جعفر مختاری فر

پیشکسوت باشگاه استقلال(تاج) گفت: مشکل دفاعی استقلال این است که بازیکنان در دفاع تمرکز نداشته و در ضربات شروع مجدد به خوبی یارگیری نمی‌کنند.

 

به گزارش استقلال نیوز، جعفر مختاری فر کاپیتان سابق و پیشکسوت باشگاه استقلال(تاج) در گفتگو با مهر، در خصوص دیدار پیش روی آبی پوشان مقابل الاهلی، صحبت هایی را عنوان کرد که در ادامه می خوانید:

          

* دیدار استقلال و الاهلی بازی مرگ و زندگی ست

تکرار مکررات است اگر از اهمیت و حساسیت بازی بگوییم. شرایط جدولی به گونه‌ای است که این بازی برای هر دو تیم بسیار حساس است. نه تنها برای خود استقلال و الاهلی، بلکه نتیجه این بازی برای الدحیل هم حائز اهمیت است.

می‌شود از این بازی به عنوان بازی مرگ و زندگی یاد کرد، چون تیم بازنده تقریباً شانس صعودش را حتی به عنوان تیم دوم از دست می‌دهد.

* شاگردان مجیدی بازی‌های تهاجمی و تماشاگر پسندی که ارائه می دهند

استقلال در این بازی‌ها خیلی خوب شروع کرد و فکر می‌کنم علیرغم شکست سنگینی که از الدحیل تحمل کرد، هنوز هم به خاطر بازی‌های تهاجمی و تماشاگر پسندی که ارائه داد در بین تعقیب کنندگان لیگ قهرمانان در بین سایر کشورها هم طرفدار پیدا کرده باشد. لذا واقعاً حیف است از این مرحله صعود نکند و حتی حیف است که نتواند تا فینال آسیا بالا برود.

* آبی پوشان در فاز تهاجمی خیلی خوب در فاز تدافعی ضعیف هستند

آبی پوشان در فاز تهاجمی خیلی خوب و در فاز تدافعی ضعیف هستند. من گفتم در فاز تهاجمی و نگفتم مهاجمان خوب هستند. چون می‌بینید که در فاز تهاجمی به جز مهاجمان هافبک‌ها و مدافعان هم گل می‌زنند و گل می‌سازند. محمد نادری دفاع چپ استقلال ۲ گله است و وریا غفوری در همین بازی آخر یک پاس گل و یک پاس پنالتی داد. اما در مقابل این تیم در فاز تدافعی مشکل دارد.

وقتی می‌گویم در فاز تدافعی، باز هم منظورم همه بازیکنان در فاز دفاعی، به ویژه مدافعان میانی است که باید در هنگام حملات تیم حریف، رهبری تیم در دفاع را برعهده بگیرند.

عمده مشکل استقلال در فاز دفاعی این است که بازیکنان یا به طور کلی یارگیری نمی‌کنند و یا در یارگیری سختگیری نمی‌کنند. به خصوص در ضربات شروع مجدد که مهاجمان حریف به راحتی، بدون دردسر و بدون مزاحمت ضربات خودشان را در بین مدافعان ما می‌زنند.

فوتبال فقط این نیست که در حمله خیلی خوب باشیم و در دفاع ضعیف. نیاز تیمی که مدعی قهرمانی در یک تورنمنت است، بالانس بودن حمله و دفاع است. وگرنه می‌شود بازی با الدحیل که هرچی بزنید، می‌خورید و نهایتاً هم نمی‌توان نتیجه گرفت.

در این مقطع که نمی‌توان بازیکن جدید به خدمت گرفت تا نقاط ضعف خط دفاعی ترمیم شود، لذا باید همین بازیکنان فعلی نقاط ضعف شان را برطرف کنند. مجیدی باید به بازیکنانش تاکید کند حتی یک لحظه از یار خود غافل نشوند. در ضربات شروع مجدد هم هافبک‌ها و مهاجمان باید به کمک تیم آمده تا تدابیر دفاعی به خوبی رعایت شود.

* استقلال نباید مقابل الاهلی بی گدار به آب بزند

این بازی همانطور که گفتم بازی مرگ و زندگی است و مجیدی نباید مثل دیدار اول مقابل الدحیل بی گدار به آب بزند. باید مثل بازی قبلی با همین الاهلی، فوتبالی با حوصله و با برنامه انجام داد و برای گل زدن عجله نکرد. دنبال کردن کار با صبر و حوصله ضامن پیروزی آبی پوشان و صعود به مرحله بعدی مسابقات است.

نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار