رضا رجبی

یشکسوت باشگاه استقلال(تاج) گفت: اگر مسئولان شیرازی با وجود داشتن زمین خوب ورزشگاه پارس به عمد بازی استقلال را در این ورزشگاه برگزار کردنده باشند، باید در فدراسیون فوتبال را گِل گرفت!

 

رضا رجبی پیشکسوت باشگاه استقلال و تاج در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری استقلال نیوز در خصوص تساوی دیروز آبی‌پوشان مقابل فجر سپاسی و سایر مسائل روز باشگاه استقلال صحبت‌هایی کرد که در ادامه می‌خوانید:

    

* شرایط استقلال را در شروع لیگ بیست و یکم چگونه ارزیابی می کنید؟

بعد از رفتن مددی و آمدن آقای آجورلو فضا و جو استقلال بسیار بهتر شده است. همانطور که در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی مشهود است همه از تیم حمایت می‌کنند و به استقلال امیدوارند.  
اگر از لحاط فنی هم بخواهیم استقلال را آنالیز کنیم، 3 برد و یک تساوی در 4 بازی و کسب 10 امتیاز در آغاز لیگ نتیجه مورد قبولی است اما نباید فراموش کنیم که عملکرد خط حمله استقلال نسبت به نفراتی که در اختیار دارد هنوز قابل قبول نیست و جای پیشرفت دارد.

* استقلال دیروز به یک امتیاز مقابل فجر بسنده کرد. عملکرد آبی پوشان در این دیدار چگونه بود؟

همانطور که گفتم عملکرد خط حمله تا اینجای لیگ رضایت بخش نیست و در دیدار با فجر سپاسی شیراز هم دیدیم که استقلال زیاد موقعیت گل ایجاد نمی‌کند. فجر یک تیم دونده بود و با دوندگی بازیکنانش انتقال توپ از دفاع به خط حمله استقلال را دچار مشکل کرد و اینگونه توانست فضا را بر روی بازیکنان استقلال ببندند و در نتیجه بارندگی و زمین نامساعد حافظیه هم مزید بر علت شد که ما نتوانیم کارهای تاکتیکی خود را در زمین پیاده کنیم.

* در آخرین ثانیه ها دروازه استقلال مقابل فجر باز شد. دلیل این گل دیرهنگام چه بود؟

ابتدا بگویم استقلال باید بیش از این به فجرسپاسی که تیمی تازه وارد به لیگ برتر است، فشار وارد می‌کرد. دیروز در حافظیه هوادار حضور نداشت و به نظر من با اتفاقاتی که شب قبل از بازی مقابل هتل محل اسکان استقلال افتاده بود آن جمعیت عظیم به استقبال تیم آمده بودند در واقع استقلال انگار در این دیدار اصلا میهمان نبود. در خصوص گل دقایق پایانی هم متاسفانه سال هاست که استقلال در لحظات پایانی بازی تمرکزش را از دست می‌دهد و همین عدم تمرکز لطمات زیادی به تیم وارد کرده.
بازیکنانمان باید بدانند بازی تا وقتی داور سوت پایان را نزده، ادامه دارد. درست است که پای سید حسین حسینی هنگام ضربه کرنر سُر خورد اما ما سه مدافع بلند قامت داریم که باید منطقه یک(محوطه شش قدم) را پوشش بدهند و از آن غافل نشوند.

* عملکرد فنی استقلال در این هفته های آغازین چگونه بود؟

از نظر فنی همانطور که آقای مجیدی هم گفت، استقلال زمان لازم دارد تا به شرایط ایده‌آل برسد. استقلال در سه هفته نخست، سه برد اقتصادی داشت و سعی کرد تنها امتیازات کامل بازی را بدست بیاورد.
به نظر من تیم تحت هدایت فرهاد مجیدی باید به مرحله‌ای از آمادگی برسد که در بازی‌های خارج از خانه بسیار بهتر و روان‌تر از این بازی کند.

* به نظر شما ضعف استقلال در کدام پست است؟

خط هافبک استقلال خلاق و توانمند نیست. چقدر داد زدیم و گفتیم که امثال فرشید اسماعیلی و مسعود ریگی را آسان از دست ندهید. ولی خب دیگر اتفاق افتاد و نتوانستیم جانشین‌های خوبی برای آن‌ها انتخاب کنیم.

* به نظر شما وضعیت زمین حافظیه شیراز در شان لیگ برتر بود؟

وضعیت زمین چمن حافظیه اصلا برای فوتبال حرفه‌ای لیگ برتر مناسب نبود. آدم نمی‌داند برای این زمین چه اسم و واژه‌ای به کار ببرد. شاید فاجعه مناسب‌ترین نام برای این زمین باشد.
اگر مسئولان شیرازی با وجود داشتن زمین خوب ورزشگاه پارس به عمد بازی استقلال را در این ورزشگاه برگزار کردنده باشند، باید در فدراسیون فوتبال را گِل گرفت!

* تعطیلی دو هفته‌ای لیگ برتر را به نفع استقلال می‌دانید؟

به نظر من تیمی که سه بازی پشت سر هم را می‌برد و یک بازی هم مساوی می‌کند دارد آرام آرام دارد شکل می‌گیرد و شرایطش به گونه‌ای پیش می‌رود که روز به روز در حال بهتر شدن است.
این تعطیلی شاید برای تیم‌هایی مثل صنعت نفت آبادان مفید باشد ولی برای  استقلال نه. کادرفنی در این دو هفته هم باید کارهای بدنسازی و بدنی روی بازیکنان انجام دهد و هم با تدارک بازی دوستانه تیم را در حالت مسابقه نگه دارد.
ان‌شاالله در این دو هفته کادرفنی با برنامه‌ریزی خوب بتواند آمادگی بدنی بازیکنان را تقویت و از نظر تاکتیکی هم به شرایط ایده‌آل‌تری برساند.
امیدوارم هوای استقلال آبی آبی باشد ‌و با شرایطی که امسال تیم دارد حداقل یک جام هواداران هدیه بدهد.

* در پایان اگر صحبت خاصی دارید بفرمایید..

باشگاه استقلال با زحمات آقای نامداری مراسمی را با حضور برخی پیشکسوتان تدارک دیده که متاسفانه من نمی‌توانم در آن حضور پیدا کنم. با تمام وجودم از این حرکت خوب استقبال کرده و از مدیریت باشگاه استقلال و همچنین آقای نامداری که مسئولیت پیگیری مسائل پیشکسوتان را بر عهده گرفته به خاطر برگزاری چنین مراسمی تشکر می‌کنم.
جامعه‌ای پویا و خون در رگ‌هایش جاری است که یک دست در دست پیشکسوت و دست دیگد در دست جوان باشد. هر دستی قطع  بشود آن جامعه دچار شکست و از هم گسیخته می‌شود. امیدوارم پیشکسوتان در کنار باشگاه باشند که این اتفاق می‌تواند به وحدت و آینده باشگاه کمک کند.

اخبار اختصاصی استقلال نیوز

سایت خبری هواداران استقلال

 

 


 مطالب مرتبط:

هفته چهارم لیگ برتر/ یک امتیاز مفت برای فجرسپاسی؛ زمین افتضاح، باران و سُر خوردن بد موقع حسینی!

نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار