شهاب الدین عزیزی خادم

وقتی مجموعه فساد فوتبال کشور طرح مشارکتی رونمایی می کند!

             

به گزارش استقلال نیوز،مشارکت وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال در رونمایی از جدیدترین فسادسرخ فوتبال ایران بحث داعب است که باید به آن پرداخته و ابعاد حقوقی آن مورد بررسی قرار گیرد.در این گزارش به طور مفصل به ابعاد این تخلف بزرگ می‌پردازیم.

   

* شرح ماجرا:

درخواست یا فشار وزارت ورزش به فدراسیون فوتبال برای پرداخت ده میلیارد تومان به پرسپولیس و اجرایی شدن آن توسط رئیس فدراسیون فوتبال.

 

* ابعاد حقوقی:

نقض بسیاری از مواد اساسنامه فدراسیون فوتبال مصوب سال ۱۳۹۹ از جمله:

ماده اول: بحث ماهیت و استقلال فدراسیون فوتبال.

ماده دوم: مبحث اهداف فدراسیون فوتبال، خصوصا وظیفه صیانت از منافع اعضای فدراسیون(از جمله تیم‌های فوتبال).

ماده سوم: بی‌طرفی، استقلال و عدم تبعیض.

ماده هفدهم: استقلال اعضاء و ارکان آن‌ها.

ماده نوزدهم: عضو افتخاری، "وزیر ورزش و جوانان به علت جایگاهی که دارد تنها یک عضو افتخاری مجمع عمومی است و حق دارد تا دستور جلسه مجمع را دریافت و در مباحث مجمع شرکت نماید اما حق رأی ندارد و طبیعتا نمی‌تواند به اعضای فدراسیون فوتبال و خصوصا ریاست آن دستور(آن هم غیرقانونی) صادر کند.

پایمال کردن حقوق مادی و معنوی بسیاری از ذینفعان از جمله تیم‌های فوتبال سطوح پایین تا لیگ برتر که در ماده ۷۱ در مورد اساس درآمدهای فدراسیون که اینگونه با بذل و بخشش نثار تیم سرخ سوگلی شده، سخن رفته است و همچنین طبق ماده ۷۲ همین اساسنامه، موارد مختلف به منظور هزینه‌های فدراسیون فوتبال کاملا مشخص شده و شکی در غیرقانونی بودن دادن کمک مالی(به هر شکلی از جمله وام) به تیم سرخ حکومتی(پرسپولیس) وجود ندارد؛ نقض ماده ۷۲ قطعی‌است.

از سوی دیگر تمامی باشگاه‌ها می توانند به شکل حقوقی برای زیر سوال رفتن اصل بی‌طرفی فدراسیون فوتبال از این نهاد به نهاد های بالادستی و بین‌المللی شکایت کنند. بدیهی است که ارکان قضایی فدراسیون فوتبال بایستی خیلی زودتر این پرونده را بررسی و برخورد می کردند که سکوت آن‌ها نیز نشانه عدم استقلال و رخنه کردن فساد در ریشه‌های فدراسیون فوتبال است.

نمایندگان مجلس هم وظیفه دارند فورا وزیر ورزش را به جهت دستور غیرقانونی به فدراسیون فوتبال و هدر رفتن بخشی بزرگی از سهم خانواده فوتبال ایران با طرح سوال و استیضاح پاسخگو کنند که از وظایف قانونی نمایندگان است مگر آنکه آن‌ها هم به دلایلی مایل به انجام وظایف قانونی نباشند!

برخورد با کوه فساد که تنها در فوتبال خلاصه نمی‌شود و سایر قسمت‌های جامعه را به شدت درگیر کرده قطعا اراده فولادی و غیرنمایشی می‌خواهد. نباید در زمان درگیری گروه‌ها شاهد دیده شدن حجم فساد باشیم بلکه باید دستگاه نظارتی سالمی وجود داشته باشد تا کسی جرات نهادینه کردن فساد را به دل خود راه ندهد.

به گزارش استقلال نیوز، داستان کمک ده میلیاردی به سرخ‌ها نه شروع پرونده‌های فساد است و نه پایان آن، در این ماجرا عدم استقلال فدراسیون فوتبال و عدم صلاحیت رئیس آن و از سوی دیگر عدم شایستگی وزیر ورزش و جوانان اثبات شد و هر دو باید به شکل حقوقی با برخورد قانونی مواجه شوند.

اخبار اختصاصی استقلال نیوز

 

 


 مطالب مرتبط:

فدراسیون فوتبال نماد فساد فوتبال کشور؛ چه کسانی پاسخگوی حقوق های نجومی این فدراسیون هستند؟

نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار