علی لطیفی

پیشکسوت باشگاه استقلال(تاج) گفت: روز چهارشنبه فرهاد مجیدی در سیرجان کار سخت‌تری نسبت به امیر قلعه‌نوعی خواهد داشت.

علی لطیفی، پیشکسوت باشگاه استقلال(تاج) در گفت‌و گو با خبرنگار خبرگزاری استقلال نیوز، در خصوص تساوی این تیم مقابل نساجی، داوری‌های بحث برانگیز لیگ، بازی دادن به رضایی به عنوان دروازبان اصلی و بازی روز چهارشنبه مقابل گل‌گهر صحبت‌هایی کرد که در ادامه می‌خوانید:

           

* استقلال مقابل نساجی متوقف شد و برای دومین بازی پیاپی امتیاز از دست داد. چه صحبتی در این خصوص دارید؟

ببینید من می‌خواهم صحبتی ریشه‌ای و کلی داشته باشم و کاری به تساوی با نساجی ندارم. به نظر من ثبات مهم‌ترین فاکتور هر تیم برای موفقیت است. به عنوان مثال تیم پرسپولیس در فصولی که قهرمان شد دارای ثبات بازیکن بود. هر فصل یک یا دو بازیکن از جمع تیم خارج می‌شدند و به همان تعداد بازیکن بهتر جذب می شدند.

بنابراین برای این تیم فرفی نمی‌کرد چه کسی مربی باشد. بازیکنان به خوبی و حتی از نظر ذهنی یکدیگر را در زمین پیدا می‌کردند و از هم شناخت داشتند.استقلال در این سال‌ها ثبات نداشته است و هر فصل تعداد زیادی بازیکن از تیم خارج شدند.

استقلال در ابتدای این فصل هم تغییرات زیادی داشت و بازیکنای خوبی از جمع تیم خارج شدند. باید به فرهاد مجیدی فرصت داد تا بتواند تیم را هماهنگ کند. برای هماهنگی یک تیم نهایت 5 هفته لازم است ولی به نظر من باید چند هفته ی دیگر به فرهاد فرصت داد.

* در خصوص داوری چه صحبتی دارید. داوری در این فصل هم پر سر و صدا و پر حاشیه است!

من جز پیشکسوتانی نیستم که به خاطر دل هوادار حرف بزنم و سعی کردم همیشه حرف حق را بیان کنم. به نظر من استقلال در این سال‌ها بیشترین ضربه را از تصمیمات داوری نسبت به سایر تیم ها خورده است. مشکل داوری ما این است که رویکرد مشخصی برای قوانین نداریم. 

به عنوان مثال برای هند داخل محوطه اینکه دست بازیکن چند سانتیمتر باز باشد یک داور پنالتی می گیرد و داوری دیگر اعتقادی به هند پنالتی ندارد. کارشناسان داوری هم بنا به سلیقه خود و عملکردی که داشتند نظر می دهند. 

مثلا همین برخورد توپ به دستی که آقای فغانی مقابل نساجی پنالتی نگرفتند در صحنه مشابه، داوری دیگر پنالتی گرفته بود بنابراین مشکل اصلی داوری ایران ضعف در قوانین و سلیقه‌ای سوت زدن است. 

* فرهاد مجیدی مقابل نساجی از دروازبان مورد علاقه‌اش یعنی علیرضا رضایی رونمایی کرد..

به نظر من تصمیم فرهاد مجیدی برای استفاده از رضایی تصمیمی شجاعانه بود.  درست است به دلیل مصدومیت و آماده نبودن دروازبانان اصلی نوبت به رضایی رسید اما او نشان داد آینده درخشانی در انتظارش است.

مجیدی با این تصمیم شجاعانه سه دروازبان آماده در اختیار دارد که رقابت آن‌ها می‌تواند کمک زیادی به استقلال کند.این را هم اضافه کنم من هم هر جا که مربی بودم تمایل به استفاده از بازیکنان جوان داشتم و تاکنون بازیکنان زیادی به فوتبال ایران معرفی کرده‌ام.

* کمی هم در خصوص دیدار چهارشنبه با گل‌گهر و جدال مجیدی و قلعه‌نوعی برایمان بگویید..

این بازی خواه ناخواه حساسیت خاص خودش را دارد. قلعه‌نوعی سال‌ها در استقلال بازی کرده و سرمربی بوده و پر افتخارترین سرمربی این تیم در لیگ برتر محسوب می‌شود و به نوعی استقلال خانه او است. 

به نظر من قلعه نوعی با سابقه حضور در تیم‌های مختلف تجربه کافی برای تقابل با استقلال در این بازی را دارد و مجیدی هم با وجود تجربه کمتر نسبت به قلعه نوعی با توجه به نتایجی که مقابل تیم‌های قلعه‌نوعی بدست آورده کاملا آماده این بازی است.

اما به نظر می‌رسد روز چهارشنبه مجیدی کار سخت‌تری نسبت به قلعه نوعی داشته باشد. با جدا شدن بسیاری از بازیکنان اصلی و کلیدی استقلال در ابتدای فصل شرایط برای مجیدی سخت تر شده است.

به عنوان مثال بازیکنی مثل قایدی به تنهایی نتیجه چند بازی را برای استقلال در آورد اما این فل دیگر در این تیم حضور ندارد. امیدوارم بازیکنان جایگزین توانایی لازم برای پر کردن جای خالی بازیکنان فصل قبل را پیدا کنند. 

استقلال اگر برنده بازی با گل‌گهر نباشد از کورس قهرمانی عقب می ماند و همین باعث ایجاد استرس در بازیکنان می شود. مجیدی باید بازیکنان را از نظر ذهنی آماده حضور در این مسابقه بکند.

به شخصه این فصل به دلیل ثبات شانس سپاهان برای قهرمانی را بیشتر از سایر تیم ها می دانم.

اخبار استقلال ایران

 

 


مطالب مرتبط:

هفته پنجم لیگ برتر/ تساوی بد موقع در حضور تماشاگران؛ نساجی شوک دوم را به مجیدی وارد کرد

نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار