علی فتح الله زاده

مدیرعامل سابق باشگاه استقلال(تاج) گفت: چطور ممکن است باشگاهی که بالای ۲۰۰۰ میلیارد اموال دارد را در ارزش گذاری ۱۲۰۰ میلیارد تعیین کنند.

       

به گزارش استقلال نیوز، علی فتح الله زاده مدیرعامل سابق باشگاه استقلال(تاج) در گفتگو با میزان، در خصوص عرضه ۱۰ درصدی سهام سرخابی‌ها در بورس و قیمت گذاری سهام استقلال(تاج) و پیروزی(پرسپولیس)، صحبت کرد که در ادامه می خوانید:

         

عرضه 10 درصدی سهام سرخابی‌ها در بورس؟

زیرساخت‌هایی که برای اینکار آماده شده است نادرست و ناکارآمد است؛ به همین دلیل بود که من به اتفاق چند تن از بزرگان باشگاه استقلال و مدیران به دیدار رئیس سازمان خصوصی‌سازی و معاون او رفتیم، توضیحات خود را ارائه دادیم و فکر می‌کنم تا حدودی هم صحبت‌های ما را پذیرفتند. چیز‌هایی که از طریق وزارت ورزش آماده شده و تحویل داده شده منطبق با واقعیات نیست.

اساسنامه باشگاه که از ریشه مشکل دارد را تحویل سازمان خصوصی سازی داده‌اند. باشگاه استقلال از قبل اساسنامه‌ای داشته و همچنین اشخاصی را هم داشته که سهامدار بوده‌اند بدون اینکه از این‌ها اجازه بگیرند رفته‌اند و اساسنامه را عوض کرده‌اند. این تخلف است و نمی‌توان چنین کاری کرد! در مورد بدهی‌های باشگاه هم تعیین تکلیف نشده است. امروز شما می‌بینید که حتی هرازگاهی اموال مدیران باشگاه را توقیف می‌کنند و حساب‌هایشان را می‌بندند، این‌ها همه اشکال است! شما یک خانه معمولی را که می‌خواهید بفروشید تا مالیاتش را نپردازید سند را به نام نمی‌زنند، پس چطور باشگاه‌ها آمده‌اند و این کار را انجام داده‌اند؟ معلوم است که این برای از سر باز کردن است و می‌خواهند برای دولت بعدی مشکلاتی ایجاد کنند.

چطور ممکن است باشگاهی که بالای ۲۰۰۰ میلیارد اموال دارد را در ارزش‌گذاری ۱۲۰۰ میلیارد تعیین کنند؟ من فکر می‌کنم این یک ترفند است که قیمت‌ها را پایین گذاشته‌اند تا عرضه این ۱۵ درصد برای اشخاصی باشد که خودشان دوست دارند! بعد از این اتفاق هم بلافاصله می‌گویند سرمایه باشگاه به ۲۰۰۰ الی ۳۰۰۰ میلیارد افزایش پیدا کرده است که ارزش این ۱۵ درصد افزایش پیدا کند!

* چگونه مدیرعامل باشگاه امضا و تایید کرده که باشگاه بدهی ندارد؟

این که بگوییم باشگاه بدهی ندارد، دروغ است. اگر بدهی ندارند چرا حساب مدیران باشگاه را بسته‌اند؟ حساب‌ها به خاطر طلب‌های باشگاه بسته شده است. اگر باشگاه بدهی ندارد پس این چک‌هایی که دست این و آن است چیست؟ دست خود من بالغ بر ۶،۷ میلیارد چک است که من از دوستانم قرض گرفته‌ام و پرداخت کرده‌ام که باشگاه به من برنگردانده است؛ چه کسی این پول‌ها را پرداخت کرده است؟ پس چرا چک‌ها را از ما نگرفته اند؟

قانونگذار گفته از عرضه این مقدار سهام ۱۰۰ میلیارد به هر کدام از دو باشگاه استقلال و پرسپولیس داده می‌شود در حالی که باشگاه‌ها هر کدام فقط بالای ۱۰۰ میلیارد بدهی مالیاتی دارند! ۱۵ درصد را که عرضه کنند ۸۵ درصد دیگرش برای کیست؟ باز هم دولت تصمیم‌گیرنده است. کجای این خصوصی‌سازی است؟ باز خودشان می‌خواهند هیئت مدیره، مدیرعامل و... انتخاب کنند فقط می‌خواهند یک پولی بگیرند و بدهی‌هایی که خودشان بالا آورده اند را جبران کنند و خودشان را راحت کنند! بعد هر بلایی سر این دو باشگاه آمد به این‌ها دیگر ربطی ندارد و می‌خواهند بگویند ما فروخته‌ایم و شما می‌خواستید مدیریت کنید!

مسئولان سازمان خصوصی سازی این را به مجلس شورای اسلامی ارائه دادند و گفتند ما به هر کدام از باشگاه‌ها از این فروش ۱۰۰ میلیارد می‌دهیم تا بدهی‌هایشان را صفر کنند، اما با این مبلغ نمی‌شود بدهی‌های باشگاه را تسویه کرد. باید یک مبلغی روی آن بگذارند تا فقط بدهی مالیاتی را تسویه کنند. بقیه بدهی‌ها را چگونه قرار است پرداخت کنند؟

در کل من امیدوارم این اتفاق نیفتد، چون زیرساخت‌ها فراهم نشده است و می‌خواهند فقط از سر باز کنند به رییس خصوصی سازی و معاونشان این‌ها را گفته ایم، ولی به آنها هم فشار می‌آورند که این کار را جلو ببرند! شخصا همیشه دوست داشتم خصوصی سازی اتفاق بیفتد، چون اگر این اتفاق نیفتد باشگاه‌ها به سرانجام نمی‌رسند امیدوارم خصوصی سازی اتفاق بیفتد نه خصولتی سازی!

* مصوبه هیئت مدیره در خصوص برکناری مدیر آکادمی باشگاه استقلال؟

اعتقاد من این است که کلیه ارکان اجرایی باشگاه باید در اختیار مدیرعامل باشد، هیئت مدیره هم می‌تواند سیاست‌های کلان برای باشگاه تعیین کند و مدیرعامل مجری آن مصوبات باشد. وجود بند‌هایی در مصوبه مدیرعاملی که مددی را از عزل و نصب منع می‌کند، غیرقانونی است! اساسنامه باشگاه یعنی قانون باشگاه و این قانون را فرد نمی‌تواند تغییر دهد قانون را قانونگذار باید عوض کند.

توهین به پیشکسوت را از هیچ کسی در هیچ رده‌ای نمی‌پذیرم و پیشکسوت باشگاه عزیز است و باید به او احترام گذاشته شود.

اخبار استقلال

 

 


مطالب مرتبط:

یادداشت ویژه استقلال نیوز/ چرا سلطانی فر با این کارنامه سیاه و ننگین استیضاح نشد؟

دیدگاه‌ها  
امير
0 #1 امير 1400-03-09 16:56
خالى بندددددددددذذذ!!!
نقل قول کردن
نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار