مهدی ترابی

با صدرنشینی استقلال(تاج) در لیگ برتر، مافیای سرخ که خود نماد بی‌قانونی است با بیشرمی تمام به دنبال جلوگیری از اقدام قانونی این تیم در قبال سربازی مدافعانش است.

 

 به گزارش استقلال نیوز، خدمت سربازی با توجه به قوانین موجود و با شرایط مشخص شده به شکل اجباری مشمول همه ایرانیان ذکور و دارای سلامت بدنی است؛ اما اینکه گروهی در ورزش با نگاه رنگی و با آگاهی از اینکه فقط در خارج از میدان می توانند جلوی قهرمانی آبی پوشان را بگیرند و باز هم با وقاحت تمام در موضوعی فریاد وا مصیبتا سر می دهند که خود در دور زدن آن بارها حتی متوسل به اقدامات غیرقانونی و فراقانونی شدند، اوج بیشرمی است که حاصل آن تبدیل میدان هواداری ورزش به مکانی غیرطبیعی است که افزایش موج تنفر و خشونت در فضای آن حاکم شده است.اما فراموش کرده اند که کسی که در خانه‌ شیشه ای زندگی می کند به دیگران نباید سنگ پراکنی کند.

در ادامه این گزارش به این مطلب می‌پردازیم که امثال مهدی ترابی و یاران در کدام جبهه خدمت کرده اند! و چگونه قوانین زیر پا گذاشته شده است. این بار صحبت از تعویق قانونی خدمت وظیفه نیست بلکه صحبت از یک معافیت فراقانونی است. مهدی ترابی

     

* سرخ پوشان و دور زدن خدمت وظیفه عمومی(سربازی)

 

در تیرماه 1397 خبری منتشر شد که مهدی ترابی به ناگاه با پرسپولیس قرارداد امضا خواهد کرد اما این اعلام جنجالی شد چون تراکتور هم مدعی در اختیار داشتن این بازیکن بود.

ماجرا از این قرار بود که ترابی تصمیم اعزام به خدمت گرفته بود و با آقای آجورلو قراردادی امضا می‌کند ولی با تغییر مالکیت تراکتور از تیم نظامی به تیم تحت مالکیت آقای زنوزی و در سایه درخواست وزیر ورزش برای معافیت 7 بازیکن به ناگاه از رفتن به خدمت سربازی منصرف می شود! و پرونده جنجالی تراکتور، سایپا و پرسپولیس در مالکیت مهدی ترابی بحث روز فوتبال می‌شود. 

لازم به ذکر است که ترابی با انصراف! از رفتن به خدمت، تصمیم گرفته بود تا معافیت تحصیلی را تا زمان تایید نهایی لطف ویژه سلطانی‌فر مورد استفاده قرار دهد، این در حالی‌است که به نوشته رسانه‌های آن زمان، او دیگر شرایط استفاده از معافیت تحصیلی نداشته است.

 

 

* ماجرای نامه سلطانی‌فر چه بود!؟ 

 

وزیر ورزش در 21 تیرماه 1397 و در تصمیمی عجیب به بهانه درخشش تیم ملی در جام جهانی، درخواست معافیت 7 بازیکن خدمت نکرده را مطرح می کند که از بین آن ها تنها ترابی و بیرانوند در ایران و اتفاقی برای پرسپولیس بازی می کردند و طبیعتا با مشکلات خروج از کشور هم مانند سایرین مواجه نبودند. لیست خدمات اختصاصی سلطانیفر به پرسپولیسی ها تمامی ندارد!

 

 

* اظهارات گرشاسبی(مدیرعامل وقت سرخ‌پوشان).. 

 

بعدها گرشاسبی درباره این انتقال جنجالی به نکاتی اشاره کرد که حکایت از برخی روابط پشت پرده دارد، گرشاسبی مدعی شد که نمی تواند جزئیات را بیان کند چون برای پرسپولیس و شخص مهدی ترابی دردسرساز شده و برای آن‌ها گران تمام می شود.

البته گرشاسبی زمانی به زنوزی هم گفته بود که فکر تبعات محرومیت باشگاه تراکتور(بی‌اطلاعی سایپا از این قرارداد) به دلیل پیگیری پرونده شکایت از مهدی ترابی باشد و قطعا تخلفی بوده که تهدیدی هم اینچنین بیان می شود.

با توجه به اعترافات گرشاسبی ابهامات بسیاری در این پرونده وجود دارد، اینکه کمیته تعیین وضعیت به چه دلیل از کنار تخلفات آشکار در این پرونده گذشت می‌کند، به چه دلیل امثال ترابی که حتی نقشی هم در تیم ملی جام جهانی نداشتند، مشمول معافیت سفارشی می شوند؟! در حالی که بسیاری از جوانان پرافتخار و دانشمند این مملکت هرگز مشمول معافیت خدمتی نشده اند..

 

 

* مهدی ترابی

 

بخشی از سخنان ناب مهدی ترابی بعد از نمایش معروف شعار زیر پیراهن مقابل پیکان تهران:

این خوشحالی ایده خودم بود و مطمئن باشید که از جایی خط نگرفتم و کسی هم به من نگفته بود که چنین کاری را انجام دهم.

مهدی ترابی در ارتباط با بحث خدمت سربازی‌اش و اینکه می‌گویند با این شادی گل به راحتی کارت معافیت خود را دریافت خواهد کرد، گفت:

من دانشجو هستم. اگر می‌خواستم معافی بگیرم کارهای دیگری انجام می‌دادم.

ولی مهدی ترابی معاف شد و خدمت نکرد و برخلاف ادعایش از همان روز که زیر قراردادش با تراکتور زد و قانون زیر پا گذاشت، در فکر گرفتن معافیت بود.

  

به گزارش استقلال نیوز، قطعا ورود حداقل یک نهاد نظارتی سالم به این پرونده های پر از تخلف و ابهام ضرورت دارد.

  

اخبار اختصاصی استقلال نیوز

 

 


مطالب مرتبط:

اطلاعیه باشگاه استقلال در خصوص اعزام دو بازیکن این تیم به خدمت سربازی

نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار