علی چینی
پیشکسوت باشگاه استقلال(تاج) گفت: با این کیفیت بد زمین چمن حافظیه نمی‌شود در خصوص مسائل فنی صحبت کرد اما این را قویا می‌گویم که استقلال مدعی قهرمانی لیگ خواهد بود.
 

 

علی چینی مربی سابق و پیشکسوت باشگاه استقلال(تاج) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری استقلال نیوز در خصوص تساوی آبی‌پوشان مقابل فجر و سالروز درگذشت شادروان منصور پورحیدری صحبت‌هایی کرد که در ادامه می‌خوانید:

 

* استقلال با بدشانسی برتری مقابل فجرسپاسی را از دست داد. در خصوص این دیدار چه نظری دارید؟
اول اینکه وقتی زمین ناهموار و نامناسب باشد، تیم‌های حرفه‌ای که روی زمین کار می‌کنند نمی‌توانند بازی همیشگی خود را انجام دهند و تاکتیک‌های تیمی خود را پیاده کنند بنابراین باید به شانس و اتفاقات فوتبالی دل بست.
دومین مساله این بود که روی کرنر ارسالی فجر در دقیقه ۹۵، جاگیری مدافعان استقلال اشتباه بود و متاسفانه بازیکنان یکدیگر و جایگاه خود را گم کردند.
مورد سوم را هم بسیار رک و صریح می‌گویم که کادرفنی و بازیکنان استقلال، لطفا هیچ تیمی را دست کم نگیرید.
در مجموع با این کیفیت بد زمین چمن حافظیه نمی‌شود در خصوص مسائل فنی صحبت کرد اما این را قویا می‌گویم که استقلال مدعی قهرمانی لیگ خواهد بود.
* با 10 امتیاز از ۴ بازی به استقبال تعطیلات دو هفته‌ای لیگ رفتیم. این تعطیلات به نفع استقلال خواهد بود یا خیر؟
این تعطیلات دو هفته‌ای برای همه تیم ها ارزشمند است. بخصوص این تعطیلات به استقلال که تغییرات زیادی در ترکیب خود داشت می‌تواند کمک زیادی بکند و فرصت مناسبی برای کادرفنی محسوب می‌شود.
* در صحبت‌هایتان اشاره کردید که این زمین چمن بد بحث فنی ندارد. چرا سازمان لیگ اجازه برگزاری دیدار به این مهمی را در این ورزشگاه داد؟
بازی استقلال در ورزشگاه حافظیه برگزار شد. شیراز یک ورزشگاه تازه تاسیس دیگر به نام پارس دارد که چمن آن مخملی و عالی است و فجرسپاسی بازی‌های خود در لیگ یک را در این ورزشگاه برگزار می‌کرد. اینکه این ورزشگاه زیر کشت رفته به نظر من فقط حرف است و من باورم نمی‌شود.
با احترامی که برای تیم فجر سپاسی قائلم دیگر دوره این بازی‌ها گذشته است که بگویید چون فلان ورزشگاه زیر کشت بود، پس مجبور شدیم در حافظیه از استقلال میزبانی کنیم! چرا زودتر به فکر نبودید؟ اصلا چرا سازمان لیگ و فدراسیون روی این مساله مهم نظارت نداشتند؟
* پس شما سازمان لیگ را هم بی‌تقصیر نمی‌دانید؟

بله. ببینید فجر سپاسی می‌خواهد به هر طریقی شده در لیگ برتر بماند و این اصلا درست نیست. متاسفانه فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ هم کوتاهی می‌کنند.

چند کیلومتر آن‌طرف‌تر، شهر شیراز یک ورزشگاه بسیار خوب دارد که فصل قبل در لیگ یک با چوکای تالش مقابل فجرسپاسی بازی کردیم و برنده هم شدیم ولی متاسفانه برای بازی‌های لیگ برتر می‌گویند این زمین زیر کشت است. چرا زودتر به فکر نبودند؟ من این مسائل را به هیچ عنوان نمی‌پسندم.

* در دیدار امروز داوری هم خوب نبود و انتقادات زیادی به همراه داشت..
بحث داوری یک مقوله مجزا و از حیطه تخصص من هم خارج است. فقط یک نکته و آن اینکه که چند دقیقه قبل از گل فجر، نیمکت این تیم روی تکل صحیح یزدانی با داد و بیداد و مسموم کردن جو، اعتقاد به پنالتی داشتند. مطمئنا داوران ما یکی از پاکترین داوران جهان هستند و نباید اینگونه آنها را تحت تاثیر قرار داد.
*عملکرد بازیکنان خارجی استقلال را در این دیدار چطور دیدید؟
با این زمین خراب نمی‌شود در خصوص این بازیکنان بحث فنی کرد‌ اما خارجی‌هایی که آقای مجیدی به تیم اضافه کردند مطمئنا در آینده به استقلال کمک می‌کنند.
 * عملکرد هافبک‌های استقلال تا اینجای فصل چطور بود؟
می‌خواهم یک نکته مهم را بگویم و آن هجمه‌ای که به اعتقاد من به اشتباه روی آرش رضاوند وجود دارد. مقابل فجر وقتی آرش رضاوند از زمین بیرون آمد، میانه میدان را از دست دادیم. رضاوند در نفت تهران شاگرد من بود. او بازیکن قابل و ماهری است که هم در پست هافبک دفاعی بازی می‌کند و هم می‌تواند یک پلی‌میکر خوب باشد. در حال حاضر همه هجمه آورده‌اند که استقلال پلی میکر می‌خواهد.
اصلا مگر بعد از مجتبی جباری و علی کریمی ما پلی میکر خوب در ایران داشتیم که بیاید بهتر از آرش رضاوند کار کند؟
تیم‌های  رقیب ما یعنی پیروزی(پرسپولیس)، سپاهان، تراکتور و.. کدام‌یک پلی‌میکر دارند؟
امروزه فوتبال به سمتی رفته که همه بازیکنان باید در جریان تاکتیک تیمی باشند.
* یعنی در فوتبال روز دنیا تیم‌ها دیگر از پلی‌میکر استفاده نمی‌کنند؟
بله، امروزه دیگر پلی‌میکر معنایی ندارد. در فوتبال مدرن بازیسازی از عقب زمین شروع می‌شود و یک مدافع هم می‌تواند پلی میکر یا بازیساز باشد. دیگر گذشت زمانی توپ را به مسی و.. می‌رساندند تا همه را دریبل کند و پاس گل بدهد. فوتبال یک کار گروهی است و همه بازیکنان برای موقعیت‌سازی باید زحمت بکشند.
* امروز پنجمین سالگرد درگذشت شادروان پورحیدری بود. شما در اواخر عمر ایشان عضو کادرفنی استقلال بودید. چه صحبتی درباره این شخصیت بزرگ دارید؟
منصور خان پورحیدری را خدا بیامرزد و روحش شاد باشد. امثال منصور پورحیدری، ناصر حجازی، غلامحسین مظلومی، رضا احدی و..  عزیزان دل ما هستند. منصور خان پورحیدری انسان بسیار خوبی بود . اینان آدم های بزرگی هستند. پورحیدری آنقدر بزرگ بود که منه علی چینی نمی‌توانم او را توصیف کنم. پدر استقلال بهترین عنوانی‌ است که برای ایشان در نظر گرفته شد که حق مطلب را ادا می‌کند.
امیدوارم قدر بزرگان استقلال که در قید حیات هستند، مانند امیرقلعه نوعی، فرهاد مجیدی، علیرضا منصوریان و.. را بدانیم تا خدایی نکرده روزی حسرت نبودشان را نخوریم.
اخبار اختصاصی استقلال نیوز
 
 

 مطالب مرتبط:

هفته چهارم لیگ برتر/ یک امتیاز مفت برای فجرسپاسی؛ زمین افتضاح، باران و سُر خوردن بد موقع حسینی!

نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار