وینفرید شفر

سرمربی تیم فوتبال استقلال در نشست خبری پیش از دیدار با ماشین سازی تبریز گفت: اگر کسی صحبت‌های من خارج از سالن کنفرانس را مخفیانه ضبط کند، این اصول حرفه‌ای نیست.

 

 به گزارش استقلال نیوز، وینفرید شفر سرمربی تیم استقلال در نشست خبری پیش از دیدار با ماشین سازی تبریز از هفته بیست و ششم لیگ برتر فوتبال( زودتر از مترجم به نشست خبری رسید و منتظر رسیدن مترجم خود شد که به همین دلیل نشست با چند دقیقه تأخیر آغاز شد)، صحبت هایی انجام داد که در ادامه می خوانید:

اگر کسی صحبت‌های من خارج از سالن کنفرانس را مخفیانه ضبط کند، این اصول حرفه‌ای نیست

ابتدا باید در مورد چند نکته صحبت کنم. شما می‌دانید خبرنگاران کار بسیار مهمی در فوتبال ایران دارند. بعضی مواقع بیرون از سالن کنفرانس با شما صحبت شخصی می‌کنم. اگر کسی بخواهد مخفیانه صدای من را ضبط کند، این اصول حرفه‌ای نیست چون صحبت‌های من دوستانه و خارج از سالن کنفرانس است. اگر کسانی بابت خوشحالی بعد از بازی با سپاهان ما گلایه و انتقاد کردند، باید بگویم ما کار خودمان را انجام می‌دهیم و می‌دانیم که در چه مسیری حرکت می‌کنیم.

* برد مقابل سپاهان مثل نمک سوپ بود

بازی گذشته بسیار سخت بود و یکی از بازی‌های ما بود. داور یک گل ما را نپذیرفت و در دقیقه ۹۷ گل زدیم که گل بسیار خوبی بود. بازی یک ضرب دو ضرب انجام دادیم. این بازی و بردش مثل نمک سوپ بود. آن همه احساس و هیجان داشت. کادر پزشکی، مربیان همه فوق‌العاده بودند. فوتبال همین است. در بیرون از هتل ما در اصفهان حدود ۳۰۰-۵۰۰ نفر هوادار وجود داشتند و در مورد تیم مثبت صحبت می‌کردند. خیلی از بازیکنان ما نتوانستند شب قبل خوب بخوابند زیرا هواداران زیادی در بیرون از هتل بودند. شاید آنها سالی یکبار ما را ببینند.

* شاید خیلی‌ها خوششان نیاید ولی من سرمربی استقلال هستم

ما به خاطر تماشاگران می‌خواستیم بازی را ببریم. من عاشق آن هوادارانم و به خاطر آنها بود که خوشحال بودم. خیلی افراد دیگر هم بودند که با هواداران سلفی می‌گرفتند. وقتی آنها سلفی می‌گیرند چرا ما خوشحال نباشیم. ما خوشحال بودیم چون روی پای خودمان ایستادیم و دوباره برگشتیم. نمی‌توانم به آنها بگویم خوشحال نباشند یا به بازیکنانم بگویم خوشحالی نکنند. شاید خیلی‌ها خوششان نیاید ولی من سرمربی استقلال هستم.

* به مدیرعامل باشگاه گفتم به باقری نیاز دارم

قبل از بازی با سپاهان مادر بزرگ فرهاد مجیدی فوت کرد و من به او گفتم سه روز به مرخصی برود و در مراسم شرکت کند. چون در ایران همه احساسی و به هم خیلی نزدیک هستند. من برای مجیدی آرزوی بهترین ها را دارم و همین طور برای روح الله باقری که سال گذشته پدرش را از دست داد. من باقری را جریمه و تعلیق کردم، چون بعد از دربی بین دو نیمه و بعد از پایان بازی کار خوبی انجام نداد، اما اگر دقت کرده باشید، بعد از بازی با سپاهان هم گفتم که دو بازیکن بایرن‌مونیخ وسط زمین دعوا کردند. تأکید کردم دعوا، نه جروبحث، و مربی به آنها گفت شما را جریمه می‌کنم چون به بازیکنانم نیاز دارم. بعد از بازی هم شنیدم یکی از آن دو بازیکن گل زد و خیلی هم خوب کار کرد. این همان نکته‌ای بود که من به مدیرعامل باشگاه هم گفتم. چون ما بازی‌های مهمی داریم و باید تا آخر فصل با همه تیم‌ها بجنگیم. در مورد اتفاقات رخ‌داده هم می‌شود آخر فصل حرف زد. خوشحال نیستم باقری آن کارها را انجام داد، ولی من صحبت‌هایی را در رختکن انجام دادم که شاید خیلی‌ها بدانند آن صحبت‌ها چه بوده اما این صحبت‌ها درون‌خانوادگی و در جمع بازیکنان تیم ما بود.

* صیادمنش الماس استقلال است که باید بماند

زمانی که اوتمار هیتسفیلد سرمربی تیم ملی سوئیس بود یک بازی تیمش دچار اشتباه شد که من در مورد این موضوع با وی صحبت کردم. از او سوال کردم آیا این بازیکن را کنار می‌گذاری، که هیستفیلد پاسخ داد؛ اگر بخواهم هر روز یک نفر را اخراج کنم برای بازی بعد دیگر بازیکنی ندارم که به زمین بفرستم. کار فرشید باقری خیلی بد بوده و باید متعادل رفتار می‌کرد، اما او بعد از بازی در رختکن گریه می‌کرد و ناراحت بود. این را هم بگویم که من در ماه فوریه نکاتی را برای قرارداد جدید بازیکنان به مدیرعامل گفتم که خیلی مهم است. مثلا صیادمنش که الماس استقلال است، باید در این تیم بماند. اگر در اروپا در باره او صحبت کنید، یک میلیون دلار قیمت دارد و ۴-۳ سال دیگر این بازیکن ۶-۵ میلیون دلار قیمت خواهد داشت. من می‌گویم او در استقلال بماند، برای آنکه قدم بعدی را خوب بردارد. شما دیدید امید نورافکن راهی بلژیک شد و ۸۰ درصد افت کرد. اما حالا برگشته تا خودش را پیدا کند.

*‌ اعضای هیأت مدیره همه صادق هستند

باید حرفه‌ای باشیم. جلسه بسیار بسیار خوبی با اعضای هیات مدیره داشتم و اعضای هیات مدیره باید با ما نزدیک باشند،‌یکی از اعضای هیات مدیره گفت بازیکنان باید بمانند و این دقیقا همان چیزی است که ما می‌خواهیم. نمی‌دانم شاید در رابطه با بازیکنان فصل جدید موضوعاتی را شنیده باشید. این کار من با اعضای هیات مدیره است. هیات مدیره هم باید به ما کمک کند تا زمین خوبی برای تمرین داشته باشیم و مشکلات مالی‌مان کم شود. این عالی است و اولین بار بود که اعضای هیات مدیره را می‌دیدم. آنها باید به ما نزدیک شوند. همه اعضای هیات مدیره صادق بودند، خوشحالم که می‌توانیم با هم در استقلال جدید کار کنیم. صد درصد می‌توانیم خیلی خوب با هم کار کنیم.

* رحمتی یک بازیکن مهم برای آینده است

اینها نکاتی بود که قبل از بازی فردا می‌خواستم بگویم اما یک چیزی هم باید درمورد مهدی رحمتی بگویم؛ او بازیکنی است که در گذشته و در آینده خیلی خیلی برای ما مهم است. او یک بازیکن باشخصیت برای استقلال است و زمانهای سختی که داشتیم به تیم کمک کرده است. برای تیم ما کار کرده و هیچ وقت علیه تیم کاری نکرده است. منصفانه نیست که برخی رسانه‌ها علیه او مطلب می‌نویسند. او یک جنتلمن در تیم ما است. به حسینی هم خیلی کمک کرده است، به خاطر تجربه زیادی که داشته. عقاب آسیا به این بازیکن کمک کرده است. نمی‌خواهم در مورد ایشان بد صحبت کنند. او بازیکن ماست و به او اعتقاد دارم.

* ماشین‌سازی تبریز با ۱۲۰ درصد توان مقابل ما بازی می‌کند

من بازی این تیم مقابل فولاد را دیدم. در بازی قبل خیلی از بازیکنان ما بیرون بودند. شنیده‌ام که مالک هر دو باشگاه یک نفر است،‌بنابراین ماشین‌سازی نه با صد درصد بلکه با ۱۲۰ درصد توانشان مقابل ما بازی می کنند. باید ببینیم کدام بازیکنان برای فردا آماده هستند. بازی قبل برای ما سخت بود. بعد از بازی با الهلال، صبح رسیدیم و بعد از بازی قبلی هم نصف شب رسیدیم. باید ببینیم کدام بازیکنان آماده هستند تا در ترکیب قرار بگیرند. بعد از آن هم با الهلال در ابوظبی بازی داریم.

* از هواداران می خواهم فردا به ورزشگاه بیایند

سه ماه قبل گفتم که به همه بازیکنانمان نیاز داریم. همه آنها باید از نظر جسمانی و ذهنی آماده باشند تا به زمین بروند. باید باهوش بازی کنیم و با هیجان باشیم. در بازی مقابل سپاهان هم در ۱۵ دقیقه آخر پرس کردیم و مرتضی تبریزی و منشا را به زمین فرستادیم که پرس خوبی هم انجام دادیم. مشخص بود که می‌توانیم به آن گل برسیم. فردا هم می‌خواهیم برنده شویم. بازی بسیار سختی است. امروز آخرین تمرینمان برای بازی فردا انجام می‌شود. شاید روزبه چشمی و طارق بتوانند به تیم برگردند. باید دکتر تیم صحبت کنیم. از هواداران هم می‌خواهم فردا به ورزشگاه بیایند و به تیم کمک کنند. حتما شما می‌دانید که بازی‌های خارج از خانه را بیشتر از بازی‌های داخل خانه را برده‌ایم، پس از هواداران درخواست می‌کنم که لطفا به ورزشگاه بیایند و ما را حمایت کنند و به ما قدرت بدهند. همه ما استقلال را دوست داریم و همه بازیکنان و کادر ما آبی هستند.

* با کلینزمن دوست هستم اما نمی‌دانم او می‌آید یا نه

اسم مستعار او کلینزی است. او در اشتوتکارت بازی می‌کرد و او را می‌شناسم. تیم من مقابل اشتوتکارت بازی کرده. مربی آلمان و همچنین تیم ملی آمریکا هم بوده است. در نیمه نهایی در آتلانتا در مسابقه‌ای که ۸۰ هزار نفر تماشاگر داشت، جامائیکا با آمریکا بازی کرد و ۲ بر یک پیروز شدیم. جامائیکا در مقایسه با آمریکا شاید به اندازه شهر نیویورک باشد، اما ما در آن بازی پیروز شدیم و به فینال کونکاکاف رفتیم. من با برتی فوتس دوست هستم، با او در گلادباخ همبازی بودم. زمانی که جامائیکا،‌ آمریکا را شکست داد همه می‌گفتند که جامائیکا شانسی برای بردن در این بازی ندارد، زیرا سطحش پایین‌تر از آمریکاست. اما بعد از ۲۰ دقیقه ۲ بر صفر از حریف پیش بودیم . با کلینزمن دوست هستم اما نمی‌دانم او می‌آید یا نه، البته با او در ارتباط هستم ولی نمی‌دانم قرار است بیاید یا نه.

* مربی تیم ملی باید بیش از نیمی از سال را در ایران باشد

قبلا هم گفته‌ام؛ مربی تیم ملی ایران باید نیمی از سال را در اینجا باشد. همکاری مربیان ملی و باشگاهی در ایران بسیار مهم است. ضمن آنکه استعدادهای زیادی داریم که باید از آنها استفاده شود. بازیکنان آکادمی هفته‌ای ۲ یا ۳ جلسه باید با مربیان تیم ملی کار کنند. کلینزمن مربی خوبی است، ولی صحبت کردن و تصمیم نهایی در مورد او برعهده من نیست.

* شنیده بودم کلینزمن به ایران نمی‌آید

حالا که شما گفتید من می‌گویم. من هم شنیده بودم او به ایران نمی‌آید. دوباره تکرار می‌کنم؛ همکاری سازمان لیگ، فدراسیون فوتبال و سرمربی تیم ملی باید بسیار نزدیک باشد. در آلمان این مسائل طبیعی است. یوآخیم لو سرمربی تیم ملی آلمان همه بازی‌ها را می‌بیند و بازیکنانش را انتخاب می‌کند. برتی فوگتس، یکن بائر، شول و لو همگی این کار را می‌کردند و با مربیان باشگاهی در ارتباط بودند. من ۱۰ سال سرمربی کارلس‌روهه بودم و مربیان ملی در خصوص اولیور کان و شول با من صحبت می‌کردند. سرمربی تیم ملی ایران باید با برانکو، مربیان دیگر و خود من صحبت کند و نظرات آنها را بگیرد.

به گزارش استقلال نیوز، وینفرید شفر در پاسخ به این سوال که نظرش در مورد حضور احتمالی برانکو در تیم ملی چیست، گفت: این در حیطه وظایف من نیست.

همچنین خبرنگاری در خصوص ایسما و پاتوسی از شفر سوال کرد که مدیر رسانه‌ای استقلال گفت: طبق اعلام آقای فتحی قرارداد این دو بازیکن تا پایان فصل آینده است.

* باید بدانم کدام بازیکنان می‌مانند و کدام می‌روند

شایعه که همیشه هست، ولی این موضوع کار من است.من باید تیمم را بسازم و باید بدانم چه بازیکنانی را برای چه پست‌هایی نیاز دارم. من اسامی را به باشگاه می‌دهم و باشگاه هم بررسی می‌کند که آیا جذب بازیکنان شدنی است یا خیر. پازلی که درون تیم است با نظر مربی انتخاب می‌شود. من ابتدا باید ابتدا بدانم چه بازیکنانی می‌مانند و چه بازیکنانی می‌روند.اسامی مدنظرم را هم به باشگاه داده‌ام ولی ابتدا باید بدانم کدام بازیکنان ماندنی هستند و کدام رفتنی.

* هیات مدیره برای زمین تمرین و پرداخت پول‌ها تلاش خواهد کرد

دوباره می‌گویم؛ در جلسه‌ای که با اعضای هیات مدیره داشتیم، صحبت‌های خوبی مطرح شد و هیچ کس علیه سرمربی تیم حرف نزد. اعضای هیات مدیره هم می‌دانند ما مشکلاتی نظیر زمین تمرین و پرداخت حقوق‌ها داریم و مطمئنا این عزیزان برای آوردن پول و تهیه زمین تمرین تلاش خواهند کرد.

 به گزارش استقلال نیوز، وینفرید شفر سرمربی آبی پوشان که برای حضور در نشست خبری راهی سازمان لیگ شد، زودتر از مترجش به نشست خبری رسید و از همین فرصت استفاده کرد و پشت کامپیوتر روابط عمومی سازمان لیگ نشست و پیگیر خواندن اخبار آتش سوزی کلیسای نوتردام شد.

 وینفرید شفر

 

 اخبار باشگاه استقلال

نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار