علی چینی

پیشکسوت باشگاه استقلال(تاج) گفت: فولاد خوزستان در خانه تیمی بسیار خطرناک‌تر است و امتیاز گرفتن از آن به راحتی میسر نخواهد بود، شاگردان فکری نباید این تیم را دست کم بگیرند.

 

به گزارش استقلال نیوز، علی چینی مربی سابق باشگاه استقلال(تاج) در گفت‌وگو با مهر، در خصوص دیدار فولاد و استقلال، صحبت کرد که در ادامه می خوانید:

  

* فولاد در خانه، تیمی بسیار خطرناک‌تر است

نکونام از مربیان جوان و خوش فکر در فوتبال ایران است و با استمراری که در فولاد داشته توانسته افکارش را به خوبی در این تیم جا بیندازد. لذا باید در این فصل به فولاد کاملاً احترام گذاشت و این تیم را مثل سال گذشته تیمی قدرتمند و مدعی دانست. چنین تیمی در خانه بسیار خطرناک‌تر است و امتیاز گرفتن از آن به راحتی میسر نخواهد بود. اینکه تیم ما هفته اول را پیروز شده و آنها تساوی کردند، ملاکی برای ارزیابی این بازی نیست و این بازی شرایط خاص خودش را دارد و هر دو تیم در این بازی با شرایطی متفاوت نسبت به دیدار قبل به میدان می‌روند.

تنها جای نگرانی در فاز دفاعی تیم است

اینکه استقلال می‌تواند به واسطه استفاده از بازیکنان جدیدی که در این فصل به خدمت گرفته تنفسی داشته باشد اتفاقی کاملاً خوب است و امیدوارم این بازیکنان جدید بتوانند خیلی زود در این تیم جا بیفتند. چون مهمتر از خرید بازیکن جدید، جا افتادن آن در تیم‌هایی مثل استقلال و پرسپولیس است.

با اینکه استقلال در زمان نقل و انتقالات فاقد مربی بود، اما آنها توانستند درست در پست‌هایی که احساس نیاز به بازیکن داشتند نفراتی را جذب کنند و می‌توان گفت نقاط ضعف این تیم ترمیم شد. تنها نگرانی من فاز دفاعی تیم است. ما بی تعارف فصل گذشته در فاز دفاعی مشکلاتی داشتیم و در هفته اول هم مس رفسنجان نتوانست به تیم فشار وارد کند تا مشخص شود آیا این مشکلات از بین رفته یا هنوز به قوت خود باقی است. شاید فولاد بتواند تیمِ فکری را در فاز دفاعی هم محکی خوب و جدی بزند.

مهدی پور شباهت‌های زیادی به علی کریمی دارد

کریمی بازیکن مهم و بزرگی بود. او تنها یک هافبک بازیساز نبود و ویژگی‌های منحصر به فردی داشت که مهمترین آن کارگردانی در تیم بود. کریمی خیلی زود خودش را به بازیکن صاحب توپ می‌رساند و قبل از آنکه توپ را تحویل بگیرد با آنالیز سریعی که در ذهن داشت بهترین گزینه را انتخاب کرده و بهترین پاس را می‌داد. در واقع او سرعت انتقال بالایی داشت و مهمتر از آن اعتمادی بود که به لحاظ فنی کل مجموعه تیم به او داشت. از شوتزنی و گلزنی‌های او هم که به راحتی نمی‌توان گذشت.

ما هنوز مهدی پور را در ترکیب استقلال ندیدیم و ممکن است او بتواند رفته رفته وظایفی که علی کریمی در این تیم بر عهده داشت را انجام دهد. مهدی پور شباهت‌های زیادی به علی کریمی دارد و باید عملکرد او را دید. زمانی امید ابراهیمی فرمانده میانه میدان بود و حتی تصور روزی که امید در استقلال نباشد هم دشوار بود. بعد از جدایی ابراهیمی خیلی‌ها ناامید بودند اما علی کریمی چنان خوب جای خالی او را پر کرد که خیلی زود ابراهیمی فراموش شد. حالا باید دید مهدی پور چطور می‌تواند جای خالی علی کریمی را در مرکز میدان پر کند. او می‌تواند امسال پدیده این تیم و یکی از بهترین خریدها باشد.

نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار