علی سلطانی فر

استقلال بزرگ پس از به قدرت رسیدن دولت فعلی بزرگترین ضربه را از تغییرات سیاسی کشور متحمل شد.

 

به گزارش استقلال نیوز؛ استقلال پرافتخارترین تیم فوتبال ایران این روزها آنقدر در حاشیه و ضعف مدیریتی فرو رفته است که هواداران این تیم  چنین شرایط اسفناکی را در خواب هم نمی دیدند!

استقلال تهران با هدایت وینفرد شفر فصل را به خوبی به پایان رساند و سودای قهرمانی در فصل بعد و کسب مقامی خوب در آسیایی را در سر داشت.

اما از همان ابتدا مشخص بود که کسانی که سال‌ها برای نابودی استقلال بزرگ دسیسه کرده اند باز هم ساکت نخواهند شد.

مشکلات استقلال آنقدر زیاد است که بیان آن در این مطلب کفایت نمی کند ولی ذکر چند نکته مهم و حائز اهمیت است.

چگونه استقلالِ وینفرد شفر این روزها به تیمی تبدیل شده است که هیچ هواداری امیدی به موفقیتش ندارد؟

برای رسیدن به این جواب فلش بکی به اتفاقات سال گذشته و شکست بد استقلال مقابل العین امارات که باعث شادی عده ای وطن فروش شد، می‌زنیم.

پس از آن بازی فرزند وزیر ورزش، مازیار ناظمی و دو عضو ارشد این وزارتخانه در اقدامی عجیب همانند یک هوادار تیم عربی جشن خوشحالی برگزار کرده و برای استقلال کُری خوانی کردند.

ویدیو این حرکت زشت را مشاهده می کنید

 

آن روز هوادار بی‌نوای استقلال آنقدر در غم شکست تیمش فرو رفته بود که به عمق فاجعه دقت نکرد و عاقبتش حال امروز باشگاه استقلال است.

فرزند وزیر در بزرگترین تصمیمات ورزشی کشور و فوتبال دخالت مستقیم دارد و همین مسئله باعث دلخوری و عصبانیت هواداران استقلال شده است.

استقلال که می‌بایست امسال را با حفظ مهره ها و ترمیم نقاط ضعفش آغاز می‌کرد، به یکباره با کوچ مهره های اصلی و عدم موفقیت در نقل انتقالات روبرو شد که این امر شوک بزرگی برای هواداران بود. 

البته مسئله ای که باعث ناراحتی هواداران استقلال شد خریدهای گرانقیمت تیم رقیب آن هم با وجود محرومیت از نقل انتقالات است که نشان از برنامه ریزی دقیق دولت و وزارتخانه ورزش و جوانان دارد.

در مطلبی پیش از این اعلام کردیم(از اینجا بخوانید) خرید مهدی ترابی از تیم سایپا(باشگاه دولتی) و خرید سروش رفیعی و واگذاری به پیکان(تیم دولتی) نشان از هدفمند بودن نقل انتقالات تیم دوم پایتخت است.

با تمامی تفاصیل استقلال و هوادارانش به خوبی می‌دانند قربانی علایق رنگی فرزند وزیر ورزش و شاید رئیس دولت اصلاحات شده اند.

چرا باید امروز دو تیم دولتی و رقیب از اسپانسر مشترک استفاده کنند؟

آیا به این هدف این تصمیم گرفته شده که وزارت به خوبی بتواند خواسته های خود را در جهت حمایت از تیمی خاص به سرانجام برساند؟

چگونه امکان دارد تیم رقیب با بدهی‌های بسیار فراوان، با طلبکاران خود تسویه حساب کرده و اردوی پیش فصل را بدون هیچ مشکل اقتصادی آغاز کند؟

اما مدیران باشگاه استقلال برای پرداخت مالیات 90 میلیونی سرور جپاروف دو هفته این دست و  آن دست کنند؟

در ویدیویی که به تازگی در فضای مجازی منتشر شد گویا مسئول نقل انتقالات باشگاه استقلال(توفیقی) و مدیر برنامه های تیام از کمک مالی هواداری خیر صحبت می کنند که در راستای تمدید قرارداد تیام نقش پررنگی خواهد داشت.

با این شرایط آیا می‌شود باور کرد اسپانسر مشترک در قبال پرداخت به باشگاه استقلال کوتاهی نکرده است؟

کاش حسن روحانی که برای کسب آرای مورد نیاز از هواداران استقلال استفاده ابزاری کرد، یک بار عدالت را برای این دو تیم رعایت می‌کرد تا شائبه حمایت از تیم خاصی مطرح نمی شد.

امروز وظیفه ما هواداران استقلال در قبال تمامی بی مهری ها و نامهربانی ها، اتحاد و همدلی است.

مطمئنا واکنش پیشکسوتان و بزرگان باشگاه استقلال در مقابل رفتارهای جهت دار وزارت ورزش و دولت باعث همبستگی هواداران خواهد شد.

امروز دیگر روزه سکوت جائز نیست و هر کسی که توان مقابله با بی عدالتی های آقایان را دارد بایستی وارد میدان شود همانند بسیاری از هنرمندان آبی‌دل و برخی پیشکسوتان استقلال بزرگ.

 

پی‌نوشت..

در صفحات مجازی، هواداران و پیشکسوتان استقلال برنامه تجمع مقابل وزارتخانه ورزش و جوانان را برنامه ریزی کرده اند تا اعتراض خود را به گوش مسئولین برسانند.

اگر آقایان تصور کرده اند باز هم با وعده و وعید می توانند مانع این تجمع شوند به شدت سخت در اشتباه‌اند زیرا در شرایط فعلی کارد به استخوان رسیده و وعده های توخالی و پوچ آقایان جواب هواداران نخواهد بود.

رسول اكرم صلى‏ الله ‏عليه ‏و ‏آله :

إِنَّ النّاسَ إِذا رَأَوُا الظّالِمَ فَلَمْ يَأْخُذوا عَلى يَدَيْهِ أَوْشَكَ أَنْ يَعُمَّهُمُ اللّه‏ُ بِعِقابٍ مِنْهُ؛

مردم آنگاه كه ظالم را ببينند و او را باز ندارند، انتظار می‌رود كه خداوند همه را به عذاب خود گرفتار سازد.

 

نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار