صالح مصطفوی

مربی سابق تیم فوتبال استقلال (تاج) گفت: متاسفانه شرایط طوری است که نمی‌شود زیاد راجع به کار فنی استقلال صحبت کرد و بیشتر باید به نکات قوی کادرفنی حریف اشاره کنیم.

 

به گزارش استقلال نیوز، صالح مصطفوی مربی سابق تیم فوتبال استقلال (تاج) در گفتگو با ایلنا، درخصوص شکست استقلال مقابل سپاهان اصفهان در هفته پانزدهم لیگ برتر، صحبت هایی را عنوان کرد که در ادامه می خوانید:

  

* شکست استقلال مقابل سپاهان؟

استقلال بازی را با سیستم ۲-۵-۳ آغاز کرد. از تک تک فضای‌های بین وینگر دفاع وسط، وینگر دفاع جلوزن، دفاع جلوزن دفاع وسط، در همه اطراف با حرکات ترکیبی خیلی خوب‌شان مقابل استقلال نفوذ کردند، استفاده کردند و به گل رسیدند. موقعیت‌های خوبی درست کردند و در این سیستمی که استقلال بازی می‌کرد به نظرم نبود مسعود ریگی تاثیرگذار بود. از این جهت که جنگنده‌ای در وسط زمین نداشتیم و همین برای حریف برتری ایجاد کرد.

به نظرم خط حمله آن حرکات ترکیبی که قبل از سیستم ۲-۵-۳ انجام می‌شد برای ایجاد فضا و موقعیت گلزنی در این بازی کمتر دیده شد. سپاهان بسیار تیم بابرنامه و منظمی بود که می‌دانست در زمین چه می‌خواهد و برنامه‌ها را هم به مرور انجام می‌داد.

در نیمه دوم تغییر سیستم انجام شد و تعویض‌ها انجام شد من با آمدن مسعود ریگی میزان توپ گیری در خط میانی استقلال بیشتر شد. متاسفانه در مجموع استقلال نتوانست از نظر تاکتیکی در این بازی برتری خودش را به حریف نشان بدهد و به نظرم برتری حق سپاهان بود. شاید این پس از چندین سال بود که سپاهان برابر استقلال کاملا مستحق پیروزی بود.

* عملکرد سپاهان؟

متاسفانه اتفاقاتی که در این بازی افتاده و اگر بازی گذشته سپاهان را نگاه کنید، سپاهان با استفاده از وینگرها پشت و جلوی مدافعان کناری و فضای بین دفاع کناری و دفاع وسط را هدف قرار داده بود و چه پشت دفاع کنار و چه جلوی آن‌ها در برنامه آن‌ها بود. اگر بررسی کنیم تمام بازی تقریبا اینطور بود. باید بررسی کنیم که یک راهکاری برای رفع این موضوع بکار گرفته نشد یا اگر راهکاری بود جواب نداده چون سپاهان بارها در این فضاها صاحب توپ شد، پاس گل دادند و از همین فضا به گل رسیدند. متاسفانه بازی طوری نبود که درباره کارفنی استقلال صحبت کرد.

* از سیستم تیم برای این بازی انتقاد می‌شد؟

من مخالف این بودم که استقلال در این مسابقه ۲-۴-۴ بازی کند به این دلیل که سپاهان در میانه میدان سه هافبک جنگنده بازیساز داشت، سروش رفیعی، محمد کریمی و جلال الدین علی‌محمدی هر سه هم خیلی دوندگی و جنگندگی بالا داشتند و هم خیلی خوب پاس می‌دادند. مدل پاس‌هایی که به یکدیگر می‌دادند متفاوت بود و هر سه بازیکن تبحر در یک مدل پاس دادن داشتند. با این سه هافبک مرکزی بازی با دو هافبک مرکزی مناسب نبود، ضمن اینکه اگر مسعود ریگی از ابتدا در ترکیب حضور می‌داشت، استقلال بهتر بازی می‌کرد.

* تعویض دیرهنگام مسعود ریگی؟

از نظر من او یکی از بهترین هافبک‌های ایران است، هافبک دفاعی که سال گذشته هم جوابش را پس داده و مقابل او یک بازیکن بازیساز مانند علی کریمی بازی می‌کرد که جنگندگی مناسبی داشت. اگر همین بازی دربی امسال را در خاطر داشته باشید، اگر ریگی نبود شاید نتیجه وحشتناکی رقم می‌خورد. حالا چطور می‌شود که کادرفنی به ریگی بی اعتماد است را خودشان باید پاسخگو باشند. متاسفانه شرایط طوری است که نمی‌شود زیاد راجع به کار فنی استقلال صحبت کرد و بیشتر باید به نکات قوی کادرفنی حریف اشاره کنیم.

* سیستم ۲-۵-۳ برای استقلال کارگشا خواهد بود؟

به نظرم استقلال ابراز خیلی خوبی برای این سیستم در اختیار دارد به شرط اینکه چه در دفاع و چه در حمله در بازه‌های مختلف روی انتقال‌ها برنامه داشته باشد. اینکه فقط ما پرس کنیم و توپ بگیریم و بعد کاری نتوانیم انجام بدهیم در واقع یک بازی جواب می‌دهد و یک بازی هم جواب نمی‌دهد. بالاخره بازیکن حریف یک اشتباه پاس به عقب می‌دهد و ما گل می‌زنیم ولی در یک بازی هم شاید مثل همین بازی سپاهان حریف اشتباه نکند و برای شکست پرس برنامه داشته باشد. متاسفانه استقلال در سه بازی مهم این فصل عملکرد فنی خوبی نداشت. هم بازی با فولاد، هم مقابل پرسپولیس و هم برابر سپاهان. امیدوارم در بازی‌های آینده تیم بتواند با کارهای تاکتیکی به نتیجه برسد.

* صحبت پایانی؟

برای باشگاه استقلال آرزوی موفقیت دارم. این فصل با توجه به نزدیکی امتیازات تیم‌ها به یکدیگر برای یک تیم پرمهره ای مثل استقلال فرصت خوبی است که بتواند قهرمان شود. امیدوارم که از این فرصت استفاده کنند چون روی ۵۵ یا ۵۶ امتیاز هم بتوانند قهرمان شوند. امیدوارم که بتوانند امتیازات لازم برای قهرمانی را کسب کنند. حیف است تیمی با این همه مهره قهرمان نشود.

اخبار استقلال

                       


 مطالب مرتبط:

هفته پانزدهم لیگ برتر/ ضعیف‌ترین استقلال تاریخ در نقش جهان؛ تیم بزرگ مربی بزرگ می‌خواهد

نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار