علی چینی

پیشکسوت باشگاه استقلال(تاج) گفت: بازی هوشمندانه و غیرت مثال زدنی از جمله عوامل موفقیت مقابل الاهلی بود و باید به فرهاد مجیدی و بازیکنان بابت این برد شیرین، تبریک گفت.

 

به گزارش استقلال نیوز، علی چینی مربی سابق باشگاه استقلال(تاج) در گفت‌وگو با ایرنا، در خصوص برتری پرگل استقلال مقابل الاهلی عربستان، صحبت هایی را عنوان کرد که در ادامه می خوانید:

    

* برتری پرگل استقلال مقابل الاهلی؟

در دیدار دیشب دو نیمه متفاوت را دیدیم. مجیدی با تفکر و شناخت، تیم را به زمین فرستاده بود و در تمام طول بازی شاهد یک بازی هدفمند و هوشمندانه از سوی آبی‌پوشان بودیم. استقلال برابر نماینده عربستان یک بازی خوب را به نمایش گذاشت و نتیجه‌ای که کسب کرد شوک بزرگی به فوتبال آنها بود و نشان داد ظرفیت و جایگاه ما در آسیا کجاست.

در نیمه اول این بازی،  بازیکنان استقلال مدیریت بازی را در اختیار داشتند و در نیمه دوم با شناختی که از بازیکنان حریف به دست آوردند با انتقال سریع توپ از دفاع به حمله، بازیکنان الاهلی را تحت فشار قرار دادند که حاصل آن ۵ گل و کسب ۳ امتیاز بود که در بازی اول لیگ قهرمانان آسیا بسیار مهم است و توان روحی تیم را بالا می‌برد.

ما همیشه با فوتبال عربستان کُری داریم و این به یک عادت تبدیل شده است، غیرتی که دیشب بچه‌ها از خود نشان دادند حاصلش یک برد پرگل بود که برای ما خیلی مهم بود. استقلال در گروه سختی قرار دارد اما فراموش نمی‌کنیم که ما استقلال هستیم، الشرطه و الدحیل دیگر تیم‌های این گروه هستند و فکر می‌کنم الدحیل متفاوت‌تر از الاهلی باشد چرا که در خط میانی عملکرد بهتری دارند. اما مطمئن هستم کادر فنی و بازیکنان به این مساله واقف بوده و برای آن بازی نیز تدابیر خاصی را در نظر می‌گیرند.

یکی از مشکلاتی که در این بازی‌ها داریم زمان اندکی است که در اختیار کادر فنی و بازیکنان است، موضوع ریکاوری و مسایل ذهنی بسیار مهم است، اما برد در نخستین دیدار آن هم با این نتیجه کار را برای ما راحت‌تر کرد و امیدوارم در سایر بازی‌ها نیز شاهد همین عملکرد باشیم.

* برخی اخبار مبنی بر انتقال مهدی قائدی؟

قائدی از جمله نوابغ فوتبال ایران است و زمانی که با «علی منصوریان» در استقلال بودیم به این تیم آمد. با احترامی که برای تمام هواداران قائلم اما اعتقاد دارم او باید فوتبالش را در اروپا ادامه دهد تا هم پیشرفت کند و هم برای فوتبال ما و تیم ملی افتخارآفرین باشد. البته همانطور که گفتم شاید هواداران این مساله را قبول نکنند اما فراموش نکنیم بازی در لیگ‌های عربی به صلاح نیست و بازیکنی مثل او باید در اروپا بازی کند و حضور در آن فضا را تجربه کند و شک نکنید در آینده فوتبال ملی ما بسیار مهم است. همانطور که کاوه رضایی و صیادمنش رفتند و امروز می‌بینیم چقدر سطح کیفی فوتبال آنها بالا رفته است.

استقلال یک تیم و یک باشگاه بزرگ است و باید چنین بازیکنانی را پرورش دهد تا به عنوان یک باشگاه بازیکن ساز نام خود را در فوتبال جهان معرفی کند و این هم از نظر مالی و هم ارتقای جایگاه باشگاه در رنکینگ جهانی بسیار موثر است. فراموش نکنیم اگر انتقال خوبی صورت بگیرد از نظر مالی برای باشگاه بسیار موثر است و می‌توانیم مهدی قائدی‌های بسیاری را شناسایی و پرورش دهیم که آینده باشگاه را تضمین می‌کنند.

* هفته نخست لیگ قهرمانان آسیا؟

بازی‌های اول در چنین مسابقاتی بسیار مهم است و خدا را شاکرم که نمایندگان فوتبال ایران عملکرد خوبی از خود به نمایش گذاشتند. استقلال که شاهکار کرد، تراکتور آن بازی سخت و عجیب را با تساوی به پایان رساند و فولاد هم با اقتدار از سد حریف خود گذشت. پیروزی(پرسپولیس) هم در بازی اول موفق بود و این نشان داد ظرفیت فوتبال ما از سطح آسیا بالاتر است به شرط آن که مدیریت خوبی داشته باشیم و اجازه و فرصت حضور و فعالیت مربیان با تجربه و با دانش را بدهیم تا این روند سرعت بیشتری بگیرد و شاهد موفقیت فوتبال باشگاهی خود باشیم. امیدوارم  این اتفاقات خوب در هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا هم ادامه داشته باشد و تیم های ایرانی بتوانند روند موفقیت خود را ادامه دهند.

نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار