سعید مراغه چیان

پیشکسوت باشگاه استقلال(تاج) گفت: همانطور ساکت الهامی با رفتاری بسیار خفیف‌تر با محرومیت‌ سنگینی روبرو شد، انتظار می‌رفت قانون در خصوص گلمحمدی هم اجرا می‌شد و همه را به یک چشم می‌دیدند.

 

سعید مراغه چیان پیشکسوت ارزنده باشگاه استقلال(تاج) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری استقلال نیوز در خصوص دیدار فردای آبی‌پوشان مقابل نساجی در مرحله ۱/۴جام حذفی، محرومیت یحیی گل‌محمدی و حواشی آن، صحبت‌هایی کردند که در ادامه می‌خوانید:

          

در خصوص بازی استقلال و نساجی چه صحبتی دارید؟

در جام حذفی تمامی تیم‌ها از انگیزه زیادی برخوردارند و هم رسیدن به جام قهرمانی مسیر کوتاه‌تری دارد و هم اینکه این جام، جام شگفتی‌هاست.

به طبع تیمی مثل نساجی که در لیگ برتر شرایط خوبی از لحاظ جدولی ندارد، این دیدار برای آن‌ها حکم مرگ و زندگی را دارد و بازیکنان این تیم با تمام توان مقابل استقلال حضور خواهند یافت و این موضوع جدا از انگیزه‌های خاص بازیکنان این در دیدار مقابل تیم‌های پرهواداری چون استقلال و پرسپولیس است‌.

با توجه به تساوی استقلال مقابل نساجی در هر دو دیدار رفت و برگشت لیگ و حساسیت‌های جام حذفی بازی سختی را برای شاگردان مجیدی پیش‌بینی می‌کنم.

امیدوارم بازیکنان استقلال با تمام وجود به مصاف نساجی بروند و در ۹۰ دقیقه کار را تمام کنند.  

* در خصوص رای عجیب کمیته انضباطی در خصوص محرومیت گلمحمدی چه صحبتی دارید؟

این رای صادره نشان ضعف کمیته انضباطی دارد. از طرفی به نظر من کمیته انضباطی دوست دارد در بازی‌ها دعوا و درگیری پیش بیاید تا بازیکنان و مربیان را جریمه مالی کرده و از آن‌ها پول بگیرد! معلوم هم نیست این پول‌هایی که بابت جریمه می‌گیرند کجا می‌رود. 

در خصوص محرومیت گلمحمدی که من به شخصه او را دوست دارم، به نظر من آرا کمیته انضباطی باید برای همه یکسان باشد.

استقلالی و پرسپولیسی فرقی ندارد، هر که تخلف کرد مطابق قانون با او باید برخورد شود. 

اینکه محرومیت این مربی فقط برای لیگ است و در جام حذفی لحاظ نمی‌شود هم در نوع خود جالب است. 

همانطور ساکت الهامی با رفتاری بسیار خفیف‌تر با محرومیت‌ سنگینی روبرو شد، انتظار می‌رفت در اجرای قانون همه را به یک چشم می‌دیدند.

* در خصوص بیانیه‌های پی‌در پی باشگاه پیروزی بعد از دربی چه صحبتی دارید؟

با اینکه مدت زیادی از دربی گذشته است اما باشگاه پرسپولیس و گلمحمدی در بیانیه‌ها و مصاحبه‌های خود صحبت از این می‌کنند که نمی‌خواهند ما قهرمان شویم!

اولا این بیانیه‌ها تیم خودشان را به حاشیه برده و روحیه بازیکنانشان را پایین می‌آورد و دوما چه طور وقتی پنج سال قهرمان شدند و همه تیم‌ها به بی‌عدالتی موجود معترض بودند و ما می‌گفتیم وزیر(سلطانی‌فر) مانع از قهرمانی ما می‌شود، دم از توهم و متوهم بودن می‌زدند؟

آن موقع علنا مشخص بود که وزارت با استقلال مشکل داشت و مدیرانی در راس باشگاه گمارده بود که عملا جز تضعیف استقلال وظیفه‌ دیگری نداشتند. من خودم چون در راس کار بودم و مدیریت آکادمی استقلال مدتی بر عهده من بود از نزدیک می‌دیدم که سلطانی‌فر و معاونش با تصمیماتی که گرفتند چه بلایی سر استقلال آوردند.

من به چشم دیدم که فردی مثل احمد مددی که پرسپولیسی بود کاملا با هدف نابودی استقلال به سمت مدیرعاملی منصوب شد اما الان خوشبختانه با حضور آقای آجورلو تقریبا همه چیز مرتب است و مهم‌تر از همه استقلال حاشیه و داستان ندارد.

* به نظر شما استقلال می‌تواند قهرمان لیگ شود؟

با وجود اینکه بسیاری از بازیکنان استقلال ابتدای فصل از این تیم جدا شدند اما مجیدی توانست با بازیکنان جدید نتایج خوبی بگیرد. هر چند معتقدم اوایل لیگ بازی‌های خوبی از استقلال ندیدیم اما رفته رفته بازیکنان هماهنگ شدند و شاهد یک استقلال قدرتمند و یکدست بودیم که باختی نداشته و با ۶ امتیاز اختلاف صدرنشین لیگ هم هست.

امیدوارم بازیکنان و کادرفنی مغرور نشوند چون اولا جبران ۶ امتیاز اختلاف در ۶ بازی کار سختی نیست و دوما بازی‌های سختی در انتظار استقلال است.کوچکترین لغزش می‌تواند باعث تضعیف روحیه بازیکنان استقلال و تقویت روحیه بازیکنان رقیب شود.

* پس شما هم معتقدید استقلال در بازی‌های باقیمانده به جز برد نباید به نتیجه دیگری فکر کند؟

بله؛ ما بازی‌های حساسی با سپاهان، فولاد و مس رفسنجان در خارج از خانه داریم که باید با تمام وجود پا به زمین مسابقه بگذاریم. حتی تساوی هم ممکن است در روحیه بازیکنان تاثیر منفی بگذارد پس بازیکنان فقط باید برای برد به زمین بروند و هر بازی را در حکم یک فینال ببینند.

استقلال شایسته قهرمانی است و امیدوارم بازیکنان در بازی‌های باقیمانده هم تمرکز خود را حفظ و برای بدست آوردن جام قهرمانی با چنگ و دندان بجنگند.

اخبار اختصاصی استقلال نیوز

 

 


 مطالب مرتبط:

واکنش باشگاه استقلال به آرای کمیته انضباطی؛ آیا فدراسیون نگران عدم نتیجه‌گیری یک تیم در جام حذفی است؟

داوران مرحله 1/4 نهایی جام حذفی مشخص شدند؛ داور تهرانی قاضی دیدار استقلال و نساجی!

نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار