داریوش شجاعیان

هافبک نفوذی استقلال گفت: میدوارم همین روند رو به رشد هم برای من و هم برای استقلال در سال جدید هم ادامه داشته باشد.

 

به گزارش استقلال نیوز، داریوش شجاعیان هافبک تکنیکی استقلال سال سختی را پشت سر گذاشت و درگیر مصدومیتی شد که از اوایل سال 97 تا تقریباً اواخر آن درگیرش بود و نتوانست آنطور که باید و شاید برای تیمش بازی کند ولی شرایط در ماه‌های پایانی سال برایش بهتر شد و حالا از امید و انگیزه‌هایش برای 98 می‌گوید.

وی در گفتگوی نوروزی با خبرگزاری ایلنا، صحبت هایی را عنوان کرد که در ادامه می خوانید:

* سال 97 برایت چطور گذشت؟

سال 97 برای من خوب شروع نشد و با مصدومیت همراه بود ولی خدا را شکر مصدومیت را سپری کردم و توانستم در نیم فصل دوم به تیم اضافه شوم و تیم هم در این مقطع خوب نتیجه می‌گیرد و به صدر جدول نزدیک شدیم و امیدوارم همین روند رو به رشد هم برای من و هم برای استقلال در سال جدید هم ادامه داشته باشد.

* همانطور که گفتی استقلال در نیم فصل دوم نتایج خوبی گرفته است. فکر می‌کنید فصل چطور برایتان تمام شود؟

دو فصل است که نیم فصل نخست را از دست می‌دهیم و از صدر جدول فاصله می‌گیریم و در نیم فصل دوم تازه جان می‌گیریم و شروع به نتیجه گرفتن می‌کنیم و این فصل هم توانستیم خودمان را به بالای جدول برسانیم. مطمئنم انتظار هواداران در این مقطع از ما قهرمانی است و امیدوارم بتوانیم به این مهم دست پیدا کنیم و باعث خوشحالی هوادارانمان شویم. تمام بچه‌ها و کادرفنی هم قسم شدیم که با تمام وجود برای قهرمانی بجنگیم.

* همه تو را به عنوان یک بازیکن تکنیکی می‌شناسند. به نظر می‌رسد قبل از مصدومیتت بیشتر دریبل می‌زدی ولی بعد از آن سبک بازی تو تغییر کرد.

من همانطور هستم که همه می‌دانند. فصل گذشته هم دستورات کادرفنی را اجرا می‌کردم و الان هم همین کار را می‌کنم. اگر می‌دیدید فصل گذشته زیاد دریبل می‌زدم درخواست کادرفنی بود و حالا هم که کمتر دریبل می‌زنم به این خاطر است که کادرفنی روی بازی تک ضرب و دو ضرب تاکید دارد و به خاطر همین کمتر دریبل می‌زنم و کاری می‌کنم که به نفع استقلال باشد.

* ماجرای قراردادت و بدهی باشگاه استقلال به ماشین سازی چیست و فکر می‌کنی چه زمانی حل شود؟

این موضوع بین دو باشگاه استقلال و ماشین سازی است و دو باشگاه در این موضوع در ارتباط هستند و امیدوارم هرچه زودتر برطرف شود. من در جریانش نیستم و باید این موضوع را از باشگاه پیگیری کنید ولی می‌دانم دو باشگاه رابطه خوبی دارند با هم و امیدوارم برطرف شود.

* با نفراتی که در نقل و انتقالات نیم فصل جذب تیم شدند پرمهره‌تر از قبل شدید. نظرت در مورد نفرات جدید چیست؟

تعداد بازیکن خوب در تیم ما زیاد است و همه در سطح نزدیک به هم هستیم و این رقابت باعث می‌شود هم بازیکنان بهتر شوند و هم تیم به اوج برسد. وقتی یک بازیکن می‌بیند نفر کناری او خوب بازی می‌کند خودش انگیزه رقابت پیدا می‌کند. در حال حاضر مهم نیست چه کسی بازی می‌کند و مهم نتیجه گرفتن تیم است و امیدوارم در پایان باعث خوشحالی هواداران شویم. امیدوارم به این روند ادامه دهیم و هواداران هم ما را در این مسیر حمایت کنند.

* استقلال مدتی است که خوب نتیجه می‌گیرد ولی در این مدت هم نوساناتی داشته است. مثل شکست مقابل تراکتورسازی یا بازی با الدوحیل. این نوسانات شما را از هدفتان دور نمی‌کند؟

این اتفاق در فوتبال خیلی عادی است که یک سری بازی‌‌ها را ببری و یک سری را ببازی. تنها چند تیم در دنیا هستند که در طول یک فصل بدون نوسان جلو می‌روند و این موضوع به نظرم طبیعی است. فوتبال قابل پیش بینی نیست و جذابیتش به همین موضوع است. در کل ما تمام تلاشمان را می‌کنیم تا در هر بازی نتایج خوبی بگیریم و این نوسان را کاهش دهیم و بدون وقفه بتوانیم ببریم.

* در مورد دربی صحبت کند. چندمین دربی تو است و بهترین و بدترین دربی‌هایت کدام بوده؟

این سومین دربی من است. بدترین خاطره من از دربی بازی رفت فصل گذشته بود که شکست خوردیم و بهترین دربی من هم آن دربی بود که با گلزنی وریا یک بر صفر پیروز شدیم.

* این دربی به خاطر برگزاری در ایام نوروز شرایط خاصی دارد. نظرت چیست؟

این دربی مطمئناً نسبت به دربی‌های قبل هیجان انگیز‌تر است چرا که هم در عید نوروز است و هم دو تیم بازیکنانی به جمع خودشان اضافه کردند و کیفیت متفاوتی نسبت به نیم فصل اول دارند و اینکه هر در دو تیم در کورس قهرمانی هستند و از بازی رفت هیجان انگیزتر خواهد بود. در بازی رفت هواداران دو تیم از کیفیت بازی راضی نبودند ولی امیدوارم در این بازی که در طول عید است بتوانیم برنده بازی باشیم.

* سورپرایزی در دربی داری؟

مطمئناً دوست دارم در دربی گل بزنم و اگر توانستم گل بزنم آن وقت سورپرایزم را خواهید دید.

* با کدام بازیکن پرسپولیس کل کل داری؟

من زیاد اهل کل کل نیستم و دوست ندارم به این سوال جواب دهم چرا که ما و بازیکنان پرسپولیس بیرون از زمین با هم رفیق هستیم و رقابت ما فقط در طول نود دقیقه است.

* اگر به جز خودت قرار باشد بازیکنی در دربی گل بزند دوست داری چه کسی باشد؟

به جز خودم دوست دارم فرشید اسماعیلی که چند بار هم موفق شده در دربی گلزنی کند بتواند گل بزند. در کل برنده شدن تیم مهم است و اینکه چه کسی گل بزند اهمیت زیادی ندارد.

* تا به حال در زندگی شخصی بی‌پولی را تجربه کرده‌ای؟

بله. من خیلی این اتفاق را تجربه کردم و حتی تا 4 سال قبل که هنوز وارد لیگ برتر نشده بودم هم درگیر چنین مسائلی بودم. من چهارمین فصلی است که در لیگ برتر بازی می‌کنم و حالا کمی اوضاعم تغییر کرده است.  چهار سال قبل در لیگ دو بازی می‌کردم و درآمد زیادی نداشتم و هر کسی که مشکل بی‌پولی دارد را به خوبی می‌توانم درک کنم. مطمئنم هر فوتبالیستی به این نقطه می‌رسد سختی کشیده و مسیر راحتی را پشت سر نگذاشته و من هم از این قائده مستثنی نیستم.

* چه شد که توانستی از این مراحل عبور کنی و فوتبالیست موفقی باشی؟

فقط و فقط به هدفم فکر می‌کردم و همش در این فکر بودم که چرا من تلاش نکنم و موفق نشوم. در دوره‌ای در فجر بازیکن 19 ساله بودم و با آقای غلام پیروانی بودیم. با اینکه در تیم حضور داشتم ولی بازی نمی‌کردم و نیمکت نشین بودم در یک برهه که سرمربی جدید آمد و آقای یاوری اضافه شد از تیم کنار گذاشته شدم و از لیگ برتر به لیگ 2 رفتم و همین باعث شد انگیزه‌ام خیلی بیشتر شود. باز هم تلاش کردم و خدا را شکر توانستم به این جایگاه برسم.

* چرا شماره 23 را برای فوتبالت انتخاب کردی؟ ممکن است روزی آن را عوض کنی؟

شماره 23 را همیشه دوست داشتم. اولین شماره‌ای که در لیگ برتر بر تن کردم 23 بود و به همین خاطر همیشه شماره‌ام را دوست داشتم و برای همین وقتی هم به استقلال آمدم این شماره را انتخاب کردم و امیدوارم خاطرات خوبی را با استقلال با این شماره داشته باشم. تا وقتی که قسمت باشد و بتوانم برای تیم مفید باشم 23 را می‌پوشم.

* قبل از آمدن به استقلال ملی‌پوش بودی ولی حالا مدتی است که به دلیل مصدومیت و ترافیک خط میانی تیم ملی فرصت حضور در آن را پیدا نمی‌کنی. فکر می‌کنی بتوانی بازهم ملی‌پوش شوی؟

آدم هرگز نباید از تلاش دست بردارد و من تمام تلاشم را می‌کنم تا به امید خدا به تیم ملی برگردم و به شرایط خوبی که پیش از این داشتم دوباره برسم. آرزوی هر بازیکنی پوشیدن پیراهن تیم ملی کشورش است و من هم دوست دارم بار دیگر چنین فرصتی پیدا کنم و تلاش می‌کنم به آن برسم.

* طرفدار کدام تیم هستی و الگویت کدام بازیکن است؟

من طرفدار بارسا هستم و در فوتبال دنیا علاقه زیادی به مسی و سبک فوتبال او دارم ولی چند وقتی است که فوتبال داگلاس کاستا نظر من را جلب کرده و الگوی فوتبالی من اوست و حتی از مسی هم بیشتر دوستش دارم چرا که فوتبال متفاوتی ارائه می‌دهد.

* اگر فوتبالیست نمی‌شدی سمت چه کاری می‌رفتی و آیا کاری به جز این بلدی؟

قبل از اینکه فوتبالیست شوم خیلی کارها را امتحان کردم و کلاً در دوران جوانی زیاد کار می‌کردم. یکی از شغل‌هایی که داشتم باربری مبل بود. کار فنی را هم زیاد دوست داشتم. مثل کارهای لوله‌کشی و تاسیسات که علاقه داشتم و در آن وارد هستم و هر چیزی در خانه خراب می‌شود خودم درستش می‌کنم. کارهای این چنینی را زیاد دوست داشتم و دنبال می‌کردم. همیشه در کنار کارهایی که انجام می‌دادم به فوتبالم هم فکر می‌کردم و برای موفق شدن در آن تلاش می‌کردم و همانطور که گفتم خیلی سختی کشیدم ولی پشتکار و حمایت خانواده به من کمک کرد تا به اینجا برسم.

* به چه جایگاهی در فوتبال باید برسی تا گذشته‌ات را فراموش کنی؟

هیچ وقت فراموش نمی‌کنم چه اتفاقی افتاد تا به این جایگاه برسم. به هر جایگاهی برسم و به اروپا هم بروم بازهم یادم نمی‌رود گذشته‌ام چه بوده است.

* یک دروغ 13 بخواهی بگویی چیست؟

اهل دروغ نیستم. کاش این را زودتر گفته بودید کمی در موردش فکر می‌کردم.

* به خودت چه دروغی گفته‌اند که در خاطرت مانده باشد؟

خیلی پیش آمده و من همه را صادقانه پذیرفته‌ام و به عنوان حرف راست قبول کرده‌ام.

* اگر بخواهی انتخاب کنی دوست داری در کدام تیم اروپایی بازی کنی؟

لیگ انگلیس را خیلی دوست دارم و اگر بخواهم در اروپا بازی کنم دوست دارم در این لیگ فوتبالم را دنبال کنم. دوست ندارم رویا پردازی کنم ولی حتی می‌شود در تیم‌های بزرگ این لیگ بازی کرد ولی در کل هر تیمی در لیگ انگلیس باشد بازی در آن را دوست دارم.

* اگر بتوانی در دربی هتریک کنی چکار می‌کنی؟

اگر هتریک کنم یک هفته به بچه‌های تیم شام می‌دهم. البته دوست دارم به کل هواداران شام بدهم و ارزشش را دارد. من مخلص هواداران هم هستم ولی انقدر تعدادشان زیاد است که شدنی نیست.

* می‌توانی به بیرانوند گل بزنی؟

علی گلر خیلی خوبی است ولی می‌شود به او گل زد. ما همه تلاشمان را می‌کنیم که برنده باشیم.

* و حرف پایانی؟

سال 1398 را به همه مردم ایران و خصوصاً هواداران استقلال تبریک می‌گویم.

 

 اخبار رسمی باشگاه استقلال

نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار