سعید مراغه چیان

پیشکسوت باشگاه استقلال(تاج) گفت: الان با این همه امکانات نمونه ها را به آلمان می فرستند و چند ماه طول می کشد تا جواب آزمایش مشخص شود، چطور سال 1354 در عرض یک روز توانستند جواب آزمایش را اعلام کنند؟

 

سعید مراغه چیان پیشکسوت ارزنده باشگاه استقلال(تاج) در گفت‌وگویی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری استقلال نیوز، در خصوص برتری آبی پوشان مقابل ملوان، شرایط روز این باشگاه، اتهامات جواد خیابانی و.. صحبت‌هایی کرد که در ادامه می‌خوانید:

            

* وضعیت استقلال را چطور می بینید؟ باخت به سپاهان و کامبک مقابل ملوان ..

تمرینات آماده سازی استقلال دیر شروع شد و بازیکنان هنوز از نظر بدنی سنگین هستند. بازی مقابل سپاهان بازی اول استقلال بود و به طبع نمی توان انتظار شرایط ایده آل کامل را برای بازیکنان داشت.

استقلال هم مقابل سپاهان و هم ملوان از نظر دفاعی مشکلات زیادی داشت. فاصله زیادی بین مدافعان و خط هافبک بود و معاجمان حریف به خوبی از این حفره ایجاد شده برای خلق موقعیت استفاده می کردند.

در مجموع به نظر من استقلال در این دو بازی بد عمل نکرد و می توان نمره قبولی به کادرفنی و بازیکنان داد اما باید منتظر ماند تا بعد از 3-4 بازی آینده بازیکنان از شرایط بدنسازی بیرون آمده و سرمربی ترکیب اصلی خود را بشناسد.

امیدوارم استقلال در هفته های ابتدایی بتواند حداکثر امتیازات را جمع آوری کند چون تجربه نشان داده تیمی که ابتدای فصل را خوب شروع کند شانس بیشتری برای قهرمانی خواهد داشت.

* فصل قبل استقلال از نظر ساختار دفاعی فوق العاده بود. چطور شد که این فصل در 2 بازی 3 گل دریافت کردیم؟

هر چند سال یک بار اتفاق می افتد که تیمی از نظر دفاعی مثل استقلال فصل قبل عمل کند. تمرکز کادرفنی در فصل قبل روی دفاع بود و البته با حضور گابریل پین در جمع دستیاران مجیدی و استفاده از شیوه فوتبال ایتالیایی می شد این موضوع را تشخیص داد.

اما به نظر می رسد ساپینتو روی فوتبال هجومی نظر مثبتی دارد و البته باید امیدوار بود با اضافه شدن مرادمند و یزدانی مشکلات خط دفاعی استقلال در ادامه کمتر شود.

* در نیمه دوم بازی با ملوان استقلال از سیستم 3 دفاعه به 4 دفاع تغییر وضعیت داد. شما کدام سیستم را برای این تیم می پسندید؟

فصل قبل در سیستم 3 دفاعه پنج هافبک استقلال به خوبی جمع می شدند و در کارهای دفاعی مشارکت می کردند و فاصله بین هافبک و دفاع بسیار کم بود. به نظر من این فصل دفاع بسیار عقب بازی می کند و شرایط بدنی بازیکنان هم هنوز ایده آل نیست بنابراین با گذشت زمان مشکل دفاعی استقلال حل می شود و با همین سیستم 3 دفاعه می توان به کار ادامه داد.

* استقلال از نظر مهره و بازیکن وضعیت بدی ندارد. شما چه نظری دارید؟

خوشبختانه استقلال این فصل یکی از پرمهره ترین تیم های لیگ است و شاید بهترین آن ها در چند سال اخیر باشد. من استقلال را یکی از مدعیان اصلی قهرمانی در لیگ می دانم و قطعا نسبت به فصل قبل که قهرمان شدیم تیم بسیار بهتری در اختیار ساپینتو است.

البته مدیریت این بازیکنان که قطعا همگی برای ثابت بازی کردن مدعی هستند کار بسیار سختی است که ساپینتو باید از عهده آن برآید.

* مهدی قایدی بازگشت خوبی به استقلال داشت. چه صحبتی در این خصوص دارید؟

من از اول هم مخالف رفتن قایدی به لیگ امارات بودم. اگر قایدی در استقلال می ماند شاید امروز وضعیت به مراتب بهتری داشت و می توانست به باشگاه های بزرگ اروپایی بپیوندد. در هر صورت بازگشت قایدی به استقلال هم به نفع بازیکن خواهد شد و هم باشگاه.

* امیرحسین حسین زاده پدیده فصل قبل استقلال به شارلوا پیوست. به نظر شما آیا او هم مسیر قایدی را طی می کند؟

حسین زاده را کسی در سایپا نمی شناخت و در استقلال چهره شد. او یک فصل برای ما بازی کرد و راهی اروپا شد. به نظر من او خیلی زود استقلال را ترک کرد. بعید می دانم بتواند به موفقیت چشمگیری برسد هر چند امیدوارم این پیش بینی اشتباه ازآب در آید.

* با توجه به اینکه شما در آکادمی فعالیت گسترده ای داشتید، از بین بازیکنان جوان استقلال کدام بازیکن آینده خوبی خواهد داشت؟

بسیار به آینده امیرعلی صادقی امیدوارم. او یک بازیکن باهوش و خوش تکنیک است و امیدوارم کادرفنی بیشتر از به او اعتماد کنند و از او بازی بگیرند.

* جواد خیابانی اتهام دوپینگ به تیم تاج در دربی سال 1354 وارد کرد. شما عضوی از آن تیم تاج بودید. در این خصوص چه صحبتی دارید؟

بله من آن بازی در تیم تاج بودم. آن زمان اصلا دوپینگی وجود نداشت و یا مرسوم نبود. دیدید که علی پروین هم این ادعا را رد کرد.

اصلا گیریم آن زمان دوپینگ وجود داشت، اما مگر می شود در عرض یک روز نتیجه آزمایش را مشخص کرد؟الان با این همه امکانات نمونه ها را به کشورهای اروپایی مانند آلمان می فرستند و چند ماه طول می کشد تا جواب آزمایش مشخص شود. چطور سال 1354 در عرض یک روز آن هم در ایران توانستند جواب آزمایش را اعلام کنند؟

موضوع دیگر اینکه کلانتری چه ربطی به دوپینگ دارد؟ مگر می شود در کلانتری تشخیص داد کسی دوپینگ کرده یا خیر که می گویند بازیکنان تاج شب قبل در کلانتری بودند!؟

این ادعاها همگی تهمت و ساختگی است. چطور می شود که جواد خیابانی بعد از بیش از نیم قرن این اتهام را به تیم تاج وارد می کند؟

جواد خیابانی می خواهد با این صحبت ها که در شان او نیست برای استقلال حاشیه درست کند و اینگونه نام خود را روی زبان ها بیاندازد. این کار خیابانی بسیار زشت و منزجر کننده است. در تاج افرادی مانند تیمسار خسروانی حضور داشتند که همیشه به دنبال روح جوانمردی در ورزش بودند.

مگر می شود به همین راحتی و با مدارک ساختگی و جعلی به بازیکنان بزرگ تاج تهمت زد؟ آن بازی ما بهتر بودیم و حقمان هم برد بود بنابراین بهتر است بیشتر به این ادعاهای مضحک توجه نکنیم.

اخبار اختصاصی استقلال نیوز

 

 


 مطالب مرتبط:

انفعال در نقل و انتقالات را کنار بگذارید/ مگر نگفتید استقلالی ثروتمند، قوی و قدرتمند می‌سازیم؟

نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار