سعید مراغه چیان

پیشکسوت باشگاه استقلال(تاج) گفت: اگر در باشگاه استقلال پست اجرایی نداشتم باور نمی‌کردم سلطانی‌فر در قهرمانی‌های پرسپولیس تاثیرگذار باشد.

 

سعید مراغه چیان پیشکسوت ارزنده باشگاه استقلال(تاج) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری استقلال نیوز با تبریک قهرمانی آبی‌پوشان در لیگ برتر در این خصوص، صحبت‌هایی کرد که در ادامه می‌خوانید:

          

 

* قهرمانی استقلال در لیگ برتر را به شما تبریک عرض می‌کنیم؟

ممنونم. بله بعد از سال‌ها این قهرمانی بسیار دلچسب بود. بازیکنان استقلال هم زحمت زیادی کشیدند و با تمام وجود بازی کردند، فعل خواستن در وجودشان بود و در نهایت افتخاری بزرگ نصیبشان شد. این قهرمانی را به کادرفنی، بازیکنان، مدیران و هواداران استقلال تبریک می‌گویم.

* فکر می‌کردید استقلال سه هفته قبل از پایان لیگ، قهرمان شود؟

نه! فکرش را نمی‌کردم. در آغاز فصل تقریبا نیمی از بازیکنان تیم عوض شدند و بازیکنان همه در یک سطح بودند و استقلال در اصطلاح فوق ستاره نداشت اما مهم‌ترین عامل برتری آن‌ها همدل بودنشان بود.

حتی بازیکنان ذخیره استقلال هم با تمام وجود دوست داشتند به دنبال قهرمانی بودند و حاشیه‌ای ایجاد نکردند که این موضوعی بسیار مهم است. 

* مدیریت باشگاه هم نقش زیادی در این قهرمانی داشت..

بله، مدیریت باشگاه آقای آجورلو هم واقعا زحمت کشید و با مدیریت خوب خود حواشی را از تیم دور کرد. شما ببینید مدیریت استقلال در زمان آجورلو چقدر با دوره‌های قبل متفاوت بود..

* احمد مددی امروز قهرمانی استقلال را تبریک گفت!

ایشان به جای تبریک گفتن باید خجالت بکشد که متاسفانه نمی‌کشد!

* بسیاری معتقدند قهرمانی‌های سرخپوشان به لطف سلطانی‌فر بود که بعد از او این فصل حتی یک بار هم رنگ صدر جدول را ندیدند. شما هم بر این باورید؟

من اگر در باشگاه استقلال و آکادمی پست اجرایی نداشتم، شاید این ادعا را باور نمی‌کردم. من کاری به اتفاقات مستطیل سبز و مسائل داوری ندارم اما به شخصه دیدم که وزیر با مدیرانی که برای استقلال در نظر گرفت، تاثیر خود را در نتایج تیم گذاشت.

منظور من این است کسی‌ که مدیر باشگاه می‌شود هم می‌تواند شرایط را درست کند و هم می‌تواند مانند احمد مددی باشگاه را به نابودی بکشد. مددی و مدیران دیگر دوران سلطانی‌فر (همانند فتحی) همواره به دنبال به تشنج کشیدن فضا و حاشیه‌سازی بودند اما در دوره مدیریت آجورلو خبری از تشنج و حاشیه نبود، امکانات در اختیار تیم قرار گرفت تا دیگر بهانه‌ای برای قهرمان شدن باقی نماند.

* باید گفت با حضور آجورلو، دغدغه مجیدی فقط مسائل فنی بود و او برخلاف فصل قبل که به دنبال مسائل مالی و حق و حقوق بازیکنان بود، این فصل فقط روی وظیفه خود تمرکز کرد..

بله دقیقا حرف من هم همین است که دیگر کادرفنی و بازیکنان دغدغه مسائل مالی را نداشتند. دیگر خیالشان راحت بود یک نفر مثل کوه پشتشان ایستاده و از آن‌ها حمایت می‌کند. قطعا متمرکز بودن فرهاد مجیدی روی مسائل فنی نقش زیادی در موفقیت او و استقلال داشت.

* همه دوست داریم این فصل را بدون باخت تمام کنیم و رکورد جاودانه‌ای به ثبت برسانیم.

بله صد در صد اگر این اتفاق بیافتد رکوردی جاودانه به ثبت خواهد رسید.مگر به این راحتی می‌شود یک تیم بدون باخت قهرمان لیگ شود؟  بچه ها با تمام روحیه بازی خواهند کرد.

در بازی‌های باقیمانده بازیکنان استقلال با قطعی شدن قهرمانی بدون استرس بازی خواهند کرد اما از آن طرف رقبا هم با تمام وجود به زمین می‌آیند تا اولین شکست استقلال قهرمان را رقم بزنند. 

* در جشن قهرمانی استقلال حضور خواهید داشت؟

نمی‌دانم چرا دوباره زمزمه بدون تماشاگر شدن بازی‌ها راه افتاده است!؟اگر بهانه کرونا است که خوشبختانه کرونا کنترل شده و فراگیری آن تقریبا به پایان رسید. امیدوارم جشن قهرمانی استقلال با حضور کامل هواداران برگزار شود و قطعا اگر به جشن قهرمانی دعوت شوم، با کمال میل می‌روم.

اخبار اختصاصی استقلال نیوز

 

 


 مطالب مرتبط:

رسمی و قطعی/ قهرمانی پاک فرهاد در لیگ برتر؛ آغاز عصر پادشاهی استقلال در روز شنبه و در غیاب بابا مسعود!

هفته بیست و هفتم لیگ برتر/ اهواز شهر همیشه آبی؛ استقلالِ قهرمان فولاد را هم ذوب کرد!

نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار