کیانوش رحمتی

پیشکسوت باشگاه استقلال گفت: بازیکنان استقلال باید طوری مقابل الهلال بجنگند که بعد بازی نای بلند شدن از زمین را نداشته باشند.

 

کیانوش رحمتی پیشکسوت باشگاه استقلال در گفت‌و گو با خبرنگار خبرگزاری استقلال نیوز ضمن انتقاد از وضعیت این باشگاه از حمید سجادی خواست سریعا به این موضوع ورود کرده و اوضاع باشگاه را سر و سامان دهد.

در ادامه گفت و گوی استقلال نیوز با این پیشکسوت محجوب و دوست داشتنی استقلال را می‌خوانید:

 

* به نظر شما مشکل اصلی استقلال چیست؟ چرا هواداران استقلال باید هر فصل را با دلهره و اضطراب آغاز کنند؟

یک تیم فوتبال به طور کلی سه رکن اصلی دارد. مدیریت، کادر فنی و بازیکنان.. که اگر این سه رکن همگام و همسو باشند و برای یک هدف مشترک بجنگند، آن تیم به موفقیت می‌رسد.

اما مساله‌ای که مشهود است در استقلال مدیریت و کادرفنی هیچ ارتباط موثر و مناسبی با هم نداشته و هیچ هماهنگی بین آنها وجود ندارد و همین مساله موجب شد در برهه‌ای از فصل قبل فرهاد مجیدی مجبور شود با هزینه شخصی و با کمک‌های مالی اطرافیانش اوضاع تیم را جمع و جور کند.

* فرهاد مجیدی شب گذشته یه انتقاد از مدیریت پرداخت و عنوان کرد تعامل با مدیریت هم فایده‌ای ندارد!

در نقل و انتقالات پیش‌فصل فرهاد مجیدی برای اینکه بازیکنان مد نظرش جذب شوند با مدیران باشگاه به تعامل پرداخت اما باز هم بازیکنان مد نظر او جذب نشده‌اند.

به نظر من وزیر محترم ورزش آقای دکتر سجادی که یک آدم کاملا ورزشی هستتند باید سریعا به مساله باشگاه استقلال ورود و دغدغه‌ها و مشکلات تیم بزرگ استقلال و هواداران آن را برطرف کنند.

تا کی این مشکلات در باشگاه استقلال باید وجود داشته باشد؟

اصلا این مشکلات معنا و مفهومی ندارد و کاملا خنده‌دار است و هیچ کجای دنیا چنین چیزی نمی‌بینیم!

* شاید مدیریت استقلال با سرمربی و هواداران دشمنی دارد!؟

در همه جای دنیا یک باشگاه وقتی فردی را به عنوان سرمربی انتخاب می‌کند، تمام قد در تمامی مسائل از جذب بازیکنان مورد نیاز آن مربی گرفته تا مهیا کردن امکانات تمرینی برای آماده‌سازی تیم پیش از شروع مسابقات و در حین برگزاری بازی‌ها؛ حمایت می‌کند.

اما باشگاه استقلال هیچ حمایتی از سرمربی خود انجام نمی‌دهد. به نظر من وزیر محترم ورزش باید پیگیر این وضعیت باشد.

استقلال تیمی پرهوادار و بزرگ است و با برد و باختش مردم شاد و غمگین می‌شوند.

* چه خواسته‌ای از حمید سجادی دارید؟

از وزیر محترم ورزش که یک آدم کاملا ورزشی هستند خواهش می‌کنم به وضعیت مدیریتی باشگاه استقلال ورود کنند و یک بار برای همیشه این داستان را حل کنند!

تا کی سرمربی استقلال به جای اینکه به صورت صد در صد روی بازی و مسائل فنی، قهرمانی در لیگ و نتیجه گرفتن در رقابت‌های لیگ‌قهرمانان آسیا تمرکز کند باید در مسائلی نظیر جذب بازیکن، آوردن منابع مالی، پرداخت حقوق بازیکنان و.. که اصلا جز وظایف او نیست وقت بگذارد و دغدغه این مسائل را داشته باشد؟

* موافق مهدی فروش قایدی بودید؟

هواداران استقلال و به طور کلی جامعه فوتبال موافق فروش قایدی نبودند. به نظر من ترانسفر بازیکن جوان به لیگ های عربی اصلا به صلاح نیست. ترانسفر به لیگ‌های عربی برای بازیکنان ایرانی در سنین نزدیک به بازنشستگی برای آینده نگری و نگاه اقتصادی قابل توجیه است.

مهدی قایدی یک بازیکن با استعداد بوشهری است که در استقلال پیشرفت قابل ملاحضه‌ای داشت. اگر او صبر می‌کرد می‌توانست با درخشش در لیگ قهرمانان آسیا تو و همچنین تیم ملی به راحتی به لیگ های اروپایی ترانسفر بشود چون توانایی و پتانسیل کافی را برای حضور در اروپا دارد.

* معلوم هم نیست تکلیف پول فروش قایدی چه شد!؟

به هر حال قایدی فروخته شد و مدیریت برای آرام کردن هواداران وعده داد که پول خوبی از این ترانسفر به باشگاه تزریق می‌شود و با کمک این پول هم بدهی طلبکاران داخلی و خارجی پرداخت و بخشی از آن هم خرج خرید بازیکنان جدید و حقوق بازیکنان تیم می‌شود.

اما در عمل می‌بینیم هنوز هیچ‌پولی وارد باشگاه نشده و آقای مددی باید در این خصوص پاسخگو باشند که چرا به قول‌هایی که بابت هزینه‌کرد مبلغ فروش قایدی داده شد، هنوز عمل نشده است.

در واقع بخشی از مبلغ فروش قایدی باید برای جذب بازیکنان مدنظر کادرفنی هزینه می‌شد.

بستن یک تیم خوب و پر مهره در پیش فصل ۵۰ درصد راه قهرمانی را مهیا می‌کند. طبیعتا از فروش مهدی قایدی ناراحت شدیم ولی از طرفی خوشحال شدیم که حداقل با پول فروش او تیم خوبی برای فصل بعد بسته می‌شود که متاسفانه هنوز این اتفاق نیافتاده است.

* در بین خریدهای جدید کدام بازیکن را می‌پسندید و یا از بازیکنانی که از آنها نام برده می‌شود، دوست دارید کدام بازیکن به استقلال بیاید؟

چرا در باشگاه کسی توضیح نمی‌دهد که بحث خرید شیمبا به کجا رسید؟ شیمبا با اختلاف می‌تواند بهترین خرید استقلال در نقل و انتقالات باشد.

با احترام به تمام بازیکنان خوبی که به تازگی به استقلال پیوستند من خرید شیمبا را اگر اتفاق بیافتد بهترین خرید استقلال می‌دانم.

شیمبا یک بازیکن ۳۷ ساله است اما از یک جوان ۲۵ ساله پر انرژی‌تر و سریع‌تر عمل می‌کند. اگر پول فروش قایدی به باشگاه تزریق می‌شد با خرید شیمبا در جلو زمین با وجود ارسلان مطهری و امین قاسمی نژاد و بقیه عزیزان.. می‌توانستیم یک خط حمله رویایی داشته باشیم.

* گویا مدیران باشگاه گفته اند بعد از بازی با الهلال پول می‌آید و بازیکنان جدید را جذب خواهند کرد!

متاسفانه ما فصل نقل و انتقالات را از دست دادیم. بعد از فرصت تکمیل لیست آسیایی اگر پول به باشگاه تزریق بشود دیگر برای ما فایده ای ندارد چون در واقع آسیا را از دست داداه‌ایم.

ما در لیگ ایران به دنبال قهرمانی و یا کسب سهمیه هستیم که بتوانیم در لیگ قهرمانان آسیا بازی کنیم.
چند روز دیگر با الهلال بازی داریم اما خط در خط حمله بازیکنی جذب نکردیم. برای هافبک‌هایی که از دست دادیم هیچ جایگزین خوبی خریداری نشد و تمام این‌ها به مسائل مدیریتی مربوط است.

شما حتی در باشگاهای رده ششم تا انتهای جدول هم این مشکلات مدیریتی را نمی‌بینید. مدیریت باید یار و همراه کادرفنی باشد و بالعکس ولی در باشگاه استقلال هیچ حمایتی از کادرفنی صورت نمی‌گیرد و منافع تیم هم کاملا در خطر است.

* این فصل باز هم شاکله اصلی استقلال حفظ نشد و عدم هماهنگی بازیکنان دغدغه بزرگ هواداران است!

در زمانی که من در استقلال بازی می‌کردم مدیریت وقت به گونه‌ای بازیکن جذب می‌کرد که ما در هر پست دو  بازیکن خوب داشتیم. رقابت برای قرار گرفتن در ترکیب اصلی تیم به قدری شدید بود که مربی برای انتخاب ۱۱ نفر اصلی به دردسر می‌افتاد. بنابراین مدیریت باشگاه نقش مهمی در ثبات و تقویت تیم داشت.

در تیم پرسپولیس در این چند سال می‌بینیم، ثبات باعث شد که شاکله تیم حفظ شود. هر فصل اگر بازیکنی از این تیم جدا شد بلافاصله مدیریت سه چهار بازیکن تاثیرگذار جانشین آنها می‌کند و همین باعث می‌شود هماهنگی کامل بین بازیکنان این تیم وجود داشته باشد ولی در استقلال این موضوع به حلقه گمشده‌ای تبدیل شده است.

* هواداران استقلال نگران این موضوع هستند که معاونین مسعود سلطانی‌فر هنوز در وزارتخانه ورزش و جوانان حضور دارند!

خوشبختانه سلطانی‌فر دیگر وزیر نیست و فکر می‌کنم با آمدن دکتر سجادی هواداران استقلال به آرامشی نسبی برسند و کمی خیالشان راحت شود‌.

به طور کل وقتی وزیری عوض می‌شود کمی زمان می‌برد تا تغییراتی در سطح مدیریتی اعمال شود. مطمئنم دکتر سجادی که انسانی باهوش هستند عملکرد معاونین وزیر سابق را بررسی و اگر متوجه شود فردی به سمت و سوی خاصی گرایش دارد حتما با او برخورد می‌کند. وزیر ورزش به دنبال عملکردی مثبت است و مطمئنا آبرو و اعتبار خود را از همه چیزی بیشتر دوست دارد. به نظر من هواداران استقلال نگران این موضوع نباشند چون وزیر می‌خواد کارش را به نحو احسن و عادلانه انجام بدهد.

* به بازی با الهلال امیدوار باشیم؟

ما همیشه باید به بازیکنان ایرانی‌ امیدوار باشیم. استقلال نشان داده تیم روزهای سخت است. مقابل الهلال کار سختی داریم. الهلالی‌ها تیمی پر مهره با بازیکنانی تاثیرگذار هستند که در یک لحظه می‌توانند در نتیجه بازی تاثیر بگذارند.‌

بازیکنان استقلال باید با تلاشی مضاعف و تمرکزی ویژه با الهلال ‌بجنگند. یعنی طوری مقابل الهلال بجنگند که بعد بازی نای بلند شدن از زمین را نداشته باشند.

الهلال یک تیم فوق حرفه‌ای با بازیکنان گران قیمت است، پس ما باید با میزان دوندگی بیشتر در تمامی دوئل‌ها در تمامی خطوط برتری عددی داشته باشیم و مردانه بجنگیم.

* گویا فرزند شما کسری رحمتی، در تیم جوانان استقلال توپ می‌زند، آیا شاهد یک کیانوش رحمتی دیگر خواهیم بود؟

کسری سال سومی است که در باشگاه استقلال حضور و شرایطی خوب دارد.

سعی کردم در قضیه ورود او به آکادمی استقلال هیچ دخالتی نداشته باشم و واقعا هم هیچ نقشی نداشتم. می‌توانید از مدیران آکادمی استقلال طی این سال‌ها یعنی آقایان اصغر حاجیلو، مراغه چیان بودن و محمد رضا مهران پور هم در این خصوص پرس و جو کنید‌.

برخلاف دوران بازیکنی که سعی می‌کردم آرام و بی‌حاشیه باشم، در دوران مربیگری یک مربی بسیار سخت گیرم چون به یک سری اصول پایبندم و اصول خود کوتاه نمی‌آیم.

خوشبختانه تا کنون هیچ دخالتی در روند جذب کسری توسط باشگاه استقلال نداشتم و تا آخر فوتبالش هم نخواهم داشت ولی سعی می‌کنم به عنوان یک پدر تجربیاتی که دارم را با او در میان بگذارم و به پیشرفتش کمک کنم.

دوست ندارم از کسی خلاف واقع تعریف کنم اما کسری تا دو یا سه سال دیگر پتانسیل حضور در تیم بزرگسالان استقلال را دارد و من این پتانسیل را در او می‌بینم.

امیدوارم او بتواند با رعایت مسائل حرفه‌ای همچون استراحت، تغذیه مناسب، تمرین زیاد و تمرکز کافی شرایط حضور هر چه سریع‌تر در تیم بزرگسالان استقلال را بدست بیاورد‌.

اخبار اختصاصی استقلال نیوز

سایت خبری هواداران استقلال

 

 


 مطالب مرتبط:

اختصاصی استقلال نیوز/ گفت و گو با کسری رحمتی بازیکن جوانان استقلال: وضعیت آکادمی بهتر شده است؛ به خاطر پدرم استقلالی شدم

نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار