بهتاش فریبا

پیشکسوت باشگاه استقلال(تاج) گفت: باید به فکری و همکارانش زمان داد زیرا این تیم بهتر می‌شود اما ایرادهای زیادی وجود دارد.

                

 به گزارش استقلال نیوز، بهتاش فریبا پیشکسوت باشگاه استقلال(تاج) در گفتوگو با فارس، درباره تساوی یک بر یک تیم فوتبال استقلال مقابل صنعت نفت آبادان در هفته پنجم لیگ برتر،صحبت کرد که در ادامه می خوانید:

فریبا: استقلال ایرادهای زیادی دارد/اعضای کمیته فنی نه حکم دارند و نه جلسه برگزار کردندفریبا: استقلال ایرادهای زیادی دارد/اعضای کمیته فنی نه حکم دارند و نه جلسه برگزار کردندپیشکسوت تیم فوتبال استقلال گفت: استقلال ایرادهای زیادی دارد اما باید به کادرفنی اش زمان داد.
فریبا: استقلال ایرادهای زیادی دارد/اعضای کمیته فنی نه حکم دارند و نه جلسه برگزار کردندبهتاش فریبا در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس 

* تساوی استقلال مقابل صنعت نفت آبادان؟

نیمه اول بحث  فنی نداشت که آدم بخواهد درباره آن صحبت کند. فاصله خطوط تیم استقلال زیاد بود و مهاجمان همیشه تنها بودند. هافبک‌ها و مهاجمان در این نیمه روز سرحالی نداشتند و به ویژه مهدی قائدی از سرعت همیشگی‌اش برخوردار نبود.

نیمه دوم وضعیت تیم تا حدی بهتر شد و شرایط با میدان‌داری استقلالی‌ها تغییر کرد. بازیکنان توانستند به دروازه حریف نزدیک شده و موقعیت گل ایجاد کنند. موضوع مهمی که خیلی به چشم می‌آمد این است که فکر نمی‌کنم هافبک‌های استقلال بیشتر از 2 تا 3 بار به پشت هجده‌قدم حریف نزدیک شدند.

اینکه هافبک‌ها خود را به پشت محوطه جریمه حریف نرسانند تیم را دچار مشکل می‌کند. شاید مهدی‌پور و شجاعیان میان‌داری کرده و به هم‌تیمی‌هایشان پاس داده باشند اما خودشان به آن صورت به محوطه جریمه حریف نزدیک نشده و وارد آن هم نشدند. البته آرش رضاوند تا زمانی که در زمین حضور داشت بیشتر از سایر هافبک‌ها در کارهای تهاجمی شرکت می‌کرد اما در طول 90 دقیقه مورد خاصی پیش نیامد که هافبک‌های استقلال به دروازه حریف شوت بزنند. همین موضوع سبب شد تا استقلال نتیجه خوبی در این دیدار کسب نکند.

تیم محمود فکری باید در تهران حریفانی مثل صنعت نفت  را شکست بدهد. حریف هم پس از اضافه شدن 2-3 بازیکن جوان به ترکیب خود روبه جلوتر رفت. از طرفی با وجود اینکه 2 مدافع چپ یعنی نادری و میلیچ در ترکیب استقلال حضور داشتند، این تیم 2 گل از نقطه کور سمت چپ دفاعی دریافت کرد که خیلی عجیب است. این موضوع نشان می‌دهد شیفتینگ سمت چپ دفاعی به هیچ وجه خوب نبوده است. خوشبختانه یکی از گل‌های صنعت نفت آفساید اعلام شد اما بار دیگر از همان منطقه گل خوردیم.

وقتی توپی از سمت راست زمین استقلال روی دروازه ارسال می‌شود دفاع چپ باید به عنوان آخرین نفر نقطه کور را ببندد اما استقلال مقابل صنعت نفت 2-3 بار در آن منطقه دچار مشکل شد. در حالیکه 2 بازیکن چپ ‌پای با تجربه در آن سمت حضور داشتند و توقع داشتیم آنها پس از آفساید اعلام شدن گل اول صنعت نفت حواس خود را بیشتر جمع کرده و گل دوم را از همانجا دریافت نکنند.

* آیا این تیم با ادامه روند فعلی می‌تواند مدعی کسب قهرمانی لیگ برتر باشد؟

استقلال باید بازی به بازی جلو برود و به نظر من باید در آینده بهتر از این کار کند. نمی‌دانم به چه شکلی است اما امروزه برخورد توپ به دست مدافع در محوطه جریمه در حالتی مانند صحنه‌ای که برای مدافع صنعت نفت پیش آمد پنالتی یا هند است. 2 بار توپ به دست وی برخورد کرد اما داور اعتقادی به اعلام پنالتی نداشت. داور باید آن پنالتی را برای استقلال اعلام می‌کرد.

مشکل بزرگ استقلال در حال حاضر مصدومیت بازیکنان این تیم است. به دلیل دیر شروع کردن تمرینات مدت زیادی این تیم مصدوم خواهد داد و این اتفاق برای تیمی که به جای 45 روز آماده‌سازی فقط 20 روز تمرینات آمادگی خود را انجام می‌دهد طبیعی است. مصدومیت‌ها هم بیشتر مربوط به کشیدگی‌ها است و با توجه به اینکه بازیکنان خوب بدنسازی نکرده‌اند نمی‌توان کار خاصی انجام داد.

در حال حاضر شیخ دیاباته، سیاوش یزدانی، فرشید اسماعیلی، وریا غفوری و مسعود ریگی که جزو ستون‌های تیم استقلال هستند آسیب دیده‌اند. در غیاب یزدانی و غفوری خط دفاع ما نفر جایگزین دارد و هافبک‌های خوبی هم جانشین نفرات مصدوم می‌شوند اما برای بازیکنی مثل شیخ دیاباته جانشین مطمئنی در اختیار کادر فنی نیست. غیبت مهاجمی که بتواند حفظ توپ کند تا نفرات کناری‌اش به وی اضافه شوند در ترکیب تیم کاملاً مشهود است.

* انتقاد هواداران از کادر فنی؟

هواداران قطعاً باید به فکری و دستیارانش زمان بدهند. اکنون اصلاً نباید درباره تغییر و تحول در کادر فنی صحبت شود و باید به فکری و همکارانش وقت داد زیرا این تیم بهتر می‌شود اما ایرادهای زیادی وجود دارد.

* برخی اعتقاد دارند این تیم مانند زمان آندره‌آ استراماچونی باید با سیستم 3-5-2 بازی کند؟

وقتی تیمی نتیجه نمی‌گیرد ایرادهای زیادی هم وجود دارد. وقتی تیم با سیستم 1-3-2-4 بازی می‌کند می‌گویند استقلال همیشه هجومی بوده و باید با 2 مهاجم به زمین برود. زمانی هم که این تیم از 2 مهاجم استفاده می‌کنند می‌گویند باید با 3 مدافع بازی کند.

صنعت نفت به جز ضربات ایستگاهی و یکی دو موقعیتی که روی ضد حمله به دست آورد موقعیت خاصی روی دروازه استقلال ایجاد نکرد اما باید این ایرادات از سوی کادر فنی برطرف شود.

* آیا اعضای کمیته فنی این باشگاه جلسه ای را با سرمربی این تیم برگزار می کنند؟

اصلاً عضو کمیته فنی نیستم. نه تنها من بلکه سایر افرادی هم که نام‌شان در رسانه‌ها به عنوان عضو کمیته فنی اعلام شد نه حکمی گرفتند، نه جلسه‌ای گذاشتند.

اخبار استقلال ایران

                


 مطالب مرتبط:

هفته پنجم لیگ برتر/ فرار یک امتیازی نفت از آزادی؛ استقلال و فکری نیازمند شوکی اساسی!

نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار