آندره‌آ استراماچونی

شایعه بازگشت استراماچونی به استقلال در بدترین زمان ممکن و قبل از فینال جام حذفی می تواند قهرمانی آبی ها را تحت تاثیر قرار دهد.

 

به گزارش استقلال نیوز، جانلوکا دی مارتزیو و نیکولو اسکیرا دو خبرنگار ایتالیایی سرشناس که دوستان نزدیک آندره آ استراماچونی سرمربی سابق استقلال هستند، دیروز(یکشنبه) به فاصله چند ساعت، در توییت های جداگانه از مذاکره مدیرعامل باشگاه استقلال با آندره آ استراماچونی برای بازگشت به ایران خبر دادند.

این در حالی است که احمد سعادتمند هدف خود از سفر به ایتالیا را تنها مذاکره با استراماچونی برای گرفتن تخفیف از این مربی ایتالیایی عنوان کرده بود، حالا دو روزنامه نگار معروف ایتالیایی ادعا می کنند او با استراماچونی برای هدایت استقلال مذاکره کرده است.

سایت طرفداری در گزارشی ابعاد این شایعه را بررسی کرد که در ادامه می خوانید:

 

* منبع خبرنگاران ایتالیایی استراماچونی است

تردیدی نیست که هم جانلوکا دی مارتزیو و هم نیکولو اسکیرا این موضوع را از خود استراماچونی و فدریکو پاستورلو مدیربرنامه های او شنیده اند. آنها در دوره ای که مرد ایتالیایی هدایت استقلال را برعهده داشت و در ایران زندگی می کرد نیز با او در ارتباط بودند و اغلب معتبرترین و مستندترین اخبار استقلال را پیش از رسانه های ایرانی منتشر می کردند.

اگر فرض را بر این بگذاریم که احمد سعادتمند در برنامه ورزش و مردم راست گفته باشد، استراماچونی دروغگویی بیش نیست که اخبار دروغ به دوستان روزنامه نگار خود در ایتالیا می دهد و در حالی که موضوع مذاکره اش با احمد سعادتمند و دو مدیر همراه او، کم کردن مبلغ غرامت بوده، می گوید برای بازگشت به استقلال از تهران پیشنهاد دارد و وزیر و قانون هم موافق بازگشت او هستند اما مرد ایتالیایی چه نفعی از این دروغ ها می برد؟ به نظر می رسد در این که استراماچونی راست بگوید تردیدی وجود ندارد. سعادتمند در جریان مذاکره با او که البته به منظور گرفتن تخفیف انجام شده، بحث برگرداندن مرد ایتالیایی به استقلال را مطرح کرده است. سعادتمند اما ناچار است برای آن که به حاشیه سازی برای استقلال متهم نشود، فعلا مستقیم حرفی از مذاکره با استراماچونی نزند. او باید این روزها از فرهاد مجیدی حمایت کند حتی اگر از دست سرمربی جوان استقلال دلخور باشد. البته او در ورزش و مردم با گفتن این جمله که مذاکره با سرمربی حق باشگاه است، غیرمستقیم بر مذاکره با استرا صحه گذاشت اما ترجیح داد مستقیم در این خصوص صحبت نکند تا متهم به فعالیت علیه سرمربی فعلی تیمش نشود.

* میانجیگری داریو کانووی وکیل باتجربه ایتالیایی

مذاکره ای که حالا از ایتالیا خبر می رسد پای داریو کانووی وکیل باتجربه ایتالیایی هم به آن باز شده است؟ داریو کانووی می تواند کلید باز شدن قفل های این مذاکره باشد. او وکیل مجربی است که روی استراماچونی و حتی مهم تر از آن روی فدریکو پاستورلو مدیر برنامه های استرا و اتوره ماتزیلی وکیل و نماینده تام الاختیار او نفوذ دارد.

* سعادتمند به استرا گفت وزیر موافق است، قانون مخالف نیست

گفته می شود احمد سعادتمند وقتی برای کم کردن غرامت روبروی استراماچونی نشسته، بازگشت به استقلال را هم به او پیشنهاد کرده و در واکنش به این پرسش مرد ایتالیایی که به خاطر روابطش با دوستان ایرانی از تمام اخبار فوتبال ما خبر دارد و پرسیده مگر قانون جدید ایران اجازه می دهد من به استقلال برگردم و آیا وزیر ورزش مجوز این بازگشت را به شما می دهد؟ ادعا کرده قانون برای او که قبلا تحت قرارداد استقلال بوده، استثنا قائل می شود و وزیر ورزش هم مخالفتی با بازگشت او ندارد.

استراماچونی هم بر پایه همین حرف هایی که از زبان سعادتمند شنیده به دوستان ایتالیایی اش گفته مانعی بر سر راه بازگشت او به فوتبال ایران نیست و وزیر ورزش هم مجوز بازگشتش را صادر کرده است. استراماچونی نه دسترسی به وزیر ورزش دارد و نه از سازمان لیگ استعلام گرفته، او فقط شنونده حرف های سعادتمند بوده است.

* سه شنبه ملاقات مدیرعامل استقلال و وزیر ورزش

در تهران اما یکی از اعضای هیات مدیره استقلال می گوید موافقت وزیر ورزش با بازگشت استراماچونی صحت ندارد. به گفته این شخص قرار است سه شنبه، برای اولین بار پس از بازگشت سعادتمند از ایتالیا، وزیر ورزش و مدیرعامل استقلال در حاشیه نشست هفتگی مدیران دو باشگاه و مدیران ارشد وزارتخانه برای خصوصی شدن استقلال و پرسپولیس و عرضه آنها در بورس، با هم در این خصوص حرف بزنند.

تا این لحظه هنوز وزیر موافقت یا مخالفتی با بازگشت استراماچونی نداشته و فقط گویا یک بار در جریان اقامت سعادتمند در ایتالیا، وقتی از زبان معاون خود شنیده مدیرعامل استقلال در حال مذاکره با استراماچونی است، تلویحا پیغام داده اگر قوانین اجازه می دهد و اگر استراماچونی حاضر است به همان قرارداد قبلی برگردد و توقع مالی اضافه ای ندارد، مذاکره بلامانع است اما مقام های رسمی وزارتخانه حاضر به تایید یا تکذیب این نقل قول غیرمستقیم نیستند.

منابع نزدیک به وزارت ورزش می گویند نگرانی اصلی این است که شاید استقلال باز هم نتواند دستمزد مرد ایتالیایی را بپردازد و باز هم خروج از قرارداد طبق بند حمایتی فیفا تکرار شود و این بار ضرر آن هتگفت تر باشد. آنها همچنین می گویند شاید سعادتمند به نیت تخفیف گرفتن، بحث بازگشت استرا را پیش کشیده باشد.

* استقلال منتظر شفاف سازی سعادتمند

حالا این احمد سعادتمند است که باید توضیح بدهد آیا بحث بازگشت استراماچونی را تنها به این دلیل راه انداخته که از او و وکلایش تخفیف بگیرد یا واقعا برای برگرداندن او به ایران برنامه دارد؟ شاید این یک ترفند از مدیرعامل استقلال باشد که با طرح پیشنهاد همکاری دوباره، استراماچونی را از پیگیری شکایتش به فیفا منصرف کند و برای استقلال زمان بخرد تا فرصت پرداخت پول او را داشته باشد. شاید هم سعادتمند واقعا به این باور رسیده که وقتی قرار است استقلال طبق حکم فیفا دست کم یک میلیون و دویست و پنجاه هزار یورو به استراماچونی غرامت پرداخت کند(البته خواسته مرد ایتالیایی یک میلیون و 680 هزار یورو است) چه بهتر که استرا را برگرداند و با او تفاهم کند؟

سباستین لتو(یکی از دستیاران استراماچونی در استقلال) در گفت و گویی مدعی شد مذاکره های ابتدایی میان طرفین برای بررسی راه های همکاری دوباره آغاز شده است. لتو در این خصوص گفته بود اگر استقلال بخواهد استرا را برگرداند، اول باید تکلیف مطالبات او را روشن کند و حداقل پول سال اول قرارداد فسخ شده او را بدهد و بعد یک قرارداد دو ساله جدید با مرد ایتالیایی بنویسد.

* هواداران استقلال خواهان مسکوت ماندن مذاکره تا پایان فینال جام حذفی

آن زمان باشگاه استقلال تلاش کرد این خبر مخفی بماند. سعادتمند امیدوار بود مذاکره اخیرش در ایتالیا هم رسانه ای نشود اما سرعت انتقال اخبار و میزان شفافیت در اطلاع رسانی عصر حاضر بیشتر از آن است که بتوان خبری به این مهمی را مخفی نگه داشت. البته طرفداران استقلال که این روزها به فکر بازی فینال جام حذفی مقابل تراکتور هستند، دوست دارند این ماجرا حداقل برای چند روز و تا پایان بازی روز پنجشنبه مسکوت بماند. آنها نگران هستند این اخبار روی روحیه فرهاد مجیدی و انگیزه شاگردانش تاثیر منفی بگذارد و تمرکز استقلال را در آستانه یک قهرمانی تازه به هم بزند.

* آمادگی فرهاد مجیدی برای کنار کشیدن به نفع استراماچونی

فرهاد مجیدی پیش از این در مکالمه با معاون وزیر ورزش گفته بود اگر واقعا استراماچونی قصد بازگشت به استقلال را داشته باشد، خودش داوطلبانه از هدایت این تیم کنار می رود. تصور فرهاد شاید این است که استراماچونی در حد حرف می ماند و وقت عمل، پای مدعیان داخلی وسط می آید. دقایقی قبل هم برخی افراد در فضای مجازی مدعی شده اند فرهاد آماده است در صورت جدی شدن بازگشت مرد ایتالیایی، بعد از پایان فینال جام حذفی یا بعد از پایان مرحله مقدماتی لیگ قهرمانان آسیا به نفع استرا کنار بکشد اما طبیعی است مجیدی این روزها به فکر بازی استقلال و تراکتور باشد و باشگاه هم بخواهد ابتدا این بازی را با موفقیت پشت سر بگذارد.

مجیدی در دیداری که با مجید نامجومطلق و وریا غفوری داشت، تاکید کرد با حواشی کاری ندارد و از روز دوشنبه با تمام توان برای قهرمانی استقلال در جام حذفی تلاش می کند. او حتی از مربی و کاپیتان استقلال هم خواست تمرکز خودشان و بازیکنان و سایر مربیان تیم هم فقط روی فینال جام حذفی باشد. هر چه هست استقلال یک بازی حساس مقابل تراکتور را پیش رو دارد و بهتر است شما هم برای پی بردن به جزییات کامل مذاکره آندره آ استراماچونی و احمد سعادتمند تا پایان فینال جام حذفی صبر کنید. البته هیچ تضمینی نیست که امروز خبرنگار دیگری از ایتالیا درباره این موضوع حرف نزند یا توییت نکند! استقلال و استرا دوباره در ایتالیا جذاب شده اند.

* استراماچونی و سکوت..

استراماچونی هم فعلا سکوت اختیار و تنها به فرستادن این پیام بسنده کرده که «هواداران استقلال لایق بهترین ها هستند.» حرفی که از نگاه عده ای بوی برگشتن می دهد و از نگاه گروهی، جنبه دلجویی دارد. استقلال از امروز با فرهاد مجیدی دور جدید تمرینات خود برای حضور در فینال جام حذفی را آغاز می کند. آیا روزهای باقی مانده تا فینال هم زیر سایه نام استراماچونی سپری می شود؟

به گزارش استقلال نیوز، کدام هوادار استقلال است که نخواهد استراماچونی مجددا روی نیمکت این تیم بنشیند؟ استراماچونی بعد از ساخت استقلالی رویایی محبوب هواداران شد اما با حربه های وزارت ورزش و مسعود سلطانی فر از ایران فراری داده شد تا مدعی اول قهرمانی در لیگ برتر تنها به عنوان دومی بسنده کند.

حال که استقلال بعد از 6تایی کردن پرسپولیس در شهرآورد نیمه نهایی در آستانه قهرمانی در جام حذفی قرار دارد بیم آن می رود که دست هایی در کار باشد تا با برهم زدن تمرکز کادرفنی و بازیکنان(که در این کار موفق هم بودند) مانع از پیروزی آبی ها در فینال مقابل تراکتور شود.

بازگشت استراماچونی به استقلال می تواند اتفاق میمون و مبارکی باشد و امیدها برای ستاره سوم را مجددا زنده کند و راهی باشد برای عدم پرداخت غرامت سنگین به این مربی.. اما آیا درز این خبر در آستانه فینال جام حذفی و 4 بازی مهم باقیمانده از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا کار درستی بود؟

با توجه به سوابق ننگین و دروغگویی های مدیران عامل قبلی گماشته شده توسط سلطانی فر در استقلال آیا می توان به احمد سعادتمند و اقدامات و گفته های او اعتماد کرد؟

استقلال نیوز برای حفظ آرامش تیم در آستانه فینالی مهم ضمن حمایت کامل از فرهاد مجیدی و کادرفنی او از پوشش شایعات حاشیه ساز خودداری خواهد کرد و تنها اخبار رسمی در خصوص استراماچونی را به اطلاع همراهان عزیزش خواهد رساند.

به امید اضافه شدن کاپ قهرمانی جام حذفی 1399 به تالار افتخارات استقلال بزرگ..

 

اخبار استقلال

 


 مطالب مرتبط:

آندره آ استراماچونی: نمی توانستم با افراد دروغگو کار کنم؛ ایجنت من در تایلند بود نه دوحه!

پیام احساسی آندره آ استراماچونی برای مجیدی/ ایده‌ها و نگرش مشترکی نسبت به فوتبال داریم

پس از فراری دادن استراماچونی/ فرهاد مجیدی رسما سرمربی استقلال شد؛ معرفی دستیاران به زودی!

آخرین تحولات باشگاه استقلال(2)/ وزارت به خواسته اش رسید؛ استراماچونی را بیرون کردند، فرهاد را آوردند!

آخرین تحولات باشگاه استقلال/ بازگشت استراماچونی بعد از تعطیلات؛ فتح الله زاده مدیرعامل استقلال نشد!

نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار