سعید مراغه چیان

پیشکسوت باشگاه استقلال(تاج) گفت: انگیزه بازیکنان استقلال نسبت به قبل بسیار بیشتر شده و می‌خواهند در همه بازی برنده باشند که جای خوشحالی و تقدیر دارد.

 

سعید مراغه چیان پیشکسوت باشگاه استقلال(تاج) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری استقلال نیوز در خصوص برتری استقلال مقابل فولاد و مسائل روز این باشگاه صحبت‌هایی کرد که در ادامه می‌خوانید:

             

* استقلال مقابل فولاد در یک بازی سخت به برتری رسید. در خصوص این بازی چه صحبتی دارید؟ 

بازی خوبی نبود و هر دو تیم استقلال و فولاد خوب و دلچسب بازی نکردند. توپ بیشتر روی هوا بود و به نظر می‌رسید هیچ کدام از تیم ها تاکتیک خاصی نداشتند. البته از وقتی جواد نکونام مجددا سرمربی فولاد شد این تیم شکستی در لیگ نداشت و به سختی گل می‌خورد. هافبک‌های فولاد بازی تیم مقابل را خراب می‌کنند و نمی‌گذارند آن بازی همیشگی را انجام دهند. به هر حال به استقلال تبریک می گویم که سه امتیاز حساس این بازی را به دست آورد و توانست صدر جدول را حفظ کند.

* خب باید به این هم اشاره کرد که به بازی زیبا امتیاز نمی‌دهند!

زمان ما هم زیبا فوتبال بازی می‌کردیم و هم بازی را می‌بردیم. البته در حال حاضر فوتبال ایران به سمتی رفته که دیگر در آن بازی زیبا نمی‌بینیم و برای همین هم است که خیلی‌ها ترجیح می‌دهند بازی‌های زیبای اروپایی را تماشا کنند. البته یکی از دلایل زیبا بازی نکردن تیم‌ها نبود فوق ستاره‌ها است که چند وقتی است لیگ ایران این دست بازیکنان را در خود نمی‌بیند.

* نظر شما در خصوص بهترین خط دفاعی لیگ ایران چیست؟

خوشبختانه خط دفاعی استقلال در این فصل عالی عمل کرده است که از این بابت باید به کادرفنی تبریک گفت. البته سیاوش یزدانی به خوبی نقش یک رهبر و لیدر را در خط دفاعی ایفا می‌کند و با بازی های زیبایی که انجام داده مستحق حضور در ترکیب ثابت تیم ملی است. به نظر من در حال حاضر سیاوش از دیگر مدافعان تیم ملی بسیار بهتر است ولی چند ایراد کوچک دارد که اگر او را ببینم شخصا به او گوشزد خواهم کرد تا عملکردش از این هم بهتر شود.

* شما در مصاحبه‌ای گفته بودید که آرمان رمضانی باید به تیم ملی دعوت شود؟

من گفته بودم رمضانی آینده خوبی دارد و  اگر با همین پشت کار و انگیزه به بازی کردن ادامه دهد می تواند به تیم ملی هم دعوت شود. شاید برداشت درستی از صحبت‌های من نشد. به عنوان مثال در زمان مربیگری منصوریان در استقلال به دروغ از قول من نوشته بودند که «آقای منصوریان از استقلال برو بیرون!» در حالیکه من به هیچ عنوان آن حرف را نزده بودم. متاسفانه چون آن موقع از این نقل و قول مطلع نبودم نتوانستم آن را تکذیب کنم و شاید آقای منصوریان از من ناراحت هم شده باشند. اما در اینجا می‌گویم که آن نقل و قول از من نبوده و کذب است.

* در خصوص بازیکنان خارجی استقلال و عملکردشان چه صحبتی دارید؟

من تا به امروز چیز خاصی از بازیکنان خارجی ندیده‌ام. کوین یامگا که مقابل فولاد بسیار بد بازی کرد و معتقدم فرهاد می‌توانست او را تعویض کند. انگار در چهره این بازیکن ترس خاصی دیده می‌شود و به جز بازی مقابل ذوب‌آهن دیگر چیز خاصی از او ندیدیم. در خصوص ژستد هم همینطور است. او مقابل فولاد کاملا در جریان بازی محو بود و من تعجب می کنم چرا مجیدی، ارسلان مطهری را نیمکت نشین کرده و به او بازی نمی‌دهد. قطعا نیمکت نشینی در روحیه این بازیکن تاثیر منفی گذاشته است. من معتقدم در حال حاضر مطهری از ژستد جنگده‌تر، جسورتر و بهتر است اما چون نیمکت‌نشین شده نمی‌تواند کارایی همیشگی را داشته باشد اما به تصمیم کادرفنی در این خصوص احترام می‌گذارم.

* در خصوص تعویض‌های استقلال چه نظری دارید؟

تعویض‌های استقلال علی‌الخصوص بعد از گل برای حفظ نتیجه بود ولی به نظر من بعد از گل اول باید شجاعت زدن گل دوم را هم داشته باشیم. شاید اگر بیشتر حمله می کردیم گل دوم را همبه فولاد می‌زدیم. البته این نکته را هم حتما بنویسید که انگیزه بازیکنان استقلال نسبت به قبل بسیار بیشتر شده و می‌خواهند در همه بازی برنده باشند که جای خوشحالی و تقدیر دارد.

* حتما شایعات مربوط به پاسوز شدن استقلال در آسیا به دلیل عدم اخذ مجوز حرفه‌ای تیم پیروزی و حذف صد در صدی این تیم از لیگ قهرمانان را شنیده‌اید؟

بله و این طبیعی است که بدهی‌های تیم رقیب هیچ ربطی به استقلال ندارد و این اتفاقات به مدیریت فاجعه‌بار قبلی باشگاه که دوست ندارم اسمی از آن‌ها بیاورم مربوط می شود و آن‌ها باید به خاطر این عملکرد خود بازخواست شوند. خوشبختانه با حضور آقای آجورلو همه از شرایط راضی هستند و امیدوارم ایشان بتوانند از حق استقلال در این مورد به‌ خصوص دفاع کنند و شاهد حضور تیم محبوب خود در لیگ قهرمانان فصل پیش رو باشیم.

اخبار اختصاصی استقلال نیوز

 

 


 مطالب مرتبط:

هفته دوازدهم لیگ برتر/ استقلال بازی هفته را برد؛ سد فولاد با موشک مهدی‌پور فرو ریخت!

نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار