جواد قراب

پیشکسوت باشگاه استقلال گفت: مگر می شود استقلال را نابود کرد؟ محال است که  با داشتن 40-50 میلیون هوادار، آقایان بخواهند از تیم استقلال  صرف نظر کنند.

 

جواد قراب پیشکسوت باشگاه استقلال و تاج در گفت‌وگویی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری استقلال نیوز در خصوص مسائل مختلف از جمله فروش قایدی، علاقه مسعود سلطانی فر به تیم پیروزی(پرسپولیس)، نقش پیشکسوتان در آینده باشگاه و.. صحبت هایی کرد و ضمن حمایت از فرهاد مجیدی، از علی فتح الله زاده به عنوان گزینه منتخب مدیرعاملی این باشگاه محبوب نام برد.

که در ادامه متن کامل گفت و گوی جواد قراب پیشکسوت ارزنده باشگاه استقلال با استقلال نیوز را مشاهده می کنید:

 

* استقلال نیوز: وضعیت نقل و انتقلات استقلال را چطور می بینید؟

من نقل و انتقالات استقلال را دنبال می کنم. برای مدیریت باشگاه متاسفم که همکاری نکردند. شاید هم عمدی در کار بوده یا خدا می داند که چه مساله ای بوده که مدیریت تا الان همکاری نکردند.

اگر مدیریت همکاری نکند فرهاد مجیدی چگونه می تواند به تنهایی این تیم را با این مشکلات اداره کند؟

* استقلال نیوز: نظرتان در خصوص فروش مهدی قایدی چیست؟

شنیدم که آقای فرهاد مجیدی می خواهد از طریق فروش آقای مهدی قایدی مبالغ هنگفتی به تیم تزریق کنند و اینگونه هم بدهکاری ها و مطاللبات را پرداخت و هم نفرات مد نظر خود را جذب کنند. این کار بسیار حرکت خوبی است. هم قایدی به آن چیزی که دوست دارد خواهد رسید و هم باشگاه از این مبلغی که بدست می آورد سود خواهد برد.

استقلال نیوز: چرا باشگاه نتوانسته تا این لحظه با بازیکنان برای تمدید قرارداد به نتیجه برسد؟

متاسفانه باشگاه استقلال همیشه دیر عمل می کند. من نمی دانم  بین آقای مددی و آقای مجیدی چه می گذرد!؟ ولی الان برای تمدید قرارداد دیگر خیلی دیر شده است. الان با توجه به شرایط بازار بازیکنان رقم درخواستی خود را افزایش می دهند. این دوستان دلال هم با تبلیغات قیمت بازیکنان را بالا می برند. بعضی از تیم ها هم حاضرند این رقم ها را پرداخت کنند و متاسفانه این ها به ضرر ما تمام می شود و استقلال در این بین ضرر می کند.

امیدوارم آن چیزهایی که من شنیدم واقعیت نداشته باشد ولی از آقای مددی خواهش می کنم بازیکنان را حفظ کنند چون واقعا حیف است این تیم بهم بریزد. تیم ما همیشه بهترین بوده، هست و خواهد بود ولی خب متاسفانه با این شرایط باز هم اسکلت تیم حفظ نخواهد شد.

این را هم اضافه کنم آقای مجیدی خیلی زحمت می کشد. اصلا کدام مربی با این شرایطی که وجود داشت با تیم کار می کرد؟

استقلال نیوز: تغییر دولت و علی الخصوص وزیر ورزش را چگونه ارزیابی می کنید؟

وزیر ورزش عوض بشود که تقریبا این اتفاق افتاده است، تغییرات در هیات مدیره انجام خواهد شد و نفرات جدید به تیم مدیریتی باشگاه اضافه خواهند شد. قطعا وزیر جدید برای انتخاب اعضای هیات مدیره و مدیرعامل از پیشکسوتان همفکری و کمک خواهند گرفت. ما پیشکسوتان می توانیم کمک کنیم که نفرات بهتری در بحث مدیریت باشگاه انتخاب بشوند و حداقل اینکه اگر هم این افراد ورزشی نباشند، از بین افرادی انتخاب بشوند که توانایی جذب اسپانسر خوب و حل مشکلات مالی را داشته باشند.

به عنوان مثال در زمان آقای افتخاری که من هم در هیات مدیره باشگاه بودم و البته وظیفه داشتم که به باشگاه خدمت کنم، با اسپانسر خوبی که داشتیم حدود ۸۰ تا۹۰ درصد قرارداد بازیکنان را پرداخت و همچنین ۹۰ درصد بدهی ها را هم تسویه کردیم. اما من تعجب می‌کنم که چرا آقای افتخاری این مساله مهم را رسانه ای نکردند. حتی خود من در این خصوص به ایشان اعتراض کردم.

 

جواد قراب

* استقلال نیوز: هواداران استقلال معتقدند وزیر ورزش پرسپولیسی بود..

اولین باری که مسعود سلطانی فر را دیدم  او می خواست برای دادن حکم عضویت در هیات مدیره من را بیشتر بشناسد. من آن روز صحبت های زیادی با وزیر کردم  و در پایان او تمام مسائل را به ما محول کرد. ولی من در صحبت با ایشان حس کردم به تیم پرسپولیس علاقه مند است. حتی به خود ایشان هم این مطلب را گفتم و ایشان در پاسخ  گفت: « من علاقه خاصی به تیم پرسپولیس دارم!».‌

من هم گفتم هیچ اشکالی ندارد نظر هر کس برای خودش محترم است. من هم عاشق تیم تاج هستم و این عیبی ندارد. شما نمی توانید به من بگویید چرا طرفدار استقلالی و من هم نمی توانم بگویم چرا شما پرسپولیس را دوست دارید!

استقلال نیوز: شاید دلیل از هم پاشیدن تیم فوق العاده استقلال در پایان آن فصل علاقه وزیر به تیم پرسپولیس بود!؟

در آن زمان ما هم از اسپانسر پول گرفتیم  و خرج تیم کردیم، حتی نتیجه اش را هم شاهد بودید که در آسیا با قدرت به ¼ نهایی صعود کردیم اما متاسفانه در انتهای فصل افرادی باعث شدند که بازیکنانی نظیر تیام، جپاروف، امید ابراهیمی و..  را نتوانیم حفظ کنیم و آن تیم خوب از هم پاشید. خدا می داند چه کسانی باعث و بانی این ماجرا بودند. مسببین این اتفاق را واگذار می کنیم به خدا..

استقلال نیوز: گویا مذاکرات با تیام و جپاروف در ترکیه خوب پیش می رفت اما به یک باره از تهران تماس گرفتند که پول نداریم!

شاید سلطانی فر فکر می کرد این مدیرانی که راس کار گذاشت می توانند برای استقلال مثمر ثمر باشند اما متاسفانه هیچکدامشان برای باشگاه مفید نبودند. البته ‌چون من با آقایان افتخاری و توفیقی از نزدیک کار کردم می دانم واقعا برای باشگاه زحمت کشیدند‌ اما متاسفانه مسائلی رخ داد که در حیطه اختیارات ما نبود!

در خصوص مذاکرات با تیام و جپاروف در ترکیه، شما درست می گویید و این مساله را می شود به وزارت ورزش ربط داد ولی در خصوص مسائل دیگر اینگونه نبود.

استقلال نیوز: در خصوص آقای سجادی چه نظری دارید؟

رئیس جمهور جدید، آقای سجادی را به عنوان وزیر ورزش پیشنهاد کردند. آقای سجادی در ورزش شناخته شده اند و مقام های خوبی در آسیا بدست آورده و در مسابقات جهانی و المپیک هم حضور داشته اند اما در مورد نحوه مدیریت از ایشان شناختی ندارم  اما فکر می کنم چون ورزشکار بودند و از بدنه ورزش، اگر بتواند از مجلس رای اعتماد بگیرد، شاید برای ورزش ما مثمرثمر باشند.

استقلال نیوز: هواداران استقلال با ذهنیتی که از وزیر قبلی دارند، چه رویکردی مقابل وزیر بعدی داشته باشند؟

وزیر ورزش بعدی هر کسی می خواهد باشد، اما باید از غرض ورزی دوری کرد و رابطه ای دوستانه ایجاد کنیم. باید به آقای وزیر  نزدیک باشیم و خواسته هایمان  را عنوان کنیم. محال است که  با داشتن 40-50 میلیون هوادار، آقایان بخواهند از تیم استقلال  صرف نظر کنند. مگر می شود استقلال را نابود کرد؟ استقلال و پرسپولیس مکمل هم هستند.

بنابراین ما باید با وزیر ورزش جدید تعامل داشته باشیم و به او همفکری بدهیم. ما در باشگاه کمیته های خوبی برای پیشکسوتان داریم. رو در رو با وزیر جدید صحبت کنیم و بهترین نفرات را برای اعضای هیات مدیره انتخاب کنیم ‌‌. حالا اگر هم این اعضا ورزشی نیستند کسانی باشند که بخواهند برای این تیم هزینه کنند‌ نه اینکه با سو استفاده از برند استقلال برای خود اسم و رسم دست و پا کنند.

این را هم اضافه کنم که امثال من دیگر شهرت نمی‌خواهیم. من شهرت می خواهم چه کار؟ من شهرت خود را مدیون این باشگاه هستم. دلم برای این تیم می سوزد و می خواهم برای این باشگاه حرکتی بکنم.

 

جواد قراب

استقلال نیوز: نظر شما در خصوص نقش پیشکسوتان در موفقیت باشگاه در دولت بعدی چیست؟

ما باید خودمان یک مقدار بیشتر کار کنیم. باید بیشتر تلاش کنیم. پیشکسوتان ما ماشالله هزار ماشالله کم نیستند و در بینشان افراد فهمیده، با سواد و باهوش زیاد دیده می شود. اگر بتوانیم با هم یک جلسه مشورتی خیلی خوب داشته باشیم، می شود به آقای وزیر جدید مشورت بدهیم و بگوییم آقا شما از این نفرات برای هیات مدیره استفاده کنید به نفع باشگاه است.

استقلال نیوز: در مورد رقم قرارداد و آپشن هایی که برای هر بازی در نظر گرفته اند چه نظری دارید؟

برخی بازیکنان برای تمدید یا عقد قرارداد رقم هایی را برای یک فصل مطرح می کنند که اصلا منطقی نیست! من بخیل نیستم، هر مبلغی که دوست دارند طلب کنند، اما این عزیزان کلاه خود را قاضی کنند که آیا در این حد هستند یا نه؟

آن موقع که خود من در هیات مدیره بودم اصلا حالم از این آپشن های قرارداد بهم می‌خورد. اگر کسی پاس گل بدهد، ده میلیون می گیرد! اگر کسی گل بزند اینقدر می گیرد! ‌گلر یک پنالتی بگیرد.. اصلا این ها یعنی چه!؟ ‌‌‌‌مسخره ترین چیزی که من دیدم  و از این لحاظ هم خیلی ناراحت بودم. مگر بازیکن نباید پاس گل بدهد، گل بزند یا..!؟ این ها وظیفه یک بازیکن حرفه ای است.

شما باید با بازیکن روراست باشید. روراست بگویید ما این مبلغ را به شما می دهیم! نباید به بازیکن دروغ بگوییم و اگر مبلغی در قرارداد او منعقد می شود باید پرداخت شود.

استقلال نیوز: بهترین شخص برای مدیرعاملی استقلال در بین گزینه های مطرح شده را چه کسی می دانید؟

‌‌آقای فتح الله زاده در این کار استاد است. در سال هایی که ایشان مدیرعامل بودند شاهد بودیم که در جذب بازیکن، آوردن منابع مالی، نتیجه گیری و.. بهترین عملکرد را داشته است.‌ ما نباید خودمان را گمراه کنیم و به بیراهه بزنیم. ما نباید ما از جایی بیرون از خانواده بزرگ استقلال شخصی را به عنوان مدیرعامل انتخاب کنیم. همه افرادی که از آنها برای مدیرعاملی استقلال نام برده می شود، خوب و محترمند اما‌ برای باشگاه های خودشان! آقای فتح الله زاده ‌با پیشکسوتان رابطه خوبی دارد، با بازیکنان آشناست و راه و چاه را می شناسد، بین هواداران محبوبیت و مقبولیت دارد و مطمئن باشید با او سال های سال نتیجه خواهیم گرفت. من به شخصه با تمام پیشکسوتان و دوستان صحبت خواهم کرد وپیشنهاد می کنم که آقای فتح الله زاده نامی باید مدیرعامل شود.

استقلال نیوز: به نظر شما چرا وقتی سرمربی پرسپولیس تهدید کرد اینجا یا جای من است یا رسول پناه، وزیر بلافاصله عکس العمل نشان داد اما در مورد آقای مددی هرگز این اتفاق نیافتاد!؟

این حرف شما درست است. مطمئن باشید از همین الان تغییرات انجام شده حتما آقایان به فکر هستند و شاید به یک ماه نرسد که این آقا(مددی) و گروهش هم عوض می شوند و گروهی جدید روی کار می آید اما ما باید حواسمان کاملا جمع باشد.

در خصوص آقای رسول پناه ایشان شخصیتی بودند برای خودشان، ایشان دکتر دندان پزشک بودند و من واقعا دلم برای ایشان سوخت. چنین شخصیتی در باشگاه پرسپولیس واقعا نابود شد.

 

جواد قراب

استقلال نیوز: هواداران استقلال چه نقشی در موفقیت تیم محبوبشان دارند؟

نبود تماشاگر یعنی تنبیه! ما به عشق هواداران بازی می کردیم  و اگر هوادار نباشد باشگاه دیگر موجودیتی نخواهد داشت. شما ببنید پاری سن ژرمن مسی را خریداری کرد، هواداران با خرید پیراهن های او هزینه خرید مسی را به باشگاه برگرداندند! می خواهم بگویم هوادار مهمترین رکن یک باشگاه است.

استقلال نیوز: شهریور ماه بازی حساسی با الهلال عربستان خواهیم داشت..

مطمئن باشید این الهلال که  روز به روز نفر جمع می کند را می شود شکست داد. اگر در ۱۰ روز آینده بتوانیم بازیکنان مدنظر سرمربی را جذب کنیم و تیم را ببندیم، موفق خواهیم شد، اگر هم موفق نشدیم هیچ اشکالی ندارد. می توانیم برای  دوره های بعد یک تیم تاپ در حد نام باشگاه استقلال و تاج روانه مسابقات کنیم.

انشالله با کمک امثال شما که اینقدر به این باشگاه علاقمند هستید، هواداران محترم، پیشکسوتان و گروهی که در راس ورزش هستند،  جناب وزیر جدید با انتخاب بهترین  نفر به عنوان مدیرعامل  که امیدوارم امثال آقای فتح الله زاده باشند، من فکر می کنم این باشگاه  در مسیر موفقیت قرار خواهد گرفت.

استقلال نیوز: از فرهاد مجیدی حمایت می کنید؟

بله، بله.. از فرهاد مجیدی حمایت می‌کنم.‌‌ وقتی می‌بینیم که یک مربی جوان با عشق و علاقه زیاد فعالیت می‌کند و خوب هم نتیجه گرفته است، چرا نباید حمایت کنیم و همه جوره هم به او کمک کنیم؟

فقط در‌ خصوص صحبت های آقای پیروز قربانی در مورد نیمکت استقلال که گفتند ما باید روی نیمکت نفر زیاد داشته باشیم، اصلا باید طوری باشد که بازیکنان حضور یک نیمکت قوی را در زمین حس کنند. همه مربیان خوب دنیا با نیمکت قوی موفق می شوند و تنها خواسته من از آقای مجیدی داشتن یک نیمکت قوی است. آقای مجیدی هم واقعا تلاش می کنند و انشالله با کمک وزیر جدید و پیشکسوتان، استقلال با او به مسیر موفقیت برمی گردد.

اخبار استقلال

سایت خبری هواداران استقلال

 

 


 مطالب مرتبط:

فرهاد مجیدی: برای بستن یک تیم خوب باید از خودگذشتگی داشته باشیم؛ سفر من به دوبی به استقلال مربوط می‌شود!

نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار