علیرضا اکبرپور

یشکسوت باشگاه استقلال(تاج) گفت: بازی‌های استقلال و سپاهان همواره برای دو تیم دشوار بوده است چون هر دو تیم برای صدرنشینی و قهرمانی می‌جنگند.

 

علیرضا اکبرپور پیشکسوت باشگاه استقلال(تاج) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری استقلال نیوز در خصوص برتری آبی‌پوشان مقابل سپاهان صحبت‌هایی کرد که در ادامه می‌خوانید:

    

* استقلال در دیداری حساس سپاهان را شکست داد. نظر خود را در خصوص این بازی بیان کنید

بازی سختی بود. بازی‌های استقلال و سپاهان همواره برای دو تیم دشوار بوده است چون هر دو تیم برای صدرنشینی و قهرمانی می‌جنگند. این بازی هم همین شرایط را داشت که خوشبختانه استقلال توانست از موقعیتی که پیدا کرد به گل برسد و از آن گل به بهترین نحو دفاع کند و به ۳ امتیاز حساس دست پیدا کند.

* سپاهان مقابل استقلال توپ و میدان را در اختیار داشت اما در خلق موقعیت موفق نبود..

بله اما سپاهان تیم خوب و قدرتمندی است که برای قهرمانی می‌جنگد. باخت سپاهان به استقلال دلیل ضعف آن‌ها نیست. امسال لیگ پویایی داریم و دو سه تیم برای قهرمانی می‌جنگند و قطعا شاهد رقابت جذابی خواهیم بود.

* رودی ژستد روز خوبی مقابل سپاهان پشت سر گذاشت. چه صحبتی در این خصوص دارید؟

ژستد بازیکن بسیار خوبی است‌. اوایل از لحاظ بدنی آماده نبود اما در حال حاضر رفته رفته به مرز آمادگی رسیده است. این بازیکن به دلیل قد بلندی که دارد در سرزنی و توپ‌های هوایی می‌تواند به استقلال کمک کند.  
اگر بتوانیم از کناره‌ها ارسال‌های خوبی داشته باشیم ژستد هم قطعا گل می‌زند. او در کرنرها، ضربات کاشته و توپ‌های بلند و مستقیمی که از دفاع روی دروازه حریف ارسال می‌شود تاثیرگذار است و نعمت بزرگی برای استقلال محسوب می‌شود.

* می‌توان بازی امیرحسین حسین زاده را با بازی شما مقایسه کرد؟

حسین‌زاده بازیکنی تکنیکی است ولی اگر بخواهم او را با خودم مقایسه کنم سبک فوتبال من فرق می‌کرد و من با شرایطی که در زمین وجود داشت بازی می‌کردم. یک موقع پاس رو به جلو می‌دادم و یک موقع کات بک می‌کردم یک موقع هم به هجده قدم می‌زدم تا پنالتی بگیرم یا گل بزنم.
استقلال باید از بازیکنانی در کناره‌ها استفاده کند که بتوانند راحت از بازیکنان حریف عبور کرده، مدافعان را دور زده و پاس کات بک بدهد. چیزی که در فوتبال روز دنیا رایج است.

* بازی بعدی استقلال در لیگ مقابل پدیده انتهای جدولی است. به نظر شما استقلال کار آسانی در این دیدار دارد؟

بازی راحت و آسان در لیگ نداریم. اتفاقا بازی‌هایی که ما فکر می‌کردیم آسان خواهد بود، سخت‌ترین بازی‌ها ازآب در می‌آمدند. تیم هایی که در انتهای جدول هستند مقابل تیم‌های بالای جدول با انگیزه خاصی بازی می‌کنند و سعی می‌کنند با دوندگی و تلاش بیشتر یقه تیم های صدر جدولی را بگیرند،  همانند بازی پیروزی و هوادار در هفتن گذشته که مساوی شد. همواره تیم‌های پایین جدولی به نوعی برای تیم‌های صدر جدولی دست انداز محسوب می‌شوند.

* گویا از ماشین‌سازی طلب دارید، در این خصوص چه صحبتی دارید؟

بله، با ماشین سازی به عنوان سرمربی قرارداد یک سال و نیمه داشتم که نیم فصل آن گذشته بود. برای امسال هم تا آخر فصل قرارداد داشتم اما مدیریت باشگاه عوض شد و به قرارداد متعهد نماند. ماشین‌سازی یک مالک داشت که هم مدیر بود و هم همه کاره!
با او صحبت کرده و تیم را بسته بودیم و قرار بود پنجره تیم را باز و قرارداد بازیکنان جدید را ثبت کنند. همچنین بیست درصد مبلغ قراردادها داده شود و بدهی‌های فصل قبل را هم تسویه کننند که متاسفانه هیچکدام را عملی نکردند.
به جای انجام تعهدات، مدیری جدید به باشگاه آوردند و ایشان هم بدون اینکه با من صحبت و مذاکره و مطالبات من را تسویه کند، با مربی جدیدی قرارداد بستند که به نظر من این کار غیراخلاقی بود.
من برای فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ متاسفم که وقتی هنوز تکلیف سرمربی قبلی مشخص نیست به راحتی برای مربیان جدید کارت مربیگری صادر می‌کنند تا روی نیمکت بنشیند.
از طریق کمیته تعیین وضعیت اقدام کرده و پیگیر این موضوع هستم. امیدوارم روزی برسد که قانون به گونه‌ای عمل کند که حق کسی پایمال نشود.
من سی سال در این فوتبال زحمت کشیدم و از نظر اخلاقی هم همه می‌دانند من آدم بی‌حاشیه‌ای هستم اما بعضی‌ها که فوتبالی هم نیستند، به من بی‌احترامی کرده و من را مجبور کردند از باشگاهی که از آنجا رشد کردم شکایت کنم.

* ماشین سازی در حال حاضر با دو امتیاز  در انتهای جدول لیگ دسته یک دست‌و پا می‌زند..

بازیکنانی که در حال حاضر در ماشین‌سازی هستند، خیلی‌ها در تیم امید و جوانان در استان بازی کردند و اصلا بازی‌های کشوری نداشتند. این‌ها با فداکاری برای ماشین‌سازی بازی می‌کنند. حالا که پنجره باشگاه باز نشد، شرایطی به وجود آمد که مدیریت باشگاه مجبور شد با همین بازیکنان ادامه دهد.
امیدوارم وضعیت به گونه‌ای پیش نرود که باشگاه منحل شود و امیدوارم در دسته یک حفظ شود.
اگر پنجره باشگاه باز کی‌شد ما امسال تیمی بسته بودیم که راحت می‌توانست به لیگ برتر صعود کند. متاسفانه پنجره باز نشد و نتوانستیم قرارداد بازیکنانی که با ما قرارداد داخلی بسته بودند را ثبت کنیم و این بازیکنان هم متضرر شدند.

اخبار اختصاصی استقلال نیوز

سایت خبری هواداران استقلال

 

 


 مطالب مرتبط:

هفته دهم لیگ برتر/ در شب انتقام مجیدی از نویدکیا، استقلال در آزادی صدرنشین شد

نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار