلامی ما باید با استقلال فلان کشور متخاصم! بازی کند پس باید بدون محروم و با تیمی کامل به پا به زمین مسابقه بگذارد..!

کاری به رسانه های رانتی خودفروخته که قداست قلم و قلم زنی را از بین برده اند نداریم اما خبرگزاری استقلال نیوز و بسیاری از رسانه های استقلالی و غیر استقلالی در فضای مجازی پس از تخلفات آشکار رخ داده در بازی سپاهان و پیروزی(پرسپولیس) در مطالبی بارها خواهان اجرای قانون علیه متخلفان شدند اما کمیته انضباطی و فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی با مصلحت اندیشی مضحک خود برای اینکه تیم حکومتی بدون محروم پا به داربی تهران نگذارد، راه را برای قانون شکنی دیگر تیم ها هم باز کردند!

اتفاقات زشتی که در ورزشگاه های نقش جهان اصفهان و آزادی تهران در یک هفته اخیر رخ داد، موید این است که تیمی خاص چون می داند که از مصونیت سیاسی دبرخوردار است، پس گستاخانه و بدون ترس از محرومیت و عواقب احتمالی تخلف خود، به بازیکنان و عوامل تیم حریف حمله ور می شود، از دادن تست دوپینگ سرباز می زند، به فدراسیون فوتبال فحاشی می کند و...

 

به گزارش استقلال نیوز، بارها گفتیم و باز هم می گوییم، ثمره فوتبال سیاسی چیزی جز تباهی و انحطاط اخلاق و روح جوانمردی نیست. امیدواریم دولت بعدی فوتبال را منجلاب سیاست نجات داده و راهی بهتر برای پنهان کردن ضعف های احتمالی خود در اداره مملکت پیدا کند.

 

اخبار اختصاصی استقلال نیوز

 

 


مطالب مرتبط:

اختصاصی استقلال‌نیوز/ با وجود انتشار اسناد پیاپی، کمیته انضباطی سیاست "سکوت سرخ" را دنبال می کند!

اختصاصی استقلال‌نیوز/ هواداران فوتبال ‌ایران و لزوم درخواست اجرای فوری ماده ۱۰۰ آیین نامه انضباطی فوتبال ایران

اختصاصی استقلال‌نیوز/ خشونت به رنگ سرخ؛ قوانین انضباطی در مورد خشونت های رخ داده در اصفهان چه می گوید؟

اختصاصی استقلال‌نیوز/ سیکل حماقتی به اسم روزنامه نگاری!

نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار