دکتر کاوه ستوده

پزشک باشگاه استقلال گفت: ما می توانستیم مثل خیلی از تیم ها بر اساس قانون در همان زمان تعیین زده تست کرونا را بگیریم ولی بخاطر حساسیت که داشتیم هر چند روز یک بار تست ها را تکرار کردیم.   

                               

 به گزارش استقلال نیوز، دکتر کاوه ستودهپزشک باشگاه استقلال در گفت‌وگو با برنامه فوتبال برتر، در خصوص وضعیت بازیکنان مبتلا به کرونای استقلال، صحبت انجام داد که در ادامه می خوانید:

  

 

* پیش بینی چنین روزهای را می کردم

با شروع مسابقات لیگ، این روزها را پیش‌بینی می‌کردیم که ممکن است در مسابقات دچار این مشکلات شویم. در زیر ساخت مشکل داریم و طبیعی بود که این وضعیت پیش بیاید.

 * می‌توانستیم از بازیکنانمان تست کرونا نگیریم

در تاریخ‌های مختلف تست دادیم و قبل از بازی با فولاد هیچ مشکلی نداشتیم. قبل از سایپا هم موردی نداشتیم ولی بعد از بازی سایپا با توجه به اینکه فیزیوتراپ تیم دچار علائم شده بود، با دکتر نوروزی تماس گرفتم و قرار شد یک بار دیگر تست بگیریم که البته می‌توانستیم این کار را انجام ندهیم.

* تعداد مثبتهای تیم ما ١5 نفر بود که سازمان لیگ ٩ نفر را تایید کرد

روز جمعه تست PCR دادیم که چند مورد مثبت داشتیم. سازمان لیگ گفت باید بازی کنیم و برای همین برای بازی با پارس جنوبی راهی فرودگاه شدیم اما بعد از اینکه چند بازیکن دیگر مثبت شدند تصمیم گرفته شد که به سفر نرویم. بعد از آن سازمان لیگ دو مرحله راستی‌آزمایی گرفته شد که نتیجه هر تست باهم متفاوت بود.  در راستی‌آزمایی اعلام شد چند بازیکن منفی هستند که این تعداد بازیکن در بازی با تراکتور به میدان رفتند. تعداد مثبتهای تیم ما ١5 نفر بود که سازمان لیگ ٩ نفر را تایید کرد.

* باید احتمال خطای تست‌ها هم در نظر گرفته شود

با توجه به اینکه ممکن است افراد علائم داشته باشند ولی تست منفی باشد و افراد علائم نداشته باشند و تست مثبت باشد، باید احتمال خطای تست‌ها هم در نظر گرفته شود. راستی‌آزمایی باید از بازیکنانی که منفی هستند گرفته شود، نه اینکه به دنبال این باشیم در بین مثبت‌ها تست منفی پیدا کنیم. در این شرایط همین می‌شود که سیاوش یزدانی به یکباره تستش مثبت می‌شود و عارف غلامی که هیچ مشکلی نداشته و در تست‌ها منفی بوده، چند ساعت بعد از بازی با تراکتور تستش مثبت می‌شود. با توجه به بازی کردن غلامی نگرانی برای بقیه بازیکنان هم وجود دارد.

* تست وریا غفوری دو روز قبل از بازی با سایپا منفی بود

تست وریا غفوری دو روز قبل از بازی با سایپا منفی بود. ما بعد از بازی با فولاد تست گرفتیم که همه بازیکنان منفی بودند اما با توجه به اینکه مهرشاد رهبر (فیزیوتراپ تیم) دچار علائم شد، تصمیم گرفتیم دوباره تست بدهیم. الان هم بازیکنانی که مثبت هستند دوباره از آنها تست گرفته شده و طبق نتیجه تست‌ها تصمیم‌گیری می‌کنیم.

اخبار رسمی باشگاه استقلال

          


 مطالب مرتبط:

فرهاد مجیدی: باید با طراحان اتفاق اصفهان برخورد شود؛ ما جانمان را از سر راه نیاوردیم و ضد ویروس نیستیم!

نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار