حواشی دیدار فجرسپاسی شیراز و استقلال

مسئولان استقلال(تاج) در سالروز پنجمین سالگرد درگذشت پورحیدری عکس وی را روی نیمکت این تیم قرار دادند.

      

به گزارش استقلال نیوز، دیدار تیم های فجرسپاسی شیراز و استقلال(تاج) ایران از ساعت 16:00 امروز جمعه(14 آبان 1400) از هفته چهارم لیگ برتر فصل 1400/1401 در ورزشگاه خالی از تماشاگر حافظیه شیراز برگزار شد که در ادامه حواشی دیدار این دو تیم را می خوانید:

           

*فرهاد مجیدی سرمربی استقلال ظهر پیش از ظهر امروز وقتی حضور چشمگیر هواداران تیمش مقابل هتل چمران شیراز را دید نزد آنها رفت و از حمایت آنها تقدیر و تشکر کرد.

حواشی دیدار فجرسپاسی شیراز و استقلال

* بازیکنان تیم استقلال با لباس یکدست سبز رنگ برای گرم کردن وارد زمین شدند.

* حدود 300 طرفدار هم در مقابل ورزشگاه حافظیه حضور یافته و تیم استقلال را مورد حمایت قرار دادند.این تعداد از هواداران قصد ورود به ورزشگاه را داشتند اما از حضور آنها در استادیوم حافظیه ممانعت به عمل آمد. در ادامه با اصرار تعدادی از تماشاگران وارد ورزشگاه شدند که این موضوع اعتراض کادر فنی و مسئولان استقلال را در پی داشت. در این بین ناظر بازی هم اعلام کرده تا زمانی که این تماشاگران از ورزشگاه خارج نشوند بازی برگزار نخواهد شد.

حواشی دیدار فجرسپاسی شیراز و استقلال

* سیاوش یزدانی که به دلیل مصدومیت چند روزی در تمرینات تیمش حضور نداشت امروز با پای بانداژ شده در ترکیب تیمش قرار گرفته است. این بازیکن در بازی با تراکتور مصدوم و از زمین خارج شد.

* شاگردان فرهاد مجیدی پیش از حضور در زمین برای گرم کردن بدن‌های خود حلقه اتحاد تشکیل دادند.

* هواداران فجر سپاسی با پرچم های زرد رنگ و هواداران آبی پوش استقلال پشت درهای استادیوم مشغول کری خوانی برای یکدیگر هستند.

* با وجود تاکید ناظر بازی روی بیرون رفتن افراد متفرقه، این نفرات بار دیگر به ورزشگاه بازگشتند و در جایگاه ویژه مستقر شدند. البته در این میان دو لیدر تیم استقلال هم از ورزشگاه خارج شدند. 

* علی اصغر کلانتری و دستیارانش پیش از شروع بازی خوش و بش گرمی با فرهاد مجیدی و مربیان استقلال داشت. در ادامه سرمربیان دو تیم با هم عکس یادگاری گرفتند.

حواشی دیدار فجرسپاسی شیراز و استقلال

* بازیکنان دو تیم قبل از بازی با قرار دادن شاخه گل در مقابل جایگاه ویژه ای که برای تکریم شهدا در نظر گرفته شده بود، به آنها ادای احترام کردند.

* با وجود تشکر علی‌اصغر کلانتری از مسئولان هیات فوتبال شیراز برای آماده‌سازی زمین چمن ورزشگاه حافظیه، اما همچنان این زمین کیفیت نامطلوبی دارد. همچنین در تصاویر تلویزیونی مشخص بود که خط وسط زمین کج است.

حواشی دیدار فجرسپاسی شیراز و استقلال

* بازیکنان استقلال پیش از این مسابقه، با حمل بنری با مضمون «اسطوره‌هایی که از یاد نمی‌روند» در سالروز درگذشت دو شخصیت بزرگ تاریخ  این باشگاه، یاد مرحوم علی دانایی‌فرد و منصور پورحیدری را گرامی داشتند.

* گزارشگر این بازی در اظهار نظری عجیب مدعی شد محمد دانشگر از فجر شهید سپاسی به استقلال پیوسته است. این در شرایطی است که وی با وجود سابقه بازی‌اش در تیم شیرازی، از سایپا به جمع آبی‌پوشان پایتخت پیوست.

* با گذشت حدود 10 دقیقه از شروع بازی همچنان میهمانان تیم شیرازی، برخی مسئولان شهری و افراد متفرقه مشغول ورود به جایگاه ویژه بودند. البته پس از پر شدن ظرفیت این جایگاه، مسئولان باشگاه فجر برخی میهمان‌ها را در سکوهای پشت نیمکت این تیم مستقر کردند.

* پس از اعلام خطای آرش رضاوند روی بازیکن حریف در دقیقه 14 کادرفنی استقلال و وریا غفوری به مرتضی منصوری اعتراض کردند.

حواشی دیدار فجرسپاسی و استقلال

حواشی دیدار فجرسپاسی و استقلال

حواشی دیدار فجرسپاسی و استقلال

* برخی هواداران با حضور در بالکن ساختمان پشت ورزشگاه حافظیه بازی را تماشا کردند. در این میان یک نوجوان با دست گرفتن میکروفونی مشغول گزارش بازی برای افرادی شد که از این ساختمان‌ها بازی را تماشا می‌کردند.

* پروژکتورهای ورزشگاه حافظیه از دقیقه 19 روشن شد.

* حدود دقیقه بیست بازی دو هوادار وارد ورزشگاه شدند که مسئولان انتظامی آنها را بیرون کردند.

* در اواخر نیمه اول امین قاسمی نژاد به تابلوهای تبلیغاتی برخورد کرد و از ناحیه دست آسیب دید. وی چند دقیقه بعد از شدت عصبانیت ضربه ای به تابلوهای تبلیغاتی کنار زمین زد.

حواشی دیدار فجرسپاسی و استقلال

* با توجه به فرا رسیدن پنجمین سالگرد درگذشت اسطوره باشگاه استقلال، عکس مرحوم پورحیدری روی نیمکت این تیم قرار گرفته بود. زنده یاد پورحیدری در تیم فجر سپاسی هم مربیگری کرده بود.

* مهرزاد معدنچی، مربی فجرسپاسی و بازیکن اسبق پرسپولیس از روی سکوها و در کنار تعدادی از لیدرهای این تیم بازی را تماشا کرد.

* در دقایق تلف‌شده نیمه دوم بازی اعتراض فرهاد مجیدی به داور سبب شد منصوری به سرمربی استقلال کارت زرد نشان بدهد.

* اواخر نیمه اول باران شدیدی در ورزشگاه حافظیه بارید. با این وجود همچنان هواداران پشت درب‌های ورزشگاه مشغول تشویق تیم‌های خود بودند.

* بازیکنان تیم فجر در نیمه دوم با دقایقی تاخیر نسبت به استقلالی‌ها وارد زمین شدند.

* با نزدیک شدن به پایان این دیدار تعداد حاضران پشت در ورزشگاه حافظیه بیشتر می‌شد. صدای این تجمع صدها نفره در زمان برگزار بازی از داخل ورزشگاه هم به گوش می‌رسید.

* پس از اعلام خطای پنالتی محمد قنبری روی محمد دانشگر، کادرفنی و بازیکنان استقلال به شدت به داور اعتراض کردند. اعتراض های کلانتری به منصوری حتی پس از به ثمر رسیدن گل یامگا ادامه یافت.

* مدیر رسانه‌ای تیم فجر پس از اعلام پنالتی قصد داشت با نشان دادن تصویر صحنه به این موضوع اعتراض کند اما داود رفعتی، ناظر بازی گوشی وی را ضبط کرد.

* تعدادی از هواداران استقلال از پشت ورزشگاه پس از به ثمر رسیدن گل یامگا این تیم را تشویق کردند.

* پس از بیرون رفتن توپ در دقیقه 65 فرهاد مجیدی با استپ سینه و روپایی زدن در کنار زمین حرکات نمایشی انجام داد.

* محمد حسین مرادمند پس از برخورد با عرفان معصومی در دقیقه 75 از ناحیه ابرو دچار مصدومیت شد.

حواشی دیدار فجرسپاسی و استقلال

* تعدادی از هواداران شیرازی که جمعیت آن ها کم هم نبود در ورزشگاه حضور داشتند.

* در دقیقه 79 در شرایطی که داور خطای بازیکن فجر را درون محوطه جریمه استقلال اعلام کرد اما محمد قنبری بدون توجه به این موضوع به توپ ضربه زد که شوت وی با برخورد به بدن سیاوش یزدانی، سبب آسیب دیدگی این بازیکن شد.

* پس از اعلام خطای مرادمند روی بازیکن فجر در دقیقه 87، این بازیکن با وجود دریافت کارت زرد به تصمیم داور اعتراض کرد.

* در دقیقه 2+90 محمد قنبری پس از برخورد با سیاوش یزدانی به شکل مشکوکی درون محوطه جریمه استقلال روی زمین افتاد اما منصوری اعتقادی به اعلام پنالتی در این صحنه نداشت. اعتراض کلانتری و نیمکت‌نشین‌های فجر به این موضوع سبب شد داور سرمربی فجر و یکی از دستیارانش را با کارت زرد جریمه کند.

* پس از به ثمر رسیدن گل تساوی فجر در دقیقه 5+90، بازیکنان و نیمکت‌نشین‌های فجر شادی قابل توجهی انجام دادند و سیروان قربانی، گلزن این تیم به دلیل درآوردن پیراهن خود کارت زرد گرفت.

* پس از پایان این مسابقه تعدادی از هوادارانی که پشت دروازه حضور داشتند به داخل زمین آمدند و برخی نفرات هم پشت در رختکن استقلال و راهروهای ورزشگاه حافظیه آمدند تا با بازیکنان موردعلاقه خود عکس بگیرند.

* تجمع عجیبی در محوطه اطراف میکسدزون ورزشگاه ایجاد شد و محمد مهدی فروردین، نماینده مجلس شیراز هم به سختی از ورزشگاه بیرون آمد.

* دیدار دو تیم فجرسپاسی شیراز و استقلال(تاج) ایران یک به یک مساوی به پایان رسید.

* حیدر سلیمانی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد داوری دیدار دو تیم فجر سپاسی و استقلال اظهار داشت:

منصوریان در نیمه اول مشکلی نداشت و خوب قضاوت کرد اما در نیمه دوم اتفاقاتی رخ داد که می‌توان آنها را بررسی کرد.

در مورد پنالتی که برای استقلال اعلام شد؛ روی خطاهایی که بین مدافع و مهاجم به صورت همزمان رخ می‌دهد معمولاً به داوران توصیه می‌شود که خطای مهاجم را به نفع مدافع اعلام کند نه اینکه پنالتی بگیرند. این صحنه خطای همزمان بین دانشگر و بازیکن فجرسپاسی بود و آنها همدیگر را گرفته بودند داور در این صحنه خطا اعلام کرد که نمی‌شود به او خرده گرفت اما اگر به نفع مدافع می‌گرفت خیلی بهتر بود ولی به هر حال تشخیص داور مسابقه این بوده  است.

استقلال در دقیقه 71 یکبار دیگر به گل رسید بر اساس تصاویر تلویزیونی دریافت‌کننده و ضربه‌زننده در یک قاب نیستند که بتوان به صورت دقیق آن را بررسی کرد اما احساس من این است که دریافت‌کننده توپ که توپ را با سینه به ضربه‌زننده سپرد بین مدافعین فجر قرار دارد. در واقع می‌توان گفت آفساید اشتباه گرفته شده ضمن اینکه زننده گل نیز اصلا در آفساید قرار نداشت. من فکر می‌کنم در این صحنه کمک داور عجله کرد.

سلیمانی در مورد اعتراض اعضای تیم فجرسپاسی به صحنه مشکوک در محوطه جریمه استقلال که در لحظات پایانی بازی رخ داد گفت: این صحنه پنالتی نبود چون بازیکن استقلال ابتدا توپ را می‌زند و بعد برخوردی صورت می‌گیرد که البته اجتناب‌ناپذیر است.

کارشناس داوری در مورد گل فجرسپاسی عنوان کرد: این گل سالم بود قبل از اینکه دروازه‌بان استقلال به توپ برسد بازیکن فجر آن را با سر زده بود.

وی در خصوص کارت زردی که یامگا در این بازی گرفت اظهار داشت: این کارت اشتباه بود و به نظرم داور به دلیل کارت‌های زیادی که به فجر سپاسی داده بود قصد داشت بازی را در این زمینه متعادل کند می‌توانست در این صحنه به یامگا کارت ندهد در کل به جزء چند کارت که در جریان بازی به بازیکنان داد و تصمیم او درست بود بیشتر کارت‌هایی که داور داد به خاطر اعتراضات بود که در همه آنها باید اخطار داده می‌شد.

* محمد نوری‌فر مدیر رسانه تیم فوتبال استقلال در نشست خبری پس از تساوی مقابل فجر سپاسی، اعتراض آبی‌ها را نسبت به مسائل داوری این دیدار اعلام کرد. مدیر رسانه استقلال در این خصوص گفت:

منصوریان قضاوت ضعیفی را انجام داد. بعضی از مربیان در کنفرانس خبری جو روانی راه می‌اندازند و می‌گویند به سود رقیبان پنالتی گرفته می‌‌شود. همین مسائل باعث ایجاد فشار روی ما می‌شود. ضمن اینکه گل ارسلان مطهری هم آفساید نبود.

* اعضای تیم فوتبال استقلال ساعت 22 شیراز را به مقصد تهران ترک خواهند کرد. طبق اعلام داوود رفعتی ناظر مسابقه به دلیل ازدحام جمعیت اعضای تیم استقلال تا ساعت 20:30 در رختکن ورزشگاه حافظیه باقی خواهند ماند. قرار است در این فاصله ازدحام جمعیت بیرون از ورزشگاه حافظیه برای تردد استقلالی ها به سمت فرودگاه شیراز کم شود تا اتفاقات شب گذشته تکرار نشود.اعضای این تیم شب گذشته بیش از یک ساعت در اتوبوس تیم حبس شده بودند.

 

اخبار استقلال

  

 


 مطالب مرتبط:

هفته چهارم لیگ برتر/ یک امتیاز مفت برای فجرسپاسی؛ زمین افتضاح، باران و سُر خوردن بد موقع حسینی!

هفته چهارم لیگ برتر/ تساوی فجر سپاسی و استقلال در نیمه نخست؛ زمین افتضاح حافظیه در حد لیگ برتر نیست!

هفته چهارم لیگ برتر/ ترکیب استقلال مقابل فجرسپاسی؛ خط آتش فرانسوی در حافظیه!

هفته چهارم لیگ برتر/ فرهاد مجیدی: شیراز شهر مورد علاقه من است؛ از استقبال هواداران تشکر می کنم

داوران هفته چهارم لیگ برتر 00/01 مشخص شدند؛ داور مشهدی قاضی دیدار فجرسپاسی و استقلال!

هفته سوم لیگ برتر/ استقلال و سومین برد پیاپی.. گیتار ارسلان موتور تراکتور را از کار انداخت!

نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار