محمد نوری

سرمربی تیم پیشکسوتان استقلال(تاج) گفت: پیشکسوتان پیروزی(پرسپولیس) وقتی بازیکنان ما را دیدند از ترس اینکه 7-8 گل دریافت نکنند، جا زدند و گفتند بازی نمی کنیم.

                    
محمد نوری پیشکسوت و سرمربی پیشکسوتان استقلال(تاج) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری استقلال نیوز در خصوص قهرمانی این تیم در تورنمنت گرامیداشت جانباختگان حادثه متروپل، حواشی این بازی ها، وضعیت استقلال و ساپینتو و اخراج و ابقای اسکوچیچ از تیم ملی صحبت هایی کرد که در ادامه می خوانید:

          

* پیشکسوتان استقلال در تورنمنت چهارجانبه قهرمان شد. در خصوص این تورنمنت توضیحاتی ارائه دهید..

برای گرامیداشت یاد و خاطره جانباختگان حادثه متروپل آبادان یک رقابت چهارجانبه در نظر گرفته شد که سعی کردیم بدین وسیله به نوعی هم یاد این عزیزان را گرامی بداریم هم با بازماندگان آن ابراز همدردی کنیم.

چهار تیم استقلال، پرسپولیس، رسانه ورزش و کارآفرینان در این تورنمنت حضور پیدا کردند که خوشبختانه تیم ما مقتدرانه عنوان قهرمانی را ازآن خود کرد.

* چرا با وجود هماهنگی برای برگزاری دربی پیشکسوتان و برنامه ریزی برای پخش زنده آن، تیم پرسپولیس از حضور در این دیدار انصراف داد؟

اول از همه باید از این کار تیم پرسپولیس ابراز تاسف کنم. برای برگزاری این تورنمنت تلاش های زیادی صورت گرفت و افراد زیادی وقت و انرژی خود را صرف هماهنگی و تدارک خوب این مسابقات کردند.

شرط صدا و سیما برای پخش زنده این بازی ها برگزاری دربی پیشکسوتان بود برای همین قرار بر این شد که بازی اول بین پیشکسوتان این دو تیم برگزار شود. در جلسات هماهنگی قبل از شروع بازی ها هم پرسپولیسی ها کاملا اعلام آمادگی کردند اما روز مسابقه بعد از اینکه در رختکن حضور پیدا کردند به یک باره از حضور در بازی انصراف دادند. به نظر من کار آن ها بسیار زشت و به نوعی بی حرمتی بود.

* گفته می شود دلیل انصراف آن ها به حد نصاب نرسیدن بازیکنانشان است. آیا این دلیل را تایید می کنید؟

خیر. پیشکسوتان پرسپولیس در جلسات هماهنگی قبل از آغاز بازی ها هم گفته بودند مشکلی از بابت یار ندارند اما روز بازی وقتی به رختکن رفتیم و بازیکنان ما را دیدند از ترس اینکه 7-8 گل دریافت نکنند، جا زدند و هم پخش مستقیم بازی را تحت شعاع قرار دادند و هم باعث ناراحتی برگزار کنندگان بازی ها شدند.

* این درست است که پیشنهاد دادند باز مساوی شود و یا چند یار از استقلال قرض بگیرند؟

متاسفانه بله! خب شما بازی های پیشکسوتان استقلال را از نزدیک دیده اید و می دانید که بازیکنان ما چقدر آماده و سرحال هستند. بنابراین ترس از باخت با گل های زیاد آن هم در بازی پخش مستقیم باعث شد ابتدا پیشنهاد دهند بازی مساوی و در ضربات پنالتی برنده مشخص شود.

در مرام ما استقلالی ها نیست اینگونه پیشنهادات را بپذیریم بنابراین بعد از رد این پیشنهاد گفتند 3 بازیکن تیم ما برای تیم آن ها بازی کنند. مگر می شود از بازیکنی که سال ها پیراهن آبی استقلال را پوشیده و مردم با او خاطرات خوبی دارند خواست که در تیم رقیب بازی کند؟ اصلا این پیشنهاد عملی نبود.

در انتها هم با این بهانه که تعداد یاران ما کم است این کار زشت را انجام دادند و از حضور از زمین خودداری کردند. تمامی دست اندرکاران دیگر تیم ها و حتی عادل فردوسی پور هم از این اتفاق بسیار ناراحت شدند. مگر می شود قبل از آغاز بازی ها بگویی مشکلی از بابت بازیکن نداری و روز مسابقه با این بهانه از حضور در زمین انصراف دهی؟

* در خصوص بازی فینال صحبت کنید. یک برد قاطع و قهرمانی مقتدرانه استقلال..

رقیب ما در فینال تیم جوان و خوب کارآفرینان بود که خوشبختانه در یک دیدار برتر با 4 گل مقابل آن ها به برتری رسیدیم. شاید کسی فکر نمی کرد بتوانید با این نتیجه تیمی جوان که چند بازیکن لیگ یکی هم داشت را از پیش رو برداریم اما بازیکنان ما به جرات می توانم بگویم که یکی از بهترین بازی های چند سال اخیر خود را به نمایش گذاشتند و با دو گل امین منوچهری، و گل های بهمن طهماسبی و یدالله اکبری قاطعانه قهرمان شدیم.

بازی فینال ساعت 11 ظهر و در اوج گرما بود ولی با این حال بازیکنان ما با تمام وجود بازی کردند، جا دارد از آنها نهایت تشکر را داشته باشم که هر وقت خواستیم بی درنگ جواب مثبت دادند و برای تیم خوب پیشکسوتان بازی کردند.

باور کنید بعضی رقابت ها مانند همین تورنمنت گرامیداشت جان باختگان حادثه متروپل آبادان هیچ نفع مالی برای بازیکنان نداشت و حضور بچه ها واقعا دلی بود.

* کمی هم در خصوص وضعیت استقلال صحبت کنیم. بعد از  وضعیت آشفته ای که جدایی مجیدی به بار آورده بود، در حال حاضر اوضاع را چگونه می بینید؟

خدا را شکر وضعیت استقلال نسبت به قبل بسیار بهتر شده است. استقلال نقل و انتقالات را بسیار ضعیف شروع کرد اما در حال حاضر هم تمدیدی های خوبی انجام شد و هم خریدهای خوبی به تیم اضافه شده اند. فقط مانده یک بازیساز خوب و یک وینگر چپ که امیدوارم این دو نقطه ضعف استقلال هم برطرف شود.

* به نظر شما ساپینتو می تواند در استقلال موفق شود؟

هنوز برای جواب دادن به این سوال خیلی زود است اما جدیت و پشتکار او در تمرینات ما را امیدوار کرده است.

به هر حال او یک مربی خارجی است و برایش فرقی ندارد فلان بازیکن چه اسم و رسمی داشت. او بهترین عملکرد را از بازیکنانش می خواهد و هیچ تعارفی با کسی ندارد.

بنابراین بازیکنان هم برای اثبات شایستگی های خود سعی می کنند تلاش بیشتری کنند.

البته ساپینتو کار سختی در استقلال خواهد داشت چون این تیم مدافع عنوان قهرمانی است و فصل قبل بدون باخت قهرمان ایران شد و توقع هواداران بسیار بالاست.

فراموش نکنیم که باید به ساپینتو زمان بدهیم. با یک باخت زمین و زمان را به هم ندوزیم و اجازه بدهیم در آرامش برنامه های خود را پیش ببرد.

* به عنوان آخرین سوال، در خصوص اخراج و ابقای اسکوچیچ چه نظری دارید؟

من چند ماه قبل در صحبت با خود شما عنوان کردم که برای جام جهانی باید یک سرمربی بزرگ به ایران بیاید چون اسکوچیچ در حد و اندازه های تیم ملی ایران نیست و هنوز هم سر حرف خود هستم.

متاسفانه فدراسیون فوتبال در مدیریت ضعف شدیدی دارد و هیات رئیسه هم اقتدار لازم را ندارد. اتفاقی که فدراسیون فوتبال ایران رقم زد(اخراج و ابقای اسکوچیچ) را در هیچ جای جهان حتی بنگلادش هم نمی توانید ببینید!

امیدوارم در انتخابات فدراسیون، فردی به ریاست برسد که لایق ترین است و  در فاصله اندک باقیمانده تا جام جهانی بتواند بهترین تدارک را برای تیم ملی ببیند تا حضوری آبرومند و قدرتمند در جام جهانی داشته باشیم.

اخبار اختصاصی استقلال نیوز

        

    


 مطالب مرتبط:

پیشکسوتان استقلال قهرمان جام یادبود متروپل شدند

پیشکسوتان پیروزی جا زدند/ دربی پیشکسوتان به دلیل عجیبی برگزار نشد!

نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار