بهتاش فریبا

پیشکسوت باشگاه استقلال(تاج) گفت: نباید همه تقصیرها را گردن مدافعان انداخت اما بازیکنان خط دفاعی آبی‌پوشان باید سختگیری بیشتری داشته باشند.

                

 به گزارش استقلال نیوز، بهتاش فریبا پیشکسوت باشگاه استقلال(تاج) در گفتگو با تسنیم، در خصوص شرایط استقلال برای بازی بامداد یکشنبه برابر الدحیل قطر، صحبت هایی را عنوان کرد که در ادامه می خوانید:

  

* دیدار استقلال و الدحیل؟

استقلال با 6 امتیاز شانس خوبی برای صعود از این گروه دارد. در فوتبال همیشه برد و باخت وجود دارد. استقلال در بازی قبلی شکست خورد و حالا می‌تواند این باخت را با برطرف کردن برخی از ضعف‌های فنی‌اش جبران کند. امیدوارم تیم در 3 بازی دور برگشت نتایج مدنظرش را گرفته و به مرحله بعدی صعود کند.

* انتقادهای صورت گرفته از خط دفاعی استقلال و نمایش ضعیف مدافعان این تیم در بازی با الدحیل؟

استقلال در گردش توپ و ایجاد موقعیت گل شرایط خوبی داشت ولی اگر دقت کرده باشید هافبک‌های الدحیل بیش از 10 بار در پشت هافبک‌های استقلال با مسعود ریگی در حالت سه به تک قرار گرفتند. شاید اگر استقلال با دو هافبک دفاعی بازی می‌کرد شرایط بهتر می‌شد. نباید همه تقصیرها را گردن خط دفاعی انداخت. اگر هافبک‌ها در این بازی وظایف خودشان را به بهترین شکل انجام می‌دادند به خط دفاعی هم فشار کمتری وارد می‌شد. به‌عنوان مثال آرش رضاوند مثل بازی قبلی نبود یا برخی بازیکنان هم از لحاظ بدنی خالی کرده بودند، ضمن اینکه استقلال روی چند موقعیت هم بدشانسی آورد.

در کنار این موارد مدافعان استقلال از جمله مرادمند باید روی گل چهارم الدحیل سختگیری بیشتری انجام می‌دادند تا بازیکن حریف خیلی راحت نچرخد و توپ را تبدیل به گل نکند. در خط دفاعی استقلال بازیکنی مثل سیاوش یزدانی سرعت خوبی دارد و مرادمند هم روی توپ‌های هوایی مسلط است. دو مدافع وسط استقلال نباید عقب بازی کنند و بهتر است کمی تیم را بالا نگه دارند و سختگیری بیشتری هم داشته باشند. در مجموع باید بگویم استقلال خوب زمانی شکست خورد و امیدوارم باخت به الدحیل در بازی امشب جبران شود.

* تاثیر فرهاد مجیدی در نتایج اخیر استقلال و اینکه خیلی‌ها معتقدند رفتارهای این مربی با دوره قبل  تغییر کرده است؟

من همیشه از مربیان جوان حمایت کرده‌ام. اگر مجیدی آرام‌تر و منطقی‌تر شده به این دلیل است که متوجه شده در صورتی که آرامش داشته باشد، این موضوع از کنار زمین به تیم منتقل خواهد شد. یحیی گل‌محمدی هم در پرسپولیس چنین شرایطی دارد.

* درخشش مهدی قایدی در استقلال و اینکه به نظر می‌رسد مهاجم آبی‌پوشان شانس خوبی برای رفتن به فوتبال اروپا در فصل آینده داشته باشد؟

زمانی که در استقلال بودیم پرسپولیس هم قایدی را می‌خواست که در نهایت این بازیکن را به استقلال آوردیم. مهدی در زمان منصوریان آمد و کم‌کم خودش را نشان داد و زمان استراماچونی تبدیل به بازیکن کامل‌تری شد و حالا هم در اوج فوتبال بازی می‌کند. طبیعتا دوست نداریم چنین بازیکنی از استقلال برود اگر چه قایدی با ادامه این روند شانس خوبی برای رفتن به اروپا خواهد داشت. مهدی فوتبالیست توانمندی است و می‌تواند در یک تیم خوب اروپایی فوتبال بازی و بیشتر از این پیشرفت کند.

اخبار استقلال ایران

                


 مطالب مرتبط:

مرحله گروهی ACL2021/ در آسیا هم داور حق ما رو می خورد؛ خط دفاع استقلال به الدحیل نه نگفت!

نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار