گل ژستد در دربی

سازمان لیگ پس از حواشی فراوان سرانجام تن به اجرای قانون فیفا داد.

 

به گزارش استقلال نیوز، با اعلام رسمی سازمان لیگ، تکلیف تعیین رتبه تیم‌ها در جدول رده‌بندی لیگ برتر مشخص شد و قانون بازی رودررو جایگزین استفاده از قانون تفاضل گل شده است.

بدین ترتیب در موضوع چگونگی تعیین جایگاه تیم‌ها از جمله تیم قهرمان، بازی رودررو ملاک قرار گرفته است. در این قانون ابتدا بحث بیشترین امتیاز کسب شده، سپس تفاضل گل و نهایتاً بیشترین گل زده در بازی‌های رودرروی بین دو یا چند تیم مدنظر قرار می‌گیرد.

در بخش انتهایی این قانون آمده است در صورت تساوی دو تیم در تمامی حالت‌های فوق، به ماده ۱۰ آیین‌نامه اجرائی مسابقات استناد شده و تقابل دو تیم مانند یک بازی پلی‌آف در نظر گرفته می‌شود.

در ماده ۱۰ آیین‌نامه برگزاری مسابقات لیگ برتر آمده است:

«در هر مسابقه Play Off برای مشخص نمودن تیم برنده ابتدا امتیاز حاصله از بازی‌ها رودررو ملاک عمل است و سپس در صورت تساوی امتیاز، گل زده در خانه حریف به‌صورت دوبرابر محاسبه می‌شود.»

از آنجایی‌که استقلال و پرسپولیس به‌عنوان مدعیان اصلی قهرمانی در لیگ بیست و یکم در حال رقابت هستند، در صورت هم امتیاز شدن دو تیم، از این ماده استفاده خواهد شد. چرا که در سه حالت اعلام شده از سوی سازمان لیگ یعنی کسب امتیاز بیشتر، تفاضل گل بیشتر و گل زده بیشتر دربازی‌های رو‌در‌رو، دو تیم در شرایط مساوی قرار دارند.

در نتیجه برای تعیین تیم برتر، به گل زده در خانه حریف استناد می‌شود و به دلیل اینکه آبی‌پوشان پایتخت در دیداری که به میزبانی پرسپولیس برگزار شده به گل رسیده‌اند، درصورتی‌که امتیاز دو تیم در پایان لیگ برابر شود، این استقلال است که به دلیل گل زده در خانه حریف در رتبه بالاتری نسبت به پرسپولیس قرار خواهد گرفت.

استقلال نیوز پس از جوسازی رسانه ای علیه سهیل مهدی در خبری(از اینجا بخوانید) با استناد به بازی های مقدماتی جام جهانی در قاره آفریقا و شرایطی مشابه برای تیم های غنا و نیجریه، برتری استقلال نسبت به رقیب را در بازی های رو در رو اثبات کرده بود.

اخبار استقلال

 

 


 مطالب مرتبط:

تفسیر قانون فیفا به دلخواه خود/ وقتی صنعتی و سنتی را ترکیب می کنند!

مافیای سرخ دست به کار شد؛ حاشیه سازی و فشار رسانه ای برای متوقف کردن استقلال مدعی

نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار