محمد مومنی

پیشکسوت باشگاه استقلال گفت: تعویض محمد دانشگر آن هم بعد آن تنبیه انضباطی نشان از پختگی کادر فنی استقلال است که چنین بازیکنی را خیلی زود به شرایط مسابقه بر می گرداند.

   

 به گزارش استقلال نیوز، محمد مومنی  پیشکسوت باشگاه استقلال درگفت وگو با تسنیم، در خصوص پیروزی استقلال مقابل سپاهان و همچنین شرایط این تیم در ادامه مسابقات، صحبت هایی عنوان کرد که در ادامه می خوانید:

  

* سپاهان مقابل استقلال به تساوی هم راضی بود

شرایط بازی در دو نیمه متفاوت بود. هر دو تیم در نیمه اول با احتیاط بازی کردند و با توجه به ترکیب سپاهان و دفاع از یک سوم میانی، به نظر می‌رسید این تیم به تساوی راضی است. سپاهان تلاش می‌کرد کنترل بازی را در اختیار بگیرد و خط حمله این تیم بیشتر به حرکات مورب و موازی واکنش نشان می‌داد که توپی پشت دفاع سپاهان نیاید.

 * دیاباته با کاری متبحرانه و حرفه‌ای باعث پیروزی استقلال شد

وقتی آرش رضاوند اخراج شد، همه فکر می‌کردند کفه ترازو به سمت سپاهان سنگین می‌شود. تعویض‌های این تیم هم نشان می‌داد سپاهان می‌خواهد بازی را به هوا ببرد و از توانایی‌های کی‌روش و قربانی استفاده کند که خدا را شکر آنها در این زمینه به نتیجه نرسیدند. در مقابل دیاباته با کاری متبحرانه و حرفه‌ای، پای خود را ستون کرد و توانست یک پنالتی از سپاهان بگیرد.

 * تعویض دانشگر پختگی کادر فنی استقلال را نشان داد

استقلال در نیمه دوم تلاش می‌کرد از ضدحملات و ضربات ایستگاهی استفاده کند. تعویض‌های مجیدی و نامجومطلق، پختگی کادر فنی استقلال را نشان داد و آنها ثابت کردند می‌توانند بازیکنی را که به تازگی تنبیه شده، به گونه‌ای تربیت کنند که نهایت بهره را از او ببرند. همین اتفاق هم رخ داد و محمد دانشگر به استقلال کمک کرد تا پیروزی بزرگ و دراماتیکی رقم بخورد.

 *  شکست مقابل استقلال برگ خزانی برای سپاهان شد

استقلال خیلی به این پیروزی نیاز داشت و توانست سپاهان را از کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا دور کند. بسیاری فکر می‌کردند استقلال نمی‌تواند سهمیه آسیایی بگیرد، اما تیم به سهمیه نزدیک شد. در آن سو اما برگ خزانی برای سپاهان به وجود آمد و صعود این تیم به لیگ قهرمانان با اما و اگر همراه شده است.

 *  نورافکن به دنبال تخریب اعصاب بازیکنان بود

هدف نورافکن این بود که تمرکز استقلالی ها را بهم بزند و او بیشتر تلاش می‌کرد روی اعصاب و روان بازیکنان استقلال کار کند که موفق هم شد. شاید حرکت رضاوند از نگاه داور تعمدی بوده باشد، اما بازیکنان در این شرایط دستان خود را باز می‌کنند و طبیعی بود که رضاوند به نورافکن برخورد کند. مدیریت داور در این صحنه خیلی مهم بود و اتفاقی که افتاد، قرعه شانسی به نفع استقلال بود. اخراج رضاوند، داور مسابقه را محتاط‌تر و کفه ترازو را برای استقلال سنگین‌تر کرد.

* کانال های کناری استقلال می توانست برگ برنده سپاهان باشد

سپاهان می‌توانست استقلال را شکست دهد، اما در شش دقیقه آخر احساسی بازی کرد. تیم قلعه‌نویی می‌توانست تعادل و تمرکز استقلال را از کانال‌های کناری به‌هم بزند و عمق دفاع تیم را باز کند. سپاهان بازیکنان خطرناکی چون محمدرضا حسینی و محمد محبی دارد که می‌توانند بازیکن مقابل را از پیش رو بردارند و توپ را حمل کنند. با این وجود سپاهان نتوانست از این موهبت و برتری خود استفاده کند و بیشتر تلاش می‌کرد توپ را روی دروازه استقلال بفرستد

 * فوتبال روی هوای سپاهان تاکتیک اشتباه قلعه نوعی بود

دروازه‌بانی چون حسینی و نیز سایر مدافعان استقلال مانند کی‌روش یا علی قربانی نیستند، اما می‌توانند تخریب‌کنندگان خوبی باشند. اگر سپاهان روی زمین بازی می‌کرد، بخت بیشتری برای گلزنی داشت، اما نگرش حاکم بر تیم این بود که بیشتر رو به بازی هوایی بیاورند. در این شرایط تاکتیک تیم بر بازیکنان سوار نیست و آنها بیشتر عجله می‌کنند. این موضوع در فوتبال ما تبدیل به اپیدمی شده و شاید ادامه داشته باشد. مربیان جوان باید این مشکل را برطرف کنند تا فوتبال ملی هم از آن بهره‌مند شود.

 * وجود بختیاری زاده و رحمتی در شهرخودرو برای استقلال دردسرآفرین خواهد بود

استقلال هفته آینده بازی مهم‌تری مقابل شهر خودرو در مشهد دارد. هر چند این شهر خودرو مانند تیم نیم‌فصل اول نیست، اما هر بازیکنی به‌ویژه رحمتی که مقابل استقلال قرار بگیرد، انگیزه روانی زیادی خواهد داشت. سهراب بختیاری‌زاده هم مربی جوانی است که می‌خواهد شایستگی خود را نشان دهد که برای استقلال دردسرآفرین خواهد بود

 *  مجیدی میتواند هدایت استقلال را در فصل آینده بر عهده داشته باشند

استقلال مانند امروز باید منطقی و دور از احساس بازی کند تا با دست پُر - نه الزاماً با کسب پیروزی - با امتیاز به تهران بیاید. در این صورت استقلال می‌تواند به آینده و کسب سهمیه آسیایی امیدوار باشد. فرهاد مجیدیِ جوان به همراه نامجومطلق که افتخار باشگاه استقلال است، می‌توانند سکان هدایت استقلال را در فصل آینده بر عهده داشته باشند.

اخبار رسمی استقلال

 


 مطالب مرتبط:

هفته بیست و هفتم لیگ برتر/ استقلال ده نفره سپاهان را به زانو در آورد؛ شاهکار فرهاد و بازگشت شکوهمند دانشگر..

نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار