رضا حسن زاده

پیشکسوت باشگاه و سرمربی تیم امید استقلال گفت: فرهاد مجیدی سرمربی تیم است و باید مشکلات تیم را پیدا کند که به اعتقاد من مهمترین عامل در استقلال، عدم شادابی در تیم است.

 

به گزارش استقلال نیوز،رضا حسن زاده پیشکسوت باشگاه و سرمربی تیم امید استقلال در گفت وگو با تسنیم، درباره علت عدم نتیجه‌‌گیری تیم فوتبال استقلال، صحبت هایی کرد که در ادامه می خوانید:

   

علت عدم نتیجه‌‌گیری استقلال؟

استقلال پیش از شیوع ویروس کرونا و در زمان استراماچونی و حتی فرهاد مجیدی نتیجه می‌گرفت. فراموش نکردیم تیم استقلال در شرایط سخت در مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا نتایج خوبی گرفت و حتی در دربی تا دقایق آخر پیروز بود و پرسپولیس به سختی به گل تساوی را رسید. باید دید پس از تعطیلی لیگ به دلیل شیوع ویروس کرونا چه اتفاقی برای استقلال افتاده که بازیکنان از لحاظ روحی - روانی افت کرده‌اند. باید قبول کنیم کادر فنی و بازیکنان استرس زیادی دارند و از لحاظ روحی - روانی تمرکز ندارند. باید بپذیریم کرونا موضوع کوچکی نیست و به هر حال بازیکن استرس دارد که کرونا نگیرد تا به خانواده‌اش انتقال بدهد. با این حال، بازیکنان در تمرینات شرکت می‌کردند و باید در زمین با برنامه می‌بودند. وقتی بازیکن داخل زمین است باید بداند موقعی که توپ لو می‌رود، کجای زمین قرار بگیرد. تک تک بازیکنان باید در زمین بدانند چه کار کنند اما مشخص نیست چرا در خطوط مختلف به خصوص خط دفاعی این همه بهم ریخته هستند. مگر می‌شود مدافع استقلال با مهاجمان حریف مهربان باشد و اجازه دهد بازیکن به راحتی او را دریبل بزند. تعجب می‌کنم که مدافعان ما این همه مهربان هستند! سیدحسین حسینی هم باید درون دروازه از گل خوردن استقلال مراقبت کند، نه اینکه بگوید چون من دیگر در استقلال هستم، خیالم راحت است. برای استقلال زشت است این مدلی گل بخورد.

* انتقاد از عملکرد بازیکنان استقلال؟

نمی‌خواهم بگویم چون تیم برابر نساجی مازندران مساوی کرده است، انتقاد می‌کنیم. بازیکنان و کادر فنی استرس دارند. بازیکنی مثل فرشید اسماعیلی وقتی توپ را از دست می‌دهد، به دلیل استرس بالای او است. مهدی قائدی توپ را از دو قدمی دروازه گل نمی‌کند، چون استرس دارد.

* یکی از مشکلات استقلال پرداختن عوامل تیم به مسائل بیرونی از جمله حمایت‌های مختلف از پرسپولیس است؟

ما در استقلال بازی می‌کنیم، چه بخواهیم چه نخواهیم حاشیه همیشه هست. همه دوست ما نیستند و در برخی جاها دشمن داریم اما باید آنقدر در زمین مثبت کار کنیم، قوی باشیم و جنگنده عمل کنیم که نکات منفی سمت تیم نیاید. فرهاد مجیدی سرمربی تیم است و باید مشکلات تیم را پیدا کند. مهمترین عامل در استقلال، عدم شادابی در تیم است.

* انتقاد نوری از علی کریمی؟

محمد نوری پیشکسوت استقلال از عملکرد علی کریمی انتقاد کرد، اما این بازیکن گفت که طبق آمار بهترین بازیکن زمین در دیدار با نساجی بوده است. آقای کریمی، افتخارت این است که بهترین بازیکن زمین بوده‌ای؟ آیا تنها افتخار شما همین است که در آنالیز بازی بهترین بوده‌ای؟ آیا در طول فصل هم بهترین بازیکن لیگ برتر بوده‌ای؟ انتقاد تنها از کریمی نیست، انتقاد از روزبه چشمی و فرشید باقری هم هست. چرا اجازه می‌دهید یک بچه شما را دریبل بزند؟ آن هم شما که ادعای بهترین دفاع وسط ایران را دارید. مگر باندبازی است که این مدلی کار می‌کنید؟ این چه فوتبالی است؟ آقایان، اینجا استقلال است و باید نسبت به پیراهن این تیم عِرق داشته باشید. آقای کریمی، شما که از انتقاد ناراحت شده‌ای، چند بار چمن ورزشگاه به لبست چسبیده است؟ چقدر در زمین بالا آورده‌ای؟کل بازیکنان استقلال می‌نشینند و فکر می‌کنند خیلی خوب هستند و عملکردشان خوب بوده است. بازیکنانی که فقط تا نوک بینی‌شان را می‌بینند هیچ اتفاقی در آینده فوتبال‌شان نمی‌افتد. متاسفانه در استقلال عدم مدیریت را شاهد هستیم. این بازیکنان قدر خودشان را نمی‌دانند و فکر نمی‌کنند چقدر می‌توانند خوب باشند. رفاقت بازیکنان استقلال در زمین بادکنکی است، یعنی اینطور نیست که اگر بازیکن حریف از یکی از بازیکنان استقلال عبور کرد، نفرات دیگر سرشان را جلوی توپ بگذارند و نگذارند توپ به سمت دروازه برود.

* فعالیت بازیکنان استقلال در فضای مجازی؟

فضای مجازی همه چیز را خراب کرده است. چهار نفر صفحه بازیکنان را لایک می‌کنند و بازیکن فکر می‌کند بهترین است. بازی فوتبال در فضای مجازی نیست، در مستطیل سبز است. فرایند تیم استقلال با این شکل درست نمی‌شود. تا استقلال تیم یکدست نشود و بازیکنان متوجه اشتباه‌شان نشوند، بدترین اتفاقات می‌افتد. یکسری از بازیکنان استقلال اشباع شده‌اند و برد و باخت برای‌شان اهمیتی ندارد. بی‌انگیزگی باید از تیم بیرون برود.

* صحبت پایانی؟

فرهاد مجیدی در حال حاضر سرمربی استقلال است و همه باید از او حمایت کنند. فرهاد باید با خودش خلوت کرده و فکر کند و ببیند ایراد چند بازی اخیر تیم چه چیزی بوده است. عمده‌ترین مشکل استقلال در خط دفاع است و باید با کادر فنی جلسه بگذارد و بی‌نظمی‌ها را از بین ببرد.

اخبار باشگاه استقلال

       


 مطالب مرتبط:

هفته بیست و ششم لیگ برتر/ شلیک 40 متری، غافلگیری.. و تیم بی برنامه فرهاد مجیدی!

رضا حسن زاده: تعیین قهرمان بدون بازی مُد نشود؛ امیدهای استقلال همچنان شانس قهرمانی دارد

رضا حسن زاده: آبروی سعادتمند به کارنامه مدیریتش در استقلال بستگی دارد؛ با اعلام قهرمانی یک تیم فوتبال ما تک بُعدی خواهد شد

رضا حسن زاده: سعادتمند با چشم بسته به استقلال نیامده است؛ خدا موسوی، دین‌محمدی و مومنی را لعنت کند!

رضا حسن زاده: هشت ماه بدون هیچ دریافتی کار کرده‌ایم؛ فرهاد مجیدی نخواست اسم بازیکنان امید رد شود!

رضا حسن زاده: برای همدانی زود است در مورد زرینچه صحبت کند؛ استقلال در دو دیدار اول دلچسب بازی نکرد

ستار همدانی: استقلال به دو فرمانده نیاز دارد؛ شنیدم ابراهیمی در حال بازگشت به استقلال است!

نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار