مهدی فنونی زاده

پیشکسوت باشگاه استقلال گفت: حیف شد منتظری از استقلال جدا شد، مگر او بعد از رحمتی کاپیتان دوم تیم نبود؟

 

به گزارش استقلال نیوز، مهدی فنونی‌زاده پیشکسوت باشگاه استقلال در گفت وگو با خبرگزاری فارس، در خصوص اتفاقات این روزهای باشگاه استقلال و یارگیری این تیم و همچنین نفراتی که جذب شدند،صحبت هایی کرد که در ادامه می خوانید:

 

* شما از اوضاع و احوال استقلال و یارگیری این تیم مطلع هستید؟

کم و بیش مطلع هستم چون مدتی در مسافرت بودم و فقط متوجه شدم که سرمربی تیم چند بازیکن را اخراج کرده و آنها را نخواسته است البته شنیدم که جواد زرینچه هم سرپرست تیم شده که این موضوع جای خوشحالی دارد.

* دیدگاه شما در مورد کنار گذاشتن بازیکنان توسط استراماچونی چیست؟

اگر این مربی خودش به این نتیجه رسیده است واقعاً باید به او بگوییم دمش گرم معتقدم این مربی در استقلال قطعاً موفق می‌شود. البته اگر شرایط فراهم باشد. مربی که بازیکن باج ندهد قطعاً موفق است. بازیکن باید فقط سرش به کار خودش باشد و کار خودش را انجام بدهد.

* حتماً می‌دانید که تعداد زیادی از بازیکنان از استقلال جدا شده‌اند مثل مهدی رحمتی، پژمان منتظری، پاتوسی، ایسما، منشا و ...

بله این موضوع را شنیده‌ام. در مورد منتظری بگویم که حیف شد او از استقلال جدا شد. من از شما سؤال می‌پرسم مگر منتظری بعد از رحمتی کاپیتان دوم تیم نبوده است؟

* چرا؟

یا یک بازیکن را نمی‌خواهند و او را در لیست مازاد می‌گذارند و یا اینکه با او تماس می‌گیرند و می‌گویند بیا قرارداد ببند. وقتی منتظری دومین کاپیتان یک تیم است باید اولین نفر یا دومین نفر با او تماس بگیرند این حرف که غلط نیست. خود مدیرعامل هم اگر زنگ نزد اشکالی ندارد چون سرپرست یا معاون باشگاه باید این کارها را انجام دهد ولی حداقل باید با منتظری تماس می‌گرفتند.

* اما مسئولان استقلال معتقد بودند با منتظری تماس گرفتند ولی او پاسخ نداده است.از سوی دیگر خود منتظری مدعی بود به وی دیر زنگ زده‌اند و این کار او را ناراحت کرده است...

حتما با او دیر تماس گرفته اند. اگر به منتظری زنگ می‌زدند مطمئناً آن بازیکن ارزش پیدا می‌کرد و حتی از نظر مالی هم به باشگاه تخفیف می‌داد. من فکر می‌کنم این مسائل را آقای منزوی بهتر بداند چون آنها از قبل استقلالی بوده‌اند و طبیعتاً این مسائل را بهتر از من می‌دانند. اگر به پژمان منتظری احترام می‌گذاشتند شاید او با رقم کمتر هم در استقلال می‌ماند. در مورد رحمتی هم همین‌طور اتفاقاً من در مورد رحمتی خیلی حرف دارم.

* چطور؟

بعد از بازی استقلال و پرسپولیس در سال گذشته همه جور دروغ علیه مهدی رحمتی ساختند، هر کسی هم که در مورد او حرفی زد مطمئن باشید حسود بوده و از روی غرض‌ورزی این کار را کرده است. رحمتی پسر خوب و باشخصیتی است و خوب نبود که با یک دروازه‌بان ملی این گونه برخورد کنند. سؤال من این است شنیده‌ام حسین حسینی ادعا کرده بود که شرط حضورش در استقلال نبودن رحمتی است و او حاضر است اگر رحمتی نباشد 500 میلیون به استقلال تخفیف بدهد. این موضوع درست است؟

* در مورد بحث اول شما علی خطیر معاون ورزشی استقلال مصاحبه و چنین موضوعی را مطرح کرد اما در مورد بحث دوم شما چیزی رسمی اعلام نشده...

من اگر مدیرعامل استقلال بودم همان روز اول حسینی را بیرون می‌انداختم. من از شما سؤال می‌پرسم آیا شما به عنوان یک خبرنگار می‌توانید به سردبیرتان دستور بدهید؟ هر کسی جایگاه و شخصیت خودش را دارد و باید به جایگاهش توجه کند. آیا حسینی تنهایی می‌تواند امسال جور استقلال را در دروازه بکشد؟ تاریخ مصاحبه من را یادداشت کنید و ببینید کی به شما گفتم، در غیاب رحمتی و منتظری خط عقب استقلال را خوب نگاه کنید و ببینید چه بلایی بر سر این تیم می‌آید. چیزی که یادم می‌آید این است که رحمتی بعد از دربی سال گذشته اگر اشتباه نکنم 10، 12 بازی بیرون نشست و یک کلام مصاحبه نکرد ولی حسینی در همین فصل آخر هر وقت بیرون می‌نشست یک جور اعتراض می‌کرد.ببینید اگر حسینی 10 سال دیگر تبدیل به یک بازیکن بزرگ استقلال شود و یک جوان بیاید و برای او شرط بگذارد چه حالی به حسینی دست می‌دهد. من معتقدم رفتار باشگاه استقلال با مهدی رحمتی خوب نبود و بازیکنی که سال‌ها با واکنش‌هایش دل مردم را شاد کرده نباید چنین رفتاری را می‌دید.

* از این موضوع بگذریم به جز این نفرات بازیکنان دیگری هم جدا شدند. مثلاً چشمی، پاتوسی، ایسما، منشا، روح‌الله باقری و ...

نظر سرمربی همیشه باید محترم باشد و در این بین بازیکنان جوانی هم بودند که به درد تیم می‌خوردند اما حتماً مربی چیزی می‌دانسته که این بازیکنان را نخواسته است. ما باید ببینیم باید این بازیکنان را که از تیم رفته‌اند با بازیکنان جدید قیاس کنیم و آنها را روی یک ترازو قرار بدهیم و بعد نظر بدهیم. اگر نظر شخصی من را می‌پرسید معتقدم فصل گذشته چون با جو و شرایط تیم آشنا بودند امسال به درد تیم می‌خوردند ولی از این همه اسمی که آوردید رحمتی و پاتوسی واقعاً حیف شدند چون مطمئن هستم خلأ آنها حس خواهد شد. ممکن است این 6 نفری هم که به استقلال آمده‌اند زود جا بیفتند ولی سخت است به هر حال من به عنوان یک استقلالی برای این تیم آرزوی موفقیت می‌کنم و با وجود اینکه رفتار سرمربی تیم را تأیید کرده و خیلی خوشم آمده اما معتقدم امسال هم چشمم به قهرمانی و موفقیت استقلال آب نمی‌خورد.

* شما کدام تیم‌ها را مدعی می‌بینید؟

به نظر من سپاهان و تراکتورسازی مدعیان اصلی قهرمانی هستند و پرسپولیس هم نمی‌تواند مثل سال‌های اخیر باشد. 

* شما به هواداران استقلال حق می‌دهید با این همه تغییرات و از دست رفتن ستاره‌ها از مدیریت باشگاه گلایه داشته باشند.

هواداران استقلال همیشه حق دارند من چند وقت پیش مصاحبه کردم و گفتم تنها کسی که به درد این تیم می‌خورد امیر قلعه‌نویی است چون او هم مدیریت دارد و هم همه طرفداران وی را دوست دارند. مربی خارجی بی‌تقصیر است و اصلاً از فوتبال ایران خبر ندارد. او تحت فشار هم که قرار بگیرد در آخر می‌گوید من تیم را خودم نبستم یا بازیکنان را نمی‌شناختم. شما فکر می‌کنید به این مربی در مورد رحمتی حرفی زده بودند یا در مورد بازیکنان دیگر هم همین‌طور، شاید اگر این مربی 2 جلسه تمرین رحمتی را می‌دید می‌گفت او را می‌خواهم، ضمن آنکه وقتی رحمتی کنار حسینی تمرین می‌کرد دروازه‌بان دوم استقلال انگیزه داشت حالا او بدون رقیب چه انگیزه‌ای دارد؟ منتظری را هم ببینید. همین الان می‌تواند در خارج بازی کند و هر باشگاهی دست روی او بگذارد برده است. من فقط متأسف هستم که با احساسات هواداران استقلال بازی می‌شود چون شما نمی‌دانید وقتی این تیم می‌بازد یا نتیجه می‌گیرد حال این هوادار تا رسیدن به منزل چقدر بد است.

* اوضاع و احوال خودتان چطور است مشغول چه کاری هستید؟

ما هم کار بدی نمی‌کنیم می‌نشینیم و تماشا می‌کنیم، حرص می‌خوریم که یک بچه تازه به دوران رسیده از استقلال 2 میلیارد پول می‌خواهد، این بچه‌ها باید آرزویشان باشد که پیراهن استقلال را به تن کنند. من 103 بازی برای استقلال کردم و فقط یک باخت آوردیم و باور نمی‌کنید بعد از آن بازی چه اتفاقاتی افتاد.

* کدام بازی؟

ما قهرمان آسیا شده بودیم و به پاس تهران 4 بر 2 باختیم، چشمتان روز بد نبیند وقتی بعد از بازی به استخر رفتیم احمدرضا عابدزاده گریه می‌کرد و می‌گفت تیمی که قهرمان آسیا شده باید 4 بر2 ببازد؟ عابدزاده می‌گفت با چه رویی به خیابان بروم و در چشم مردم نگاه کنم؟ حالا این تازه به دوران رسیده‌ها در سه هفته سه باخت می‌آورند و مرتب سرشان در تلفن‌شان است اما عین خیالشان هم نیست. 

* ظاهراً دلتان پردرد است.

به رگ کسی برنمی‌خورد، ماهی 3 هزار تومان حقوق می‌گرفتیم و در سال در مجموع 100 هزار تومان دریافتی داشتیم الان با 3 هزار تومان آب معدنی هم نمی‌دهند اما هنوز هم در خیابان جواب مردم را می‌دهیم و وقتی تیم نتیجه نمی‌گیرد انگار خودمان جزو استقلال هستیم و سرمان پایین است.

اخبار استقلال

نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار