دومین قهرمانی استقلال در آسیا

هر چه از قهرمانی استقلال(تاج) در آسیا که بخش اعظمی از بزرگی و اقتدار یک باشگاه محسوب می‌شود، بگوییم و بنویسیم باز هم کم است.

 

 به گزارش استقلال نیوز، سی‌ و یک سال پیش در چنین روزیاستقلال(تاج)تنها نماینده فوتبال ایران که سابقه قهرمانی در سطح اول قاره کهن را در کارنامه داشت، با نسلی طلایی و معماری دلسوز توانست دومین قهرمانی خود را با شکست حریف قدرتمند چینی جشن بگیرد.

اگرچه چندباره نوشتن از این قهرمانی کاری دشوار است اما غرورآفرینی و تاریخ‌سازی این اتفاق بزرگ که حسرت بزرگ فوتبال ایران در همه این سال‌ها باعث می‌شود تا دوباره برای نوشتن درباره آن بی اشاره به جزییاتی که حالا حتی نسل جدید هواداران جزییات آن را از بر هستند، دست به کار شویم.

استقلال امروز و یا به بیان بهتر هر آنکه ریشه و هویت تاریخی دارد، بخش اعظمی از بزرگی و اقتدار خود را از چنین رویدادهایی وام می‌گیرد و بر خود واجب می‌دانیم با فرارسیدن دوباره هفتم مرداد، ضمن قدردانی از آن‌ها که اکنون در جمع ما هستند و برای این افتخار تلاش کردند، یاد و نام بزرگانی از جمله منصورخان پورحیدری را گرامی بداریم که نقشی تاریخی در این قهرمانی داشتند.

امید به آنکه نسل جدید هواداران استقلال با تیم جذاب و سربلند خود تحت هدایت ریکاردو ساپینتو بتوانند با اقتدار مثال زدنی برای تکرار این رویداد بزرگ گام بردارند.

 

اخبار استقلال

  

 


 مطالب مرتبط:

سالگرد دومین قهرمانی استقلال در آسیا/ اینجا خبری از عقده افتخار نیست

استقلال در میان پنج باشگاه محبوب جهان/ باشگاه استقلال(تاج) محبوب ترین تیم آسیایی شد

نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار