بهتاش فریبا

پیشکسوت باشگاه استقلال(تاج) گفت: اینکه بازیکنان جدید استقلال با نظر چه کسی جذب می‌شوند همانند یک راز است.

 

بهتاش فریبا پیشکسوت ارزنده باشگاه استقلال(تاج) در گفت‌و گو با خبرنگار خبرگزاری استقلال نیوز، در خصوص آخرین وضعیت این تیم در فصل نقل‌و انتقالات صحبت‌هایی کرد که در ادامه می‌خوانید:

        

* از عملکرد باشگاه استقلال در نقل و انتقالات رضایت دارید؟

ما همواره در حال حمایت از باشگاه و مدیران آن بودیم و می‌گفتیم همه چیز درست می‌شود و یارگیری به خوبی صورت خواهد گرفت اما متاسفانه خبرهای خوبی از باشگاه به گوشمان نمی‌رسد. هنوز تمدیدی با بازیکنان اصلی صورت نگرفته و حتی من شنیده ام که حسین زاده هم جدا خواهد شد.

* گویا با پرداخت ۲۵۰ هزار دلار می‌تواند فسخ کند..

وقتی باشگاه ایرانی به سعید صادقی که تنها یک فصل یا بهتر بگوییم نیم فصل خوب کار کرد، بالای ۲۰ میلیارد پول می‌دهد برای یک باشگاه اروپایی ۷ یا ۸ میلیارد یا ۲۵۰هزار دلار که پولی نیست.

البته باید به بازیکن جوان حق داد اما سوال پیش می‌آید که نحوه بستن قرارداد چگونه است که بازیکنان به راحتی می‌توانند جدا شوند؟

در مصاحبه قبلی به شما گفتم امسال حداقل طوری قرارداد ببندند که بند جدایی نداشته باشد، به خصوص با این جوان‌هایی که آمدند. فردا زواری و حامدی فر و.. هم می‌شوند حسین زاده امسال که به راحتی ساز جدایی کوک می‌کند.

* اکثر خریدهای استقلال تا اینجا جوان و کم تجربه بودند..

همیشه باید بازیکن جوان در کنار تیم باشد. جوان همیشه انگیزه دارد و بازیکن نسبتا بزرگسال تیم باید حواسش باشد که اگر مقداری سستی کند بازیکن جوان جایگزینش می‌شود. شاید بازیکنی مثل جلالی، سلمانی یا حسین زاده و.. از دل آن‌ها بیرون آمد.

* اما تیم بزرگ برای قهرمانی بازیکن بزرگ و باتجربه می‌خواهد!

صدر درصد همینطور است که استقلال بازیکنان بزرگ هم می‌خواهد که امیدوارم در فرصت باقیمانده جذب شوند. تا اینجا بازیکن اسم و رسم داری که جذب شد سجاد شهباززاده بود که به شرط و شروطی می‌تواند در ترکیب استقلال جواب بدهد که لازمه اصلی آن جذب وینگرهای چپ و راست خوب و بازی گرفتن از او در نوک حمله است.

* وضعیت بهترین خط دفاعی لیگ هم که مشخص نیست!؟

بله متاسفانه! در حال حاضر مهم‌تر از هر موضوعی بحث خط دفاعی استقلال است که آش و لاش شده است‌.

سیلوا که به نظر می‌رسد خدافظی کرده و خبرهای خوبی از او به گوش نمی‌رسد. دانشگر که به سپاهان رفت، غلامی هم وضعیتش مشخص نیست و احتمال دارد لژیونر شود. جایگزین چه کسی را داریم؟ 

شنیده‌ام یک دفاع از هوادار گرفتیم که هنوز رسمی نشده، چشمی هم به نظر من بیشتر هافبک است تا مدافع!وضعیت سربازی مرادمند و یزدانی هم نامعلوم است. 

من شنیده‌ام سیلوا ۴۵۰هزار دلار می‌خواهد که  می‌شود ۱۵ میلیارد. اگر صحت داشته باشد که سیلوا برای تمدید حتی ۵۰۰ هزار دلار می‌خواهد استقلال باید با سر این بازیکن را حفظ کند.سیلوا فصل قبل نقش زیادی در قهرمانی استقلال داشت و بازیکن بسیار تاثیرگذاری است.

* عده‌ای معتقدند آجورلو در نقل و انتقالات مشاوران خوبی انتخاب نکرد که هنوز تیم بسته نشده و برخلاف تیم‌های دیگر تمرینات آغاز نشده است؟

من بارها و بارها این را گفتم به خصوص آقای روشن هم به این موضوع تاکید دارند که وقتی تکلیف سرمربی مشخص نیست باید از کمیته فنی تشکیل و با نظر آن وارد نقل و انتقالات شد. دو فصل پیش قبل از انتخاب محمود فکری، شنیدم یکی از جوان‌های قدیمی استقلال بازیکنان را انتخاب کرده است. ما آن فصل ۷ هافبک وسط داشتیم اما وینگر نداشتیم.

اما ابتدای فصل قبل فرهاد مجیدی بازیکنان مدنظر خود را با شناختی که داشت جذب کرد و نتیجه شد قهرمانی استقلال.

این فصل که سرمربی آقای ساپینتو بازیکنان ما را نمی‌شناسد، چه فرد یا افرادی این بازیکنان را جذب کردند؟من کاری به بازیکن خاصی ندارم چون زمان مشخص خواهد کرد خوب هستند یا بد اما اینکه این‌ها با نظر چه کسی جذب شدند بسیار مهم است.اگر در باشگاه کمیته فنی تشکیل می‌شد در این وضعیت به کار نمی‌آمد؟

سرمربی خارجی اشرافی به فوتبال ایران ندارد و کمیته فنی می‌توانست کمک زیادی به او کند.  اینکه بازیکنان جدید با نظر چه کسی جذب شدند همانند یک راز است.

* این روزها زیاد در خصوص وریا غفوری صحبت شده است. به نظر شما حضور یک بزرگتر مثل وریا در طول فصل کنار ساپینتو لازم نیست؟

من نظرم را قبلا در مورد وریا گفته‌ام و الان هم روی همان نظر هستم. وریا هم از نظر فوتبالی و فنی در شرایط خوبی قرار دارد و هم می‌تواند نقش زیادی در جمع و جور کردن حواشی تیم داشته باشد و واقعا به درد استقلال می‌خورد.

اصلا هم به این کار ندارم که سرمربی تیم وریا انتخاب کرده است یا نه، من می‌گویم حرمت وریا واجب است. ای‌کاش ما حرمتش را حفظ می‌کردیم. نهایتش این بود که ساپینتو نسبت به او اعلام عدم نیاز می‌کرد. باشگاه حرمت می‌گذاشت و به صورت رسمی می‌گفت آقای غفوری سرمربی تیم شما را نمی‌خواهد. یک مراسمی هم برگزار و از او تشکر و تجلیل می‌کرد.

در حال حاضر ۳-۴تیم سخت پیگیر وضعیت غفوری برای جذب او هستند و به نظر من غفوری مردانگی کرده که تا الان به پیشنهاداتی که دارد پاسخ مثبت نداده و منتظر استقلال مانده است.

اختصاصی استقلال نیوز

 

       


 مطالب مرتبط:

استقلال نیاز به بازیکن بزرگ دارد/ آقای آجورلو خوابی یا خودت را به خواب زده‌ای؟

نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار