بهتاش فریبا

پیشکسوت باشگاه استقلال(تاج) گفت: مسی به این بزرگی سه چهار بازی اول در پاری‌سن‌ژرمن عملکرد ضعیفی داشت با این توضیحات دیگر چه توقعی از ژستد دارید.

 

بهتاش فریبا پیشکسوت ارزنده باشگاه استقلال(تاج) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری استقلال نیوز، در خصوص برتری روز گذشته آبی پوشان مقابل سپاهان، صحبت‌هایی کرد که در ادامه می‌خوانید:

         

* در خصوص برتری استقلال مقابل سپاهان برای مخاطبان استقلال نیوز صحبت کنید.. 

طبیعتا بازی استقلال و سپاهان، بازی سختی بود. از قبل از شروع مسابقه هم می شد پیش بینی کرد که این بازی جنگ در میانه میدان خواهد بود. در ۲۵ دقیقه اول پرس شدید بازیکنان، خطاهای زیاد و سوت‌های داور کیفیت بازی را کم کرده بود اما در ادامه دو تیم توانستند بازی بهتری از خود ارائه کنند و استقلال هم در شرایط خوبی از نظر روحی گل برتری را به ثمر رساند. پاس به عقب بسیار عالی ژستد و شوت سنگین جعفر سلمانی گل زیبایی برای استقلال به ارمغان آورد. 

فقط تنها اشکالی که استقلال در نیمه اول داشت این بود که در خط هافبک یک فضای خالی و گپ ایجاد شده بود که سه چهار مرتبه هافبک های سپاهان پشت هافبک های ما صاحب توپ شدند اما خوشبختانه کادرفنی خیلی زود این مشکل را فهمید و با اضافه کردن روزبه چشمی این نقیصه را برطرف کرد.

سپاهانی ها هم وقتی دیدند دیگر از این فضا نمی توانند به دروازه استقلال نزدیک شوند، بازی را به کناره ها بردند. اگر دقت کرده باشید فکر نکنم کوین یامگا در نیمه دوم بیش از دو سه بار از خط نیمه گذشته باشد و کناره ها را توسط جعفر سلمانی بر روی یاسین سلمانی، امید نورافکن  و همچنین محمدرضا حسینی که بازیکنی رونده دریبل زن و سربالا و یکی از بهترین نفرات سپاهان است بستند. 

* استقلال در دقایق انتهایی بازی فشار زیادی را برای حفظ برد متحمل شد

در هر صورت شرایط در همه جای دنیا به اینگونه است تیمی که با یک گل عقب افتاده در دقایق پایانی برای جبران شکست سراپا حمله می‌شود. به نظر من استقلال در ۲۰ دقیقه پایانی تاکتیک خوبی در پیش گرفت و توپ را به حریف داد و فضا را بست. درست است در ۲۰ دقیقه آخر فشار روی دروازه ما بود اما خطری دروازه ما را تهدید نکرد. در هر صورت برد بسیار خوب و شیرینی به دست آمد و جا دارد این برد را به هواداران، کادرفنی و بازیکنان تبریک بگوییم. این را هم اضافه کنم واقعا تلاش همه بازیکنان برای اینکه بتوانند این بازی را با یک گل حفظ کنند ستودنی و قابل تقدیر است.

* سیاوش یزدانی دیروز عملکردی فوق‌العاده از خود نشان داد. به نظر من یزدانی بهترین دفاع آخر حال حاضر فوتبال ایران است. شما چه نظری در این باره دارید؟

در نیمه نخست استقلال یکی دو موقعیت به سپاهان داد که با رشادت سیاوش یزدانی که واقعا یکی از بهترین دفاع وسط های ایران است این خطرات دفع شد. سیاوش بازیکن بسیار بسیار خوبی است که با نظرم من حالا دیگر به یک بازیکن درجه یک تبدیل شده است. بزرگترین حسن سیاوش این است که فضاها را در دفاع به خوبی می‌بندد و  توپ های اول را هم عالی دفع می کند و قدرت حمل توپ خوبی هم دارد. با حرف شما هم در خصوص یزدانی موافقم.

* جعفر سلمانی این روزها و هفته‌ها هجمه زیادی را تحمل می کند، اما باز هم یک گل ۳ امتیازی برای استقلال به ثمر رساند..

تا اینجای لیگ جعفر سلمانی دو گل 3 امتیازی برای ما به ثمر رسانده و شش امتیاز به ما هدیه داده است. تا اینجا همین برایش کافی است. ضمن اینکه قبلا هم عرض کردم در جریان بازی به خوبی بازیکنی مثل محمدرضا حسینی که حمل توپ فوق العاده‌ای دارد را مهار کرد. هم کار دفاعی‌اش را خوب انجام داد و هم سه چهار شوت به سمت دروازه سپاهان روانه کرد که یکی از آن ها گل شد. از نظر من  سلمانی بازیکن با عرضه و با جراتی است که هر بازی شوت از راه دور می‌زند. دیگر یک بازیکن باید چکار کند؟! هرکاری بکنی یک عده ناراضی اند دیگر!

* رودی ژستد هم روند رو به رشدی داشت و مقابل سپاهان تاثیرگذار بازی کرد..

بله، ژستد دارد در تیم جا می‌افتد. بعضی از بازیکنان که مهارت فردی بالایی دارند، ممکن است زودتر در تیم جا بیافتند اما آن بازیکنانی که باید در چارچوب تیمی جا بگیرند یک مقدار طول می‌کشد تا جا بی‌افتند و این موضوع حتی ممکن است برای بهترین فوتبالیست‌ها هم اتفاق بیافتد.

به عنوان مثال، لیونل مسی وقتی به پاری‌سن‌ژرمن پیوست، زمان برد تا با شرایط جدید خود را وفق دهد. به نظر من مسی که بعد از مارادونا بهترین بازیکن تاریخ است به این بزرگی سه چهار بازی اول در پاری‌سن‌ژرمن عملکرد ضعیفی داشت ولی حالا کم‌کم شرایط بهتری پیدا کرده است. با این توضیحات دیگر چه توقعی از ژستد دارید. او آرام‌آرام دارد تاثیرش را به خصوص در توپ‌های بلند می‌گذارد. در بازی مقابل سپاهان به جز تاثیرگذاری روی تک گل بازی، در ۲۰ دقیقه پایانی چهار توپ را از شش قدم استقلال جمع کرد. به نظر من ژستد بازیکنی با شخصیت و در خدمت تیم است. او دارد در ترکیب جا می‌افتد و فقط کافی‌است یک گل به ثمر برساند تا همه چیز حل ‌شود.

* در نیمه دوم ارسلان مطهری باز هم به عنوان بازیکن تعوضی به بازی آمد. این تعویض را چطور ارزیابی می‌کنید؟

ورود ارسلان به زمین توانست کمک زیادی به استقلال کند و قطعا با تفکر انجام گرفت. به دلیل اینکه شما دقت کرده باشید در بازی‌های سپاهان ولسیانی پا به توپ جلو می‌آمد و خیلی خوب بازیسازی می‌کرد. وقتی که ارسلان که بازیکنی دونده است به ترکیب اضافه شد اضافه شد ولسیانی مجبور شد در خط دفاع بماند و زیاد جلو نیاید. ضمن اینکه ارسلان در دقایق پایانی یک موقعیت تک به تک با دروازبان سپاهان داشت که اگر کمی دقت می‌کرد می‌توانست گلزنی کند.

* عده‌ای در فضای مجازی می‌گویند چرا استقلال مقابل سپاهان زیبا بازی نکرد! شما با این حرف‌ها موافقید؟

خیر. استقلال بازی با نفت آبادان را زیبا بازی کرد و هفت هشت موقعیت گل به دست آورد اما بازی مساوی شد. عده ای بعد از بازی گفتند ما بازی زیبا می‌خواهیم چه کار؟ امتیاز بگیرید! حالا که از دیدار دشوار مقابل سپاهان امتیاز گرفتند، می گویند چرا تیم زیبا بازی نمی کند! هر کاری می‌کنید عده ای ناراضی اند.

* در خصوص بودجه چهار برابری باشگاه پرسپولیس در مقابل استقلال چه نظری دارید؟

من می‌خواهم فقط دلیلش را بگویند که چرا بودجه چهار برابری برای پرسپولیس در نظر گرفتند؟

 اختصاصی استقلال نیوز

 

       


 مطالب مرتبط:

هفته دهم لیگ برتر/ در شب انتقام مجیدی از نویدکیا، استقلال در آزادی صدرنشین شد

نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار