نصرالله عبداللهی

سرپرست تیم فوتبال استقلال(تاج) گفت: گل سالم ما را نگرفتند، واقعا نمی‌دانم چرا این‌طور می‌شود به همین راحتی هم از این جریانات و اتفاقات بازی می‌گذرند و اتفاق خاصی هم نمی‌افتد.

به گزارش استقلال نیوز، تیم فوتبال استقلال در ادامه رقابت‌های لیگ برتر در اراک مقابل آلومینیوم متوقف شد و این درحالی است که استقلالی‌ها به خاطر برخی اشتباه‌های داوری به‌شدت معترض شدند و فرهاد مجیدی در نشست خبری با صراحت اعلام کرد که یک روز آه هوادار دامن آنهایی را که موفقیت استقلال را نمی‌خواهند، خواهد گرفت. در هر صورت این دیدار با تساوی به پایان رسید و دو امتیاز حساس دیگر در روزهای واپسین لیگ از دست آبی‌پوشان پرید.

نصرالله عبداللهی سرپرست تیم فوتبال استقلال(تاج) در گفتگو با فرهیختگان، درخصوص اتفاقات و حواشی این دیدار و همچنین موضوع‌های پیرامون این باشگاه ازجمله مشکلات مالی حضور مدیران جدید و سایر مسائل مرتبط، صحبت هایی را عنوان کرد که در ادامه می‌خوانید:

             

* به عقیده استقلالی‌ها شرایط از لحاظ داوری برای آنها نگران‌کننده شده است. مجیدی در نشست خبری اعلام کرد برخی نمی‌خواهند استقلال نتیجه بگیرد. در اراک چه گذشت؟

گل سالم ما را نگرفتند و همه هم دیدند که این گل سالم بود. واقعا نمی‌دانم چرا این‌طور می‌شود به همین راحتی هم از این جریانات و اتفاقات بازی می‌گذرند و اتفاق خاصی هم نمی‌افتد. فقط مانده‌ام اگر بازی‌ها با تماشاگر برگزار می‌شد چه اتفاقاتی می‌افتاد. در همین دیدار مقابل آلومینیوم اراک که گل سالم ما را نگرفتند اگر تماشاگر بود چه می‌شد؟ خدا رحم کرده است که تماشاگر در ورزشگاه‌ها نیست که این‌طور گل‌های سالم و پنالتی‌های ما را نمی‌گیرند. بچه‌های ما این همه زحمت می‌کشند و در تمرینات و در بازی‌ها با جان‌ودل مایه می‌گذارند، در این شرایط خطرناک شیوع ویروس کرونا به سفر می‌رویم و درحالی که جان همه ما و خانواده‌هایمان در خطر است به همین راحتی با اشتباه‌های داوری تیم را متضرر کرده و گل‌های ما را مردود می‌کنند. حتما باید بازیکنان شلوغ کرده و داد و بیداد کنند و بازی را به‌هم بزنند و یا از زمین بیرون بیایند تا اتفاقی بیفتد؟ نمی‌دانم چرا با این اتفاقات به این مهمی به این سادگی برخورد می‌شود و فقط با یک جمله اشتباه شد همه چیز تمام می‌شود.

* البته اشتباه‌های داوری مختص همه تیم هاست و در اکثر بازی‌های لیگ برتر شاهد اشتباه‌های تاثیرگذار داوران هستیم. با این حال به نظر می‌رسد چون استقلال هواداران زیادی دارد و رسانه‌ها روی اتفاقات این تیم متمرکز هستند ناداوری‌ها علیه آبی‌پوشان بیشتر به چشم می‌آید.

بله، شاید همین‌طور باشد اما همان‌طور که گفتید ناداوری‌ها برای استقلال به اوج رسیده یا گل‌های سالم را مردود اعلام می‌کنند یا پنالتی‌های ما را نمی‌گیرند و خودمان هم نمی‌دانیم تکلیف چیست.

* مجیدی می‌گوید برخی با  استقلال مشکل دارند. مشکل‌شان چیست که این اتفاقات می‌افتد؟

این موضوع را نمی‌دانم اما اتفاقات بعدی را خیلی ساده می‌گیرند و این مباحث شک برانگیز است. حالا اگر یکی دو مورد باشد می‌توان فکر دیگری کرد. این در حالی است که مشخص نیست عکس‌العمل و واکنش فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ و کمیته داوران در قبال داوران به کجا انجامیده و مشخص نیست بعدا چه اتفاقاتی می‌افتد. یعنی اگر یک داور اشتباه می‌کند، بعد چه می‌شود؟ یعنی تصمیمات بعدی در قبال این اشتباه‌ها چیست هرچند به نظر می‌رسد که هیچ است!

* البته بعضا داوران در این خصوص دچار محرومیت‌هایی هم شده‌اند هرچند این محرومیت‌ها معمولا رسانه‌ای نمی‌شود.

واقعا نمی‌دانم اما باید در قبال این رفتارها و عملکرد داوران بسیار دقت شود.

* فکر نمی‌کنید که این اشتباه‌های داوری لزوم آن را می‌طلبد تا هرچه سریع‌تر کمک‌داور ویدئویی در فوتبال ایران فعال شده و ورزشگاه‌های کشورمان به این تکنولوژی روز مجهز شود؟

در هر صورت بچه‌های ما هم در کنار زمین موبایل دارند و همان لحظه اتفاقات را می‌بینیم و همه آن را هم ضبط می‌کنیم، اما اتفاقی نمی‌افتد درحالی که همان‌طور که دیدید به داور همان لحظه نشان دادیم که گل‌مان سالم بود اما اتفاقی نیفتاد و خبری نشد. چرا اگر کمک‌داور ویدئویی مثل همه جای دنیا در ورزشگاه‌های ایران هم وجود داشته باشد که خیلی عالی است اما الان که نیست چی. هر بلایی بخواهند به سر تیم ما می‌آورند و همین‌طور امتیازات از دست ما خارج می‌شود. این درحالی است که روحیه بچه‌های ما با این کارها خراب می‌شود و برای ادامه رقابت‌ها مشکل پیدا می‌کنیم.

* کمک‌داور ویدئویی یک سازوکار و قوانینی دارد و خروجی آن رسمیت دارد و این‌طور نمی‌شود که تیم‌ها با موبایل کنار زمین حاضر شده و بخواهند به این وسیله برخی اتفاقات را به اثبات برسانند.

بله، درست می‌گویید و من هم قبول دارم اما منظور من این است که داوران و ناظر بازی می‌توانند همان دقیقه از این طریق اتفاقات را ببینند اما باز هم بعد از آن اتفاقی نمی‌افتد و کاری از پیش نمی‌رود.

* اگر بخواهیم از لحاظ فنی صحبت کنیم استقلال مثل روزهای دیگر حداقل در نیمه اول تیم سر‌تر میدان نبود هرچند در نیمه دوم با تعویض‌های کادرفنی شرایط تغییر کرد و چند موقعیت ایجاد کرد.

بالاخره بازی در زمین حریف برگزار شد و آلومینیوم هم تیم خوبی در رقابت‌های امسال از خود نشان داده است اما هنوز هم معتقدم اگر داور گل سالم ما را می‌پذیرفت نتیجه بازی تغییر می‌کرد.

* در چند فصل اخیر شانس‌های قهرمانی استقلال در هفته‌های واپسین لیگ برتر به هر دلیلی از بین رفته است.

بله، درست می‌گویید و روند به همین شکل بوده است. بازهم تاکید می‌کنم وقتی هوادار نیست هر کاری دل‌شان می‌خواهد می‌کنند. البته این اتفاقات می‌افتد چون هیچ واکنش و عکس‌العملی بعد از این اشتباه‌های داوران وجود ندارد و اگر هم باشد حداقل تاثیر آن را ندیده‌ایم. این درحالی است که ما نسبت به انتخاب داور دیدار با آلومینیوم هم قبل از بازی و هم بعد از بازی اعتراض کردیم اما این اعتراض‌ها فایده ندارد و تاثیری نمی‌گذارد. حالا ما اعتراض هم کنیم همان‌طور که هر بار بعد از اشتباه‌های داوری اعتراض کرده‌ایم ولی واقعا این اقدام ما هیچ‌وقت نتیجه نداشته است.

* به نظر می‌رسد نبودن تماشاگران در ورزشگاه‌ها خیلی از معادلات را تغییر داده و حتی روی ماندگاری مدیران نیز تاثیر گذاشته است؛ چراکه اگر تماشاگران در ورزشگاه بودند لااقل با برخی شعارها می‌توانستند در این زمینه بیشتر تاثیرگذار باشند.

نمی‌خواهم وارد این مباحث بشوم و ترجیح می‌دهم در این باره صحبت نکنم. منظور من از نبودن تماشاگران به مسائل داوری برمی‌گردد و مشخص نیست اگر تماشاگران در ورزشگاه بودند با این اشتباه‌ها چه اتفاقاتی می‌افتاد.

* با تغییرات انجام شده در بدنه مدیران باشگاه وضعیت استقلال به چه شکل است. اوضاع بهتر شده است؟

وضعیت باشگاه مثل همیشه خراب است. الان هم که اوضاع از لحاظ مالی صفر است. من نمی‌دانم چرا کاری انجام نمی‌دهند و مدام فردا و پس‌فردا می‌کنند و هر چه هم که می‌گذرد هیچ خبری نیست.

* پس این مدیران جدید به چه منظور به استقلال آمده‌اند؟

ما اصلا مدیران جدید را ندیده‌ایم و هیچ‌کس دیگر هم آنها را ندیده است و فکر نکنم اصلا آنها با این وضعیت که تیم دارد روی آمدن به سر تمرین را داشته باشند. ما که اصلا آنها را ندیده‌ایم و هیچ خبری هم از آنها نمی‌شنویم. درحال حاضر بزرگ‌ترین مشکل ما مسائل مالی است که فعلا خبری از پول نیست.

* به تازگی با مدیرعامل باشگاه دیدار یا صحبت نکرده‌اید؟

چند روزی می‌شود اما باید به باشگاه بروم و ببینم چه خبر می‌شود. فعلا که پول روزمره‌مان را هم خودمان متقبل می‌شویم و از جیب هزینه می‌کنیم.

* یعنی این اتفاقات در شأن باشگاه بزرگ استقلال است که بخواهد حتی برای تامین منابع مالی روزمره هم مشکل داشته باشد؟

وضعیت خیلی خراب است. ا‌ن‌شاءالله که اتفاقاتی بیفتد. جز پرویز مظلومی اعضای جدید هیات‌مدیره را نمی‌شناسم و نمی‌دانم می‌خواهند چه کار کنند یا اصلا کاری از دست‌شان برمی‌آید یا خیر تا حالا که این چند وقت نه آنها را دیده‌ایم و نه می‌دانیم چه کار می‌خواهند بکنند.

* بعد از حضور مدیران جدید هیچ تفاوتی نسبت به قبل ایجاد نشده و شما هم این موضوع را انگار تایید می‌کنید.

بله، اصلا هیچ اتفاقی نیفتاده، هیچ و هیچ و هیچ!

* درحالی که الهلال هر روز یک ستاره رونمایی می‌کند پنجره استقلال بسته است و به نظر می‌رسد مشکلات ادامه‌دار باشد.

بله، درست می‌گویید واقعا نمی‌دانم چه بگویم.

* شاید برای صحبت درخصوص دربی زود باشد اما به نظر می‌رسد با این شرایط استقلالی‌ها برای این بازی ‌انگیزه زیادی داشته باشند.

بچه‌ها دارند با همه ناملایمات و مشکلات خیلی خوب تمرین می‌کنند. بالاخره کادرفنی و مربیان دورهم جمع شده‌اند و با بچه‌ها فعلا دست‌به‌دست هم داده‌اند تا مشکلات حل شود و صبر هم می‌کنند تا ان‌شاءالله این اتفاق بیفتد اما بالاخره یک روزی اینها هم پول‌هایشان را می‌خواهند و صبر و طاقت آنها هم حدی دارد و باید باشگاه به قراردادهایی که بسته احترام بگذارد چون اینها هم به افراد دیگری متعهد هستند و باید به تعهد خود پایبند باشند و به نظر من شاید در همین مدت خیلی اتفاقات بیفتد، خدا کند هر کسی که هست بیاید و یک کاری انجام دهد. دیگر نمی‌دانم چه بگویم هرچند همه چیز مشخص است و باید پول بیاورند و تعهدات بچه‌ها را انجام دهند و شرایط مناسب برای تمرینات را فراهم کنند.

* مجیدی اذعان کرده این موضوع یعنی مشکلات مالی در ‌انگیزه و عملکرد بازیکنانش در میدان تاثیر نگذاشته است.

بله، آنها دست‌به‌دست هم داده و دارند بالاخره در هر شرایطی که هست با تمام توان به میدان می‌روند اما صبر آنها بالاخره اندازه‌ای دارد و یک روز به سر می‌رسد و شاید یک روزی یک اتفاقی بیفتد و تبعاتی داشته باشد که دیگر نتوان آن را جمع کرد و خیلی دیر شده باشد.

* مشکل مرادمند حل شد؟

بله، حل شد اما جالب است بگویم که همان آقایانی که اینها برکنار کردند، دوباره کمک حال استقلال شده و به مرادمند کمک و مشکلات او را فعلا حل کردند‌. درواقع افرادی مثل عبدیان یا نامداری که مثل هوادار کنار ما بودند هنوز هم وقتی گیر می‌کنیم مشکلات ما را حل می‌کنند. با اینکه آن برخورد‌ها را کردند و آنها را از کنار تیم جدا کردند. بالاخره آنها به استقلال علاقه‌مند هستند و وقتی در مضیقه قرار می‌گیریم و گیر می‌کنیم آنها می‌آیند و مثل یک هوادار درکنار ما مشکلات را حل می‌کنند. مشکل مرادمند را هم آقای نامداری حل کرد.

* مشکل شبیه مرادمند هم در این مدت به وجود آمده است؟

خود مرادمند هم هنوز مشکل دارد. تا چند وقت دیگر دوباره طلبکاران به سراغ او می‌آیند و ان‌شاءالله که همه چیز حل شود. مشکلات شبیه مرادمند هم در بین سایر بازیکنان وجود دارد اما طلبکاران آنها با بازیکنان راه می‌آیند و بقیه آنقدر کار را مثل ماجرای مرادمند به جاهای باریک نکشاندند اما بقیه هم عین مشکلات مرادمند را دارند.

* گفته می‌شود برخی بازیکنان در این خصوص هشدارهایی را به باشگاه داده‌اند.

فعلا بازیکنان دست نگه داشتند اما این مسائل طبیعی است و بالاخره باید حقوق خود را بگیرند و نمی‌توان بدون پول تیمداری کرد. تا الان هم به خاطر فرهاد مجیدی و هواداران صبر کرده‌اند اما بالاخره باید دیر یا زود پول آنها را داد و باز هم تاکید می‌کنم یک روز طاقت آنها به سر می‌آید.

اخبار رسمی باشگاه استقلال

 

 


 مطالب مرتبط:

هفته بیست و پنجم لیگ برتر/ مهندسی لیگ با مهندس سید علی؛ آلومینیوم با داوری به استقلال نباخت

نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار