بهتاش فریبا

پیشکسوت باشگاه استقلال(تاج) گفت: امیدوارم مجیدی و آجورلو همانند لحظه اهدای جام دست در دست هم بدهند تا استقلال قهرمانی خود را تکرار کند.

 

بهتاش فریبا پیشکسوت ارزنده باشگاه استقلال(تاج) در گفت‌و گو با خبرنگار خبرگزاری استقلال نیوز، در خصوص قهرمانی فوق‌العاده آبی‌پوشان، نقل و انتقالات، خط خوردن پنج ملی‌پوش استقلال از تیم ملی و‌.. صحبت‌هایی کرد که در ادامه می‌خوانید:

         

* قهرمانی استقلال را به شما تبریک می‌گوییم. چه حسی به این قهرمانی دارید؟

من هم قهرمانی استقلال را به کادرفنی، بازیکنان، مدیریت باشگاه و هواداران تبریک می‌گویم. قطعا حس بسیار خوبی دارم و این قهرمانی با این رکورد فوق‌العاده سالیان سال در خاطره‌ها خواهد ماند و دست نیافتنی خواهد بود.

* گویا دیروز برای ورود به ورزشگاه با مشکلاتی روبرو شدید. در این خصوص چه صحبتی دارید؟

بگذارید فعلا حرفی در این خصوص نزنم چون می‌خواهم از قهرمانی استقلال لذت ببرم. به زودی در خصوص مشکلاتی که هنگام ورود به استادیوم، در جایگاه ویژه و هنگام برگزاری جشن قهرمانی به صورت مفصل صحبت خواهم کرد.

* حالا که لیگ تمام شده آیا انتظار قهرمانی استقلال با این بازیکنان را داشتید؟

خب قبلا هم به شما گفته بودم که استقلال شاید ستاره آنچنانی نداشت اما یک تیم واقعی بود. به قولی ستاره استقلال، "خوده استقلال" بود.

در هر صورت مهم این بود تمام بازیکنان وقتی وارد زمین می‌شدند با جان و دل بازی می‌کردند حتی اگر چند دقیقه بازی می‌کردند.

استقلال آن‌قدر ساختار قوی و منسجمی داشت که با اینکه دو مدافع اصلی تیم را در میانه فصل از ما گرفتند اما بازیکنان جایگزین سریع در ساختار تیم جا گرفتند و این تیم نه گل خورد و نه متحمل شکست شد. 

داوری‌ها هم در طول فصل بارها علیه استقلال بود اما با تلاش بازیکنان این اشتباهات هم نتوانست خللی در قهرمانی ماایجاد کند.

فرهاد مجیدی هم واقعا نقش زیادی در تیم شدن استقلال داشت‌. فرهاد هم سرمربی و هم حامی درجه یک بازیکنان هم بود. همه دیدند در ماجرای سانسور تصویر وریا غفوری در برنامه تلویزیونی چطور پشت او در آمد و از او حمایت کرد. 

* دیشب صدا و سیما هم در پخش جشن قهرمانی استقلال عملکرد ضعیف و پر انتقادی داشت. شما چه نظری در این خصوص دارید؟

من که در ورزشگاه حضور داشتم و از نزدیک شاهد بالا بردن جام توسط وریا و بازیکنان بودم اما از بسیاری شنیدم که از نحوه پخش جشن قهرمانی استقلال از صدا و سیما رضایت نداشتند. دلیل این اتفاق را واقعا نمی‌دانم و تنها می‌توانم در این خصوص ابراز تاسف کنم.

* به هر حال این قهرمانی هم به تاریخ پیوست اما باید چه تدابیری بیاندیشیم که فصل بعد هم این قهرمانی تکرار شود؟

مهم‌ترین مساله حفظ شاکله و بازیکنان تیم قهرمان است. من هم شنیده‌ام عارف غلامی می‌خواهد به لیگ پرتغال برود که اگر این اتفاق بیافتد برای او آرزوی موفقیت می‌کنم.

همچنین مهدی‌پور از قطر و امارات پیشنهاد دارد. به هر حال مدیریت باید هر چه سریع‌تر تکلیف بازیکنانی که قراردادشان تمام شده است را مشخص کند و با جذب بازیکن در برخی پست‌ها علی‌الخصوص جذب یک مهاجم گلزن ششدانگ نقاط ضعف را پوشش دهد.

* در فضای مجازی شایعه شده که فرهاد مجیدی قصد جدایی از استقلال را دارد..

من فکر نمی‌کنم اینطور باشد. فرهاد با استقلال قرارداد ۳ ساله دارد و برای این تیم زحمات زیادی کشیده است. او نسبت به سال‌های قبل باتجربه‌تر شده و در اوج پختگی قرار دارد.

اشک‌های فرهاد بعد از قهرمانی نشانگر اهمیت این قهرمانی و فشاری بود که در این فصل به او وارد شد.امیدوارم همانند لحظه دریافت مدال که فرهاد و آقای آجورلو دست در دست هم کنار یکدیگر بودند باز هم این اتفاق بیافتد و فصل بعد هم با قدرت قهرمانی را ازآن خود کنیم.

ضمن اینکه سال ۱۴۰۲ لیگ قهرمانان آسیا را هم در پیش داریم و هدف ما باید کسب ستاره سوم باشد و برای آن تلاش کنیم.

* چه توصیه‌ای در فصل نقل و انتقالات برای هواداران دارید تا شاهد واکنش‌های احساسی از آن‌ها نباشیم؟

هواداران استقلال باهوش‌تر و فهمیده‌تر از این هستند که من بخواهم توصیه‌ای به آن‌ها بکنم. 

اگر هواداران فقط به نیم فصل و نحوه جذب رافائل سیلوا توجه کنند متوجه می‌شوند که مدیریت باشگاه به دور از جنجال رسانه‌ای در سکوت و خفا کار خود را پیش می‌برد.

هواداران به کادرفنی و مدیریت باشگاه اعتماد داشته باشند و بدانند آن‌ها بهترین عملکرد را در نقل و انتقالات خواهند داشت.

* این سوال را برای این پرسیدم که هواداران در ماجرای جذب امین قاسمی‌نژاد فشار زیادی به کادرفنی وارد کردند اما متاسفانه این خریو جواب نداد!

بله، قاسمی‌نژاد بازیکن بسیار خوبی است اما نتوانست به کار استقلال بیاید. به هر حال هواداران باید از تجربه نحوه خریدهای فصل قبل استفاده کنند و اجازه دهند مدیریت و کادرفنی در آرامش با سیاست خاص خود نقل و انتقالات را پیش ببرند.

* امروز اسکوچیچ در اقدامی غیر حرفه‌ای ۵ بازیکن استقلال را از تیم ملی خط زد. چه صحبتی در این خصوص دارید؟

از این خبر بسیار متاثر شدم. مگر می‌شود بازیکنی که ساعت ۷ بازی دارد ساعت ۵ خود را به اردوی تیم ملی معرفی و سپس به ورزشگاه محل بازی تیم خود برود؟
بازیکن ۲ ساعت قبل از بازی در حال ماساژ گرفتن و آماده شدن برای برگزاری بازی است. این اقدام اسکوچیچ که مربی باتجربه‌ای است بسیار دور از ذهن و درک بود. ما شنیدیم به جز ۵ بازیکن استقلال ۷ بازیکن دیگر هم دیشب در اردوی تیم ملی نبودند و حتی وحید هاشمیان هم امروز به اردوی تیم ملی اضافه شد.
حالا این رفتارها در قبال این بازیکنان جوان که حقشان بود بعد از یک فصل سخت و طاقت‌فرسا در جشن قهرمانی تیم خود شرکت کنند دور از انصاف بود و قابل قبول نیست. شاید دلیل این کارشان این بود که این بازیکنان نباید مقابل نفت مسجد سلیمان بازی کنند.

* صحبت‌هایی شنیده می‌‌شود مبنی بر اینکه پرسپولیسی‌هایی که در تیم ملی حضور دارند با این اقدام می‌خواهند به بازیکنان لیگ برتری بگویند که اگر به استقلال بروید این مشکلات را برایتان رقم می‌زنیم تا در نقل وانتقالات این‌ بازیکنان را به تیمی خاص لینک کنند!

به هر حال گذر زمان تمام این مسائل را روشن خواهد کرد و من امیدوارم اینگونه که شما می‌گویید نباشد!

اختصاصی استقلال نیوز

 

       


 مطالب مرتبط:

حواشی جشن قهرمانی استقلال(تاج فوتبال ایران)/ بغض فرهاد با مدال طلا در آغوش سردار آجورلو؛ وریا غفوری جام را بالای سر برد

هفته سی ام لیگ برتر/ استقلال.. قهرمانِ بدون باخت ایران؛ این جام پاک، نوش جان همه آبی ها!

نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار